Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Min patronus och varför!

Forum > Harry Potter > Min patronus och varför!

Användare Inlägg
Lea Lovegood
Elev

Avatar


(Jag vet att det finns en tråd som handlar om vilken patronus du har men jag måste bara få berätta om varför jag har just min.
Och ja jag vet att jag gjort ett inlägg om det redan men det sjönk som en sten och är en bit bak nu )

Allt stämmer liksom nu. Jag har alltid undrat över vad jag skulle få för patronus. jag har gjort olika tester och alla har sagt olika. Men för någon månad sen så gjorde jag Patronustestet på fb och fick svaret Kanin.
Först tänkte jag:
"Alltså, vem vill ha en rädd liten ynklig kanin som skydd?" Men nu har jag insett en sak. Bara någon månad innan så fick jag mitt första husdjur. En liten men både snäll och arg kanin som vi kallar Tofflan.
Jag älskar Tofflan av hela mitt hjärta och nu ikväll så insåg jag att några av dom lyckligaste minnena jag har är när min mamma berättar att vi ska få en kanin, när hon kom till oss och alla timmar som jag myst med henne.
Jag är säker på att Tofflan skulle skydda mig mot dementorer om hon var min patronus, och det är hon också.
Min kanin är min Patronus och det känns så himla rätt. Hon är snäll, nyfiken, modig och lite tjurig ibland. Men jag älskar henne.
Så ja, min patronus är min kanin, min fina lilla kanin Tofflan ♥

Vad har ni för patronus, och varför? ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F346n8k5.gif Förlåt för att jag suger.

13 sep, 2012 21:02

LauraTree
Elev

Avatar


Vad roligt att du känner så!

Själv har jag svårt för att komma på vad min är, alla tester säger ju olika..

14 sep, 2012 06:53

Lea Lovegood
Elev

Avatar


Skrivet av LauraTree:
Vad roligt att du känner så!

Själv har jag svårt för att komma på vad min är, alla tester säger ju olika..

Enligt mig så är det på facebook det bästa. Dom flesta av mina vänner har sagt att det är det som stämmer bäst.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F346n8k5.gif Förlåt för att jag suger.

15 sep, 2012 22:32

Forum > Harry Potter > Min patronus och varför!

Du får inte svara på den här tråden.