Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Störande uttal.

Forum > Harry Potter > Störande uttal.

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Sitter och lyssnar på sån där hörbok av den första boken. Han som läser sitter och kallar Hermione för ''Härmijånäh'' haha. Någon av er som stör sig på någon som uttalar något HPnamn fel?

13 feb, 2011 20:48

Oskan
Elev

Avatar


Hufflepuff är ändå värst! Därför är det bäst att lyssna på engelska, bara för det så lyssnar jag på tyska istället! ^^

"May the force be equal to mass times acceleration"

13 feb, 2011 20:50

Borttagen

Avatar

+1


Jaa det är också vidrigt uttalat, men tycker ändå Härmijånäh är värst ._.
Haha ska nog ladda ned på engelska istället faktiskt

13 feb, 2011 20:54

Borttagen

Avatar


Åh gud ja ._.

13 feb, 2011 21:19

leumas vän
Elev

Avatar


Hmm. Undrar hur det låter när Hermione förklarar för Viktor Krum hur man uttalar hennes namn

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fa.deviantart.net%2Favatars%2Fd%2Fr%2Fdragonhug.gif%3F1

13 feb, 2011 21:20

Borttagen

Avatar


Haha jaa x)

13 feb, 2011 21:25

soratanaka
Elev

Avatar


Majoriteten, om inte allt, har ju vidrigt uttal i svenska HP.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

14 feb, 2011 07:19

Borttagen

Avatar


Jaa, men jag undrade mer om det var något som folk störde sig på extra mycket

14 feb, 2011 07:28

soratanaka
Elev

Avatar


^ Har varken lyssnat på ljudbok eller dubbning på ett tag, så är lite småosäker på hur det är i bådadera. Men min mor uttalar saker jäkligt irriterande, exempelvis "Dra-ko", "Ha-grid", "Hog-varts" och så.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

14 feb, 2011 07:35

Borttagen

Avatar


Haha det gjorde min mamma också när hon lästa för mig när jag var liten x)
Men efter fimen kom ut har hon blivit bättre
Han som läser säger ''mallFOY'' x)

14 feb, 2011 07:54

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Störande uttal.

Du får inte svara på den här tråden.