Kill mee [SV]
Forum > Fanfiction > Kill mee [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Luna1237
Elev |
Rubrik: Kill mee
Tråden är upplagd i: Delar Hur många delar: Vet inte (Beror på hur många som läser och komenterar) __________________________________________ Jag tycker att jag känner Harry potter bra.. Fast genom Tv:n. Jag är ett HP fan och jag älskar Harry Potter. Tänk om jag kunde komma till Hogwarts. Jag skulle träffa Hagrid, Luna, Dumbeldor och Harry Potter. __________________________________________Del 1 Det kändes som en dröm när jag vaknade och mamma ropade på mig nere i köket. Jag sprang dit genast. ^Det är ett brev till dig!^sa mamma och gav mig brevet. Jag tog det. Det stod ''HOGWARTS'' på det med stora bokstäver. Jag bara gapade. Jag tittade på mamma. ^Jag skulle inte fått det här brevet utan andledning^ jag sväljer ^Någon släkting eller ni måste vara häxor och trollkarlar^ pappa kom från Vardagsrummet. Mamma log. ^Vi ville inte säga något!... Det skulle bli en överaskning^. Jag slet upp brevet och det kom ut ett brev som talade. Jag fick beskrivningar och det där Harry potter fan nörden. Jag skulle till perong 9 och trekvart. Inte så svårt för mig att lista ut. Det var imorgon som allt skulle ske. Jag skulle vara på pärongen klockan 10.00. Mamma hämtade sin trollstav och tog fram en väska. vi gick upp på mitt rum. Mamma viftade till med trollstaven. Kläder åkte ner i väskan. Tröjor,Byxor,t-shirts-linnen och underkläder. ^Vi måste åka redan idag!^Mamma babblade medans alla kläder vek sig själva och packades ner. ^Du ska få en trollstav och något djur!^. När vi hade packat allt släpade vi ner väskan. Väskan var inte så lätt nu längre. Vi gick ner i hallen. Där stod ett par skor framplockade. Jag to på mig dem. Sedan en halsduk och en mössa. Jackan som hängde fint ville jag inte ha på mig. Nu skulle vi skynda oss. Snart satt vi i bilen på väg till en protal av något slag. ^ Mamma är pappa mugglare eller trollkarl?^ Jag tittade på henne. ^Han är en trollkarl. När vi väll var framme vid en portal gick vi båda in i den. Jag fick släpa väskan. Det första jag såg var kritvit snö. Det var en knubbig gammal tant eller nu får man ju tänka om det blir ju häxa. ^Hejsan Mrs.Fridge!^. Den gammla häxan log. ^Jag ser att du har med dig din dotter! Eller hur det är väll din dotter?^Mamma nickade och tanten fortsatte ^Ja så kul att du ska bli en liten häxa eller hur? Jag kommer ihåg när jag var liten. Du ska väll gå på Hogwarts? det är den bästa skolan..^jag avbröt ^För häxor och trollkarlar^. Hon tittade på mig med en förvånad blick. ^Just precis men nu måste jag gå så trevligt att se dig!^Hon gick och vi började gå mot trollstavsbutiken. När vi väll kom in hittade nästan en trollstav driekt. Mamma ville nu att vi skulle gå till djurbutiken. Där såg jag en katt. Den var ljusbrun och burrig och den köpte mamma åt mig. __________________________________________ 6 okt, 2012 12:51 |
Forum > Fanfiction > Kill mee [SV]
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen