Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Peevs

Forum > Harry Potter > Peevs

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Varför är inte Peevs med i filmerna?? Jag gillar Peevs sådär men böckerna är inte det samma utan bråkstakan peevs.

7 sep, 2012 14:34

viktor
Elev

Avatar


Ja det är tråkigt

7 sep, 2012 14:41

Sirius Orion Black
Elev

Avatar


Är han inte med någon enstaka gång eller är det jag som är ute och cycklar?
Det är i alla fall synd, för han är en rätt viktig person.

I would have died! I would have died rather than betray my friends

7 sep, 2012 14:42

Irma Pince
Elev

Avatar


är det nån som kan beskriva vem peevs är?

Läs gärna min fanfiction "Lorcan och Lysander- Livet mot orättvisor." http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=36465

7 sep, 2012 15:01

Borttagen

Avatar


Skrivet av Irma Pince:
är det nån som kan beskriva vem peevs är?


Peeves är ett spöke som är något av en bråkstake. Han välter takkronor på elever eller lärare, eller häller bläck på elever och gör livet till ett helvete för Filch.

Tyvärr är han inte med i filmerna, vilket är synd. Han är ju så rolig i böckerna!

____________________________
"Åh Potter din pottsork, vad är det för strul? Du tar död på elever och tror det är kul" <---- en av visorna han sjöng...

7 sep, 2012 15:06

JamesCarnalosVamp
Elev

Avatar


Jag hoppas att dem gör en Harry Potter reboot om några år som följer böckerna bättre, med dagens teknik borde man kunna göra det. Och då ska de tamejfan ta med Peeves!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2dw208.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2F2q30xz8.gif

7 sep, 2012 15:08

Sirius Orion Black
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Irma Pince:
är det nån som kan beskriva vem peevs är?


Peeves är ett spöke som är något av en bråkstake. Han välter takkronor på elever eller lärare, eller häller bläck på elever och gör livet till ett helvete för Filch.

Tyvärr är han inte med i filmerna, vilket är synd. Han är ju så rolig i böckerna!

____________________________
"Åh Potter din pottsork, vad är det för strul? Du tar död på elever och tror det är kul" <---- en av visorna han sjöng...


Om jag bara får säga en sak om det... Peeves är inget RIKTIGT spöke, utan en poltergeist. Det är därför han kan kasta ner saker. annars skulle han bara sväva rätt igenom dem.

En Hary Potter reboot skulle vara riktigt bra

I would have died! I would have died rather than betray my friends

7 sep, 2012 15:13

Borttagen

Avatar


Det är knäppt. Jag vill se peeves

7 sep, 2012 15:14

Borttagen

Avatar


Skrivet av Sirius Orion Black:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Irma Pince:
är det nån som kan beskriva vem peevs är?


Peeves är ett spöke som är något av en bråkstake. Han välter takkronor på elever eller lärare, eller häller bläck på elever och gör livet till ett helvete för Filch.

Tyvärr är han inte med i filmerna, vilket är synd. Han är ju så rolig i böckerna!

____________________________
"Åh Potter din pottsork, vad är det för strul? Du tar död på elever och tror det är kul" <---- en av visorna han sjöng...


Om jag bara får säga en sak om det... Peeves är inget RIKTIGT spöke, utan en poltergeist. Det är därför han kan kasta ner saker. annars skulle han bara sväva rätt igenom dem.

En Hary Potter reboot skulle vara riktigt bra

Åjuste glömde säga det ^^

Nä, det tycker inte jag. Jag menar, då kan man ju fortfarande ha sin opinion på Peeves så att när man läser att man kan se "sin" Peeves

7 sep, 2012 15:15

Sirius Orion Black
Elev

Avatar


Ja, men jag ser ändå "min " peeves. De flesta laraktärer har inte ändrats i mina ögon efter filmerna, och dessutom så kanske peeves redan är "förstörd" på det sättet om man har spelat datorspelen. Där är nämligen peeves med.

I would have died! I would have died rather than betray my friends

7 sep, 2012 15:21

1 2

Forum > Harry Potter > Peevs

Du får inte svara på den här tråden.