Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skimret i botten

Forum > Fanfiction > Skimret i botten

1 2
Användare Inlägg
Andras<3
Elev

Avatar

+2


Skimret i botten

Svensk text.
Skriven av: andras♥
skriven i jag form, och handlar om en liten flicka vid namn Wilanda.

Det handlar om Wilanda, hon födds som trollkarl i en muggar familj, ingen vet vad som händer med henne. Alla kallar det en förbannelse.

Mac och Love stod på perrongen och väntade på mig. Jag hade inte sätt dom på tre år.Mac som var fyra år yngre en mig och stod med sin mobil och la inte ens märke till tåget, som gled in på stationen tills Love gav honom en knuff på axlen. Love var fem år äldre och såg vuxen och respektabel ut för att vara 16 år.
Kvinnan som satt bredvid mig ställer sig upp med ett ryck och råkar snubbla och ramlar rakt i knät på mig, jag skriker till mig av smärta.
- Oh vad jag är klumpig. skrattar den gamla damen och försvinner ut ur kupén.
Kvar sitter jag och e man från ministeriet. Trollkarlen har en mugglar kostym och stora väll polerade svarta skor. Hans hår är långt och sitter i en väll åtdragen hästsvans. förut under dagen presenterades han som Mr Gregge
- Gör dig redo för att gå av. säger mr Gregge samtidigt som han reser sig upp och tar min koffert i handen.
Vi kliver av när tåget väll öppnar dörrarna.
Love kommer springandes och omfamnar mig. Mac står kvar och tittar stint på. "hjälp han mins mig inte" var min första impuls han var ju bara fem när jag åkte.
Mac kommer fram och ger mig en kram men jag kan inte se något speciellt, inte som det ska kännas när man träffar någon man verkligen saknat.
Love och mr Gregge skakar hand och han presenter sig som mitt skydd. när det är tvärt om han skyddar folk från mig.

Vad tycker ni borde jag fortsätta?

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

29 sep, 2012 19:09

Detta inlägg ändrades senast 2012-09-30 kl. 10:04
Antal ändringar: 3

Nelly
Elev

Avatar


Bra, jag vill höra mer!

more off life

29 sep, 2012 19:25

Miss Black
Elev

Avatar


29 sep, 2012 19:50

Andras<3
Elev

Avatar


tack

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

29 sep, 2012 19:50

Miss Black
Elev

Avatar


Vsg Tycker om titeln, men tänk på att inte byta... öh... vad heter det? Presens? Alltså "tidsform". T.ex Jag gick/jag går. Det är skillnad

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m658fb3p6C1qg3g8c.gif Min bokblogg

29 sep, 2012 19:52

Andras<3
Elev

Avatar


då kommer det mer men inte i dag

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

29 sep, 2012 23:24

Tamburlaine
Elev

Avatar


Låter intressant, men se till att läsa igenom texten innan du lägger ut den, för nu fattas det mellanslag lite här och där, punkt och komma har bytt plats och enkla slarvfel hittas också ^^
Men fortsätt gärna!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_lk4rj25afu1qgwfc5o1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m1qdjlM3ke1qzi2wjo2_250.gif

30 sep, 2012 00:33

Andras<3
Elev

Avatar



Tack. Tamburlaine jag är jätte dålig på att stava och när jag skriver på min mobil som jag gör är det lite svårt att kolla texten men jag lovar att dubbel checka nästa gång och säg bara till i fortsättning så ändrar jag!
30 sep, 2012 09:39

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

30 sep, 2012 10:42

Miss Black
Elev

Avatar


När kommer nästa kapitel?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m658fb3p6C1qg3g8c.gif Min bokblogg

30 sep, 2012 10:43

MissBellatrix
Elev

Avatar


skriv vidare! ♥

Hey there. You come here often?

30 sep, 2012 10:54

1 2

Forum > Fanfiction > Skimret i botten

Du får inte svara på den här tråden.