Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Naliwy Cosle - Ett år med MAGI!

Forum > Fanfiction > Naliwy Cosle - Ett år med MAGI!

Användare Inlägg
Soda
Elev

Avatar


En ff som jag började på när vi var i våran stuga Jag skulle bli jätte glad för kommentarer och hoppas att någon vill bevaka


Titel: Naliwy Cosle - Ett år med MAGI!
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 0
Färdigskriven: Nej
Rating: Samma som i Harry Potter och de vises sten
Huvud karaktär:
Namn: Naliwy Engira Cosle
Ålder: 13
Personligheter: lätt irriterad, nyfiken, pigg, svår flörtad, virutous, konstnärlig, vildmarksvan, världsvan, modig, smart, listig, vänlig och djurälskare.
Familj: Mamma: Sequa Cosle (3 , Pappa: Darto Cosle (40), Storebror: Milo Cosle (15) och lillasyster: Belice Cosle (7)
Husdjur: Katten Nazo ½ år och familjens kattuggla Sparky 5 år
Hus: En 4 rums lägenhet med toalett och kök i södra London (Islington) Delar innergård med 5 andra familjer; Familjen McSmash, Familjen Yeztra, Familjen Alldissy, Familjen Bandege och Familjen Lerissy
Utseénde: Kort, smal, blåa ögon, kastanjebrunt, glänsande hår och solbränd hy
Blodstatus: Renblodig
Trollstav: 11 3/4 tum rosenträ, villiehår som kärna, lätt böjlig
Historia: släkt med Famlijen Weasley på pappas sida
Övrigt: Går andra året på Hogwarts skola för häxor och trollkarlar
Beskrivning: Naliwy Cosle ska snart börja andra året på Hogwarts med sin bästa kompis Lokie McSmash. Dom populära tvillingarna Sagu och Effo Yeztra ska också börja fast tredje året och snart inser Naliwy att hon har känslor för den stilige Effo som bland annat hon delar innergård med. Den bortskämda divan Grella Sammel håller på och retas med Naliwy och Lokie och dom tre tjejerna ryker ihop vid minsta fel sägning. Lam Buissy och Pajee Ereffa hjälper till och särar på tjejern och är bra vänner till Naliwy och Lam och Lokie var tillsammans första året men gjorde slut när det blev sommar, så kanske börjar kärleken blomstra även hos Lokie.


Prolog: Jag vaknade och satte mig upp i sängen. *Gäääsp* Om 2 veckor skulle jag äntligen fara till Hogwarts och börja mitt andra år! Imorgon skulle vi till Diagongränden och idag skulle jag smita iväg till Lokie för att slippa gratta morbor Jens som fyller 35 idag. Jag kollade på klockan. 04,47 blinkade i rött och lyste upp hela mitt orangea rum. Jag log och vände mig om för att somna om.

Vad tycks?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2Fatrdiu.png http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22924&page=1#p1

4 okt, 2012 11:56

Alert
Elev

Avatar


Låter intressant *Bevakar*

Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004

4 okt, 2012 15:39

Forum > Fanfiction > Naliwy Cosle - Ett år med MAGI!

Du får inte svara på den här tråden.