Naliwy Cosle - Ett år med MAGI!
Forum > Fanfiction > Naliwy Cosle - Ett år med MAGI!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Soda
Elev |
En ff som jag började på när vi var i våran stuga
Titel: Naliwy Cosle - Ett år med MAGI! Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills: 0 Färdigskriven: Nej Rating: Samma som i Harry Potter och de vises sten Huvud karaktär: Namn: Naliwy Engira Cosle Ålder: 13 Personligheter: lätt irriterad, nyfiken, pigg, svår flörtad, virutous, konstnärlig, vildmarksvan, världsvan, modig, smart, listig, vänlig och djurälskare. Familj: Mamma: Sequa Cosle (3 Husdjur: Katten Nazo ½ år och familjens kattuggla Sparky 5 år Hus: En 4 rums lägenhet med toalett och kök i södra London (Islington) Delar innergård med 5 andra familjer; Familjen McSmash, Familjen Yeztra, Familjen Alldissy, Familjen Bandege och Familjen Lerissy Utseénde: Kort, smal, blåa ögon, kastanjebrunt, glänsande hår och solbränd hy Blodstatus: Renblodig Trollstav: 11 3/4 tum rosenträ, villiehår som kärna, lätt böjlig Historia: släkt med Famlijen Weasley på pappas sida Övrigt: Går andra året på Hogwarts skola för häxor och trollkarlar Beskrivning: Naliwy Cosle ska snart börja andra året på Hogwarts med sin bästa kompis Lokie McSmash. Dom populära tvillingarna Sagu och Effo Yeztra ska också börja fast tredje året och snart inser Naliwy att hon har känslor för den stilige Effo som bland annat hon delar innergård med. Den bortskämda divan Grella Sammel håller på och retas med Naliwy och Lokie och dom tre tjejerna ryker ihop vid minsta fel sägning. Lam Buissy och Pajee Ereffa hjälper till och särar på tjejern och är bra vänner till Naliwy och Lam och Lokie var tillsammans första året men gjorde slut när det blev sommar, så kanske börjar kärleken blomstra även hos Lokie. Prolog: Jag vaknade och satte mig upp i sängen. *Gäääsp* Om 2 veckor skulle jag äntligen fara till Hogwarts och börja mitt andra år! Imorgon skulle vi till Diagongränden och idag skulle jag smita iväg till Lokie för att slippa gratta morbor Jens som fyller 35 idag. Jag kollade på klockan. 04,47 blinkade i rött och lyste upp hela mitt orangea rum. Jag log och vände mig om för att somna om. Vad tycks?
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22924&page=1#p1
4 okt, 2012 11:56 |
|
Alert
Elev |
Låter intressant *Bevakar*
Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004 4 okt, 2012 15:39 |
Forum > Fanfiction > Naliwy Cosle - Ett år med MAGI!
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen