Dear Primrose[SV]
Forum > Fanfiction > Dear Primrose[SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
OBS!! Du bör ha läst eller sätt Hungerspelen innan du läser denna fanfiction.
Titel: Dear Primrose Språk:Svenska Typ av text: Fanfiction Handling: Detta är en fanfiction om Primrose Everdeen och hur det skulle blivit om Katniss och Gale rymmde UTAN sina små syskon,om hur Primrose skulle klara sig i Hungerspelen ensam utan en syster eller mor att förlita sig på. Låter det bra? 10 sep, 2012 09:04
Detta inlägg ändrades senast 2012-09-25 kl. 19:34
|
|
Miss Black
Elev |
10 sep, 2012 09:40 |
|
Borttagen
|
ska jag vänta på att jag får en till läsare eller ska jag skriva första kapitlet nu? Hmm...
10 sep, 2012 15:55 |
|
Miss_F
Elev |
10 sep, 2012 16:03 |
|
Borttagen
|
^bra Miss_F!
Då kommer första kapitlet: Kapitel 1 Slotterdagen. Jag sprang genom skog mörk mörk skog runt omkring mig stod dom och skrattade. Karriäristerna. En flicka med långt svart hår som varit med i förra hungerspelen och som jag blivit riktigt rädd för ställde sig framför mig. Hon tog upp sina knivar "Då ska vi se vilken kniv som passar dig.." Hon skulle skära upp mig jag sklle dö! Paniken stegrade. Jag skrek det högsta jag kunde. NEJ NEJ NEEEJ! "Prim. Prim! Det är lungt nu jag är här med dig". Jag slog upp ögonen. Kattniss satt framför mig och jag kramade henne hårt. "Jag drömmde... Jag trodd..e. Hungerspelen"...Var det ända jag fick fram. "Schh... Jag vet. Men det är ditt första år Prim! En ända lapp på tusen,dom väljer inte dig!". Jag suckade och upprepade det i huvudet. En lapp på tusen dom väljer inte mig. "Jag måste gå, försök att sova lite" Katniss log mot mig. "Varför måste du gå?" "Jag måste bara det" Hon tog på sig sina stövlar. "Kommer du tillbaks innan slottervalet?" "Jag älskar dig Primrose Hejdå." Och så var hon borta. Hur skulle jag nu kunna sova hade hon tänkt? Jag visste inte om hon skulle vara tillbaka tills slottervalet. Hur kunde hon göra så? Jag låg hela morgonen och tänkte på Hungerspelen. Ända tills klockan var så pass mycket att man kunde börja göra frukost. Jag lät mor sova det kunde ju faktiskt vara sista dagen hon såg sin dotter. Även fast mitt namn bara fanns på en lapp av tusen. Ganska kort kommentera gärna jag tål kritik 11 sep, 2012 12:34 |
|
Miss_F
Elev |
11 sep, 2012 14:39 |
|
Miss Black
Elev |
11 sep, 2012 15:28 |
|
Borttagen
|
super duper bra!
bevakar! 12 sep, 2012 17:20 |
|
me.
Elev |
Bra
12 sep, 2012 21:41 |
|
Amaia lovegood
Elev |
23 sep, 2012 15:12 |
Forum > Fanfiction > Dear Primrose[SV]
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen