Tabbar :(
Forum > Harry Potter > Tabbar :(
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag satt och kollade på HP DH2 för en stund sen och kom att tänka på en tabbe som JK Rowling har missat när hon skrev böckerna.
Enligt böckerna (och filmerna såklart) så förs fläderstaven vidare genom våld i korta drag. Och om man avväpnar eller dödar den som har makten över trollstaven så går makten vidare till mördaren. Alla vet att Harry har makten över fläderstaven från och med att han avväpnar Draco. Men när Voldemort dödar Harry i skogen så borde makten gå över till Voldemort i alla fall... Men det gör den inte. Eller är jag dum nog att jag missat något i böckerna? (Jag betvivlar det då jag läst alla böckerna 12 gånger) Det finns ju massor med tabbar i filmerna som är absurt dåliga. I HP HBP filmen så står det ju i boken att Dumbledore blir begravd med sin trollstav och det blir ju viktigt i 7e boken/filmen, men likförbannat så ligger hans trollstav på skrivbordet uppe i hans kontor efter att han dött? Kan någon bringa lite klarhet i detta? Finns det fler tabbar ni har tänkt på? 13 sep, 2012 03:02 |
|
me.
Elev |
Det finns tyvärr många tabbar. Visa där dem bara filmat fel. Den största tycker jag nog är i DH2 när man först ser lily dö med de tröja och hallås om av Severus med en tröja
Jag är också väldigt förvirrande om fjäderstaven! 13 sep, 2012 03:37 |
|
Borttagen
|
Men Harry dog väll aldrig? Så har jag uppfattat det, Voldemort dödade sin själ, inte Harry.
13 sep, 2012 06:48 |
|
Borttagen
|
Det finns många tabbar i filmerna, men jag har nog inte upptäckt några i böckerna.. Fast jag kan vara trög ibland xD
13 sep, 2012 07:12 |
|
SajberFina
Elev |
Skrivet av Borttagen: Men Harry dog väll aldrig? Så har jag uppfattat det, Voldemort dödade sin själ, inte Harry. Nä, jag tänker lite som dig. Han dog inte, utan jag tror väl att han mer blev som avsvimmad eller något. Om du var vaken skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig. 13 sep, 2012 11:33 |
|
Irah
Elev |
Men det är för att Harry blev inte BESEGRAD utan han MÖTTE döden och då blev inte staven Voldemorts.
13 sep, 2012 13:36 |
|
SajberFina
Elev |
Komplicerat och invecklat, men genialiskt gjort av Joanne.
Om du var vaken skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig. 13 sep, 2012 14:57 |
|
ella potter
Elev |
Skrivet av SajberFina: Skrivet av Borttagen: Men Harry dog väll aldrig? Så har jag uppfattat det, Voldemort dödade sin själ, inte Harry. Nä, jag tänker lite som dig. Han dog inte, utan jag tror väl att han mer blev som avsvimmad eller något. Nej, Harry dog inte, men draco blev ju ägaren bara genom att avväpna dumbledore. ![]() 13 sep, 2012 15:02 |
|
kakan42
Elev |
Jag håller med om att det e förvirrande de med fläderstaven men jag har inte hittat något annat fel i Böckerna?!
13 sep, 2012 15:04 |
|
ella potter
Elev |
13 sep, 2012 15:07 |
Forum > Harry Potter > Tabbar :(
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen