Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dueller mot starkare motståndare

Forum > Mugglarportalen > Dueller mot starkare motståndare

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Erfa
Efter att ha duellerat en längre tid mot en motståndare som är mer än dubbelt så stark som mig och har bra mycket högre level och ha vunnit säkert mer än hälften av gångerna tycker jag mig kunna konstatera att styrkan i en trollformel är beroende av motspelarens Health Points. Ju högre upp i level man kommer desto mer kraft får lägre motspelare i sina spells när man duellerar. När jag kastar incendio på den här motståndaren tar den upp till 36 poäng. När jag duellerar med andra, närmare min egen level, tar den runt 10.

Ska det verkligen vara så eller är det en bugg? Det tar ju bort hela syftet med att levla och att HA levels. Poängen med levels är ju att öka avståndet mellan sig och sin motståndare. Om alla ska ha samma chans så finns det ju inget som helst incitament för någon att öka i levels.

18 sep, 2012 14:58

Borttagen

Avatar


Haha, jag kom fram till exakt den slutsatsen igår kväll när jag insåg att jag skadar högre än vanligt på min motståndare som hade ökat sin HP.

18 sep, 2012 15:02

Sirius Orion Black
Elev

Avatar


Jag har själv märkt något liknande, men har inte tänkt så mycket på det. Tack för upplysningen. Det var väldigt intressant. Men jag håller nog med dig att det skulle vara lite roligare om det inte var så. Fast då kanske man tröttnar och slutar spela mot någon med högre level än man själv.

I would have died! I would have died rather than betray my friends

18 sep, 2012 15:04

Borttagen

Avatar


Heh. Ja. Hela levelsystemet är ju bakvänt då. Vilken kraft man kastar en trollformel med borde ju bestämmas av ens EGEN level, inte av motståndarens.

Och ja, visst.. det blir ju svårare att vinna över högre motståndare men det är det som är incitament att levla ^^

18 sep, 2012 15:13

Forum > Mugglarportalen > Dueller mot starkare motståndare

Du får inte svara på den här tråden.