Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Klubbar (om Sides)

Forum > Mugglarportalen > Klubbar (om Sides)

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Vet att det finns många som klagar på alla sides och att de tar upp alldeles för mycket plats och spammar ner forumen.

Innan hoggy lades ner fanns det en funktion där man kunde skapa klubbar. Gick man med i en klubb dök ett klubbforum upp bland alla de andra forumkategorierna (ungefär som elevhemsforumen). På ens profil stod det listat vilka klubbar man var med i.

Funderade på om detta kunde fungera på Mugglis också? Det skulle få bort alla sides från Off Topic och folk skulle fortfarande kunna skapa klubbar. Folk som klagar på sides skulle inte behöva klaga mer och folk som vill ha sina sides skulle kunna få ha dem i fred.

Vad sägs?

16 sep, 2012 22:34

DarkBells
Elev

Avatar


Det är en väldigt bra idé! Då kan man ju hitta fler sides som man tycker om istället för att folk ska bläddra igenom och söka!
Och om man tycker att alla sides är jobbiga kan man ju undvika 'Klubbar' helt enkelt!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F89bf6fd748dbd94db52a2592e9fbbd80%2Ftumblr_ncuasnicPU1qglnk4o1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2Fb0df532a3b88a991d7633b1d07195a1a%2Ftumblr_ncuasnicPU1qglnk4o2_r1_500.gif

16 sep, 2012 22:37

Li
Biträdande rektor

Avatar


Tycker personligen att det alla verkar klaga på är hur instängda alla sides är och att ingen får vara en del av dem, och det känns ju som att det skulle bli värre om de skulle bli hemliga klubbar man bara kan se som man blir inbjuden till... :p

without something there is no nothing

16 sep, 2012 22:50

Borttagen

Avatar


Skrivet av Li:
Tycker personligen att det alla verkar klaga på är hur instängda alla sides är och att ingen får vara en del av dem, och det känns ju som att det skulle bli värre om de skulle bli hemliga klubbar man bara kan se som man blir inbjuden till... :p


Fast de skulle ju inte vara hemliga... Minns du inte hoggy hade en menyflik som hette Klubbar eller nåt sånt där alla klubbar stod listade och man kunde söka på dem. Behövde ingen admin eller så för att bli medlem.

16 sep, 2012 22:56

Li
Biträdande rektor

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Li:
Tycker personligen att det alla verkar klaga på är hur instängda alla sides är och att ingen får vara en del av dem, och det känns ju som att det skulle bli värre om de skulle bli hemliga klubbar man bara kan se som man blir inbjuden till... :p


Fast de skulle ju inte vara hemliga... Minns du inte hoggy hade en menyflik som hette Klubbar eller nåt sånt där alla klubbar stod listade och man kunde söka på dem. Behövde ingen admin eller så för att bli medlem.


Fast det var ju bara klubbar du själv hade tackat ja till att bli medlem i? Man kunde ha "hemliga" klubbar, jag hade själv flera stycken sådana som bara inbjudna såg.

without something there is no nothing

16 sep, 2012 23:01

Borttagen

Avatar


Skrivet av Li:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Li:
Tycker personligen att det alla verkar klaga på är hur instängda alla sides är och att ingen får vara en del av dem, och det känns ju som att det skulle bli värre om de skulle bli hemliga klubbar man bara kan se som man blir inbjuden till... :p


Fast de skulle ju inte vara hemliga... Minns du inte hoggy hade en menyflik som hette Klubbar eller nåt sånt där alla klubbar stod listade och man kunde söka på dem. Behövde ingen admin eller så för att bli medlem.


Fast det var ju bara klubbar du själv hade tackat ja till att bli medlem i? Man kunde ha "hemliga" klubbar, jag hade själv flera stycken sådana som bara inbjudna såg.


Isf kunde man ha både och för jag kommer ihåg en lista som man kunde söka klubbar i xD
Men funktionen med hemliga klubbar behöver ju inte finnas här? Men själva klubbfunktionen i sig?

16 sep, 2012 23:02

Li
Biträdande rektor

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Li:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Li:
Tycker personligen att det alla verkar klaga på är hur instängda alla sides är och att ingen får vara en del av dem, och det känns ju som att det skulle bli värre om de skulle bli hemliga klubbar man bara kan se som man blir inbjuden till... :p


Fast de skulle ju inte vara hemliga... Minns du inte hoggy hade en menyflik som hette Klubbar eller nåt sånt där alla klubbar stod listade och man kunde söka på dem. Behövde ingen admin eller så för att bli medlem.


Fast det var ju bara klubbar du själv hade tackat ja till att bli medlem i? Man kunde ha "hemliga" klubbar, jag hade själv flera stycken sådana som bara inbjudna såg.


Isf kunde man ha både och för jag kommer ihåg en lista som man kunde söka klubbar i xD
Men funktionen med hemliga klubbar behöver ju inte finnas här? Men själva klubbfunktionen i sig?


Jag tror tyvärr något som skapande av klubbar skulle skapa otroligt mycket tryck på servern som redan som det är nu inte klarar av mycket mer Kom ihåg att klubbar bara kunde skapas av animagusar, och det höll ju antalet nere lite, och här vill vi ju gärna inte lägga in betalningsmöjligheter heller... Det skulle ju skapas säkert tusentals klubbar och det skulle behöva varsitt klubbforum, klubbsidor, möjlighet att lägga till medlemmar, en ny sida där man söker efter dem... Det är mycket kraft.

without something there is no nothing

16 sep, 2012 23:04

Savi
Elev

Avatar


Nej!! Det är just det jag inte gillar med sidesen (kan man säga så? ) Bryr mig inte om att de tar upp plats i forumet utan mer att det bildas sådan grupper. Om det då är "hemliga forum" för medlemmarna kommer det att bli ännu mer sånt.
Tror detta är något som jag, och andra som har lite problem med detta, får ta och facea och inse att alla inte kan vara delaktiga med allt/alla. Det kommer alltid att finnas grupperingar and that is life

Har ingen aning om det där made any sense för är typ astrött men ja.. XP

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F30.media.tumblr.com%2Ftumblr_le9zh0sgjf1qc7ddno1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m3d74qpoI81r7ifqv.gif

16 sep, 2012 23:05

fredskronk
Elev

Avatar


Jag var aldrig aktiv på hoggy så har ingen aning om hur det funkade där. Vet dock att klubbar inte är en ovanlig funktion på olika comunities och inte heller så svår att koda egentligen. Frågan är bara: Vill vi?

Jag har inte stört mig på klubbar under den lilla tid jag hängt här. Jag tycker att jag kommit in hyfsat bra i gemenskapen men det kan kanske bero på att jag rört mig i dess utkant på andra håll under en tid. Jag känner igen era användarnamn och vet lite om vad ni är förena.

Vill folk dock starta klubbar är en forumtråd inte så smart att hålla dem i. Det blir förvirrande för andra och för de som är med. Bättre då att verkligen ha en klubbfunktion. En ista av klubbar och en profilsida där klubben kan presentera sig. Kanske att en ska ha nått en viss nivå för att få starta en klubb om målet är att det inte ska skapas för många. Ett system där inaktiva klubbar stängs kan också vara bra att ha.

Med ett sådant system växer dock funktionen och det blir lite mer jobb att koda den. Kan dock vara värt det.

Följ: http://twitter.com/fredskronk

17 sep, 2012 16:43

Forum > Mugglarportalen > Klubbar (om Sides)

Du får inte svara på den här tråden.