App?
Forum > Mugglarportalen > App?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
bullen289
Elev |
Jag har en idé om att man kanske skulle kunna göra mugglis till en app så att man får information om nya inlägg i bevakade trådar och om nya meddeladen i meddelandefönstret i mobilen (som typ facebook)
Förstår självklart om det är väldigt svårt (vet själv inte hur svårt det är) men hade varit kul om det gick 2 sep, 2012 14:57 |
|
fredskronk
Elev |
Att snickra en app i t.ex. Phonegap och lägga på App Store och Google Play borde inte vara supersvårt eller ta massa tid i anspråk.
Frågan är om det är värt att betala till Apple vad det kostar att få cert för att göra appar (vet inte om Google har liknande system) och om så många skulle använda det. Vore däremot fint om typ forumet kunde göras med mobilvänligt tema. Vet inte om Erfa använder något färdigt forum eller kodat själv. Är det ett färdigt forum borde det vara ganska lätt att fixa ett tema som funkar bra för mobiler. Följ: http://twitter.com/fredskronk 3 sep, 2012 04:02 |
|
Borttagen
|
Håller med det vore grymt! Men DÅ ska det inte bara vara till App store (har inte app store), utan också Googley Play och vanliga Android Market
3 sep, 2012 17:57 |
|
LolFeelings
Elev |
Skrivet av Borttagen: Android Market existerar typ tyvärr inte längre utom på sopmobiler som min.Håller med det vore grymt! Men DÅ ska det inte bara vara till App store (har inte app store), utan också Googley Play och vanliga Android Market
3 sep, 2012 20:04 |
|
fredskronk
Elev |
Tror ju mest på en mobilanpassad sida som funkar på de flesta mobiler.
Annars finns det sätt att göra appar som kan byggas ihop (kompileras) till iOS, Android, Winmobile och Ovi (tror inte riktigt vi behöver bry oss om BlackBerry va?). Den jag har spanat in och testat lite med heter PhoneGap och skulle kunna funka för ett projekt likt Mugglis. Kolla http://www.phonegap.com/ Följ: http://twitter.com/fredskronk 4 sep, 2012 13:10 |
|
Victoire Weasly
Elev |
Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Borttagen: Android Market existerar typ tyvärr inte längre utom på sopmobiler som min. Håller med det vore grymt! Men DÅ ska det inte bara vara till App store (har inte app store), utan också Googley Play och vanliga Android Market Min lillasyster hade en mobil som aldrig uppdaterade sig till Google efter Market. Hon fick en ny xD ~MY TUMBLR~ 4 sep, 2012 14:42 |
|
LolFeelings
Elev |
Skrivet av Victoire Weasly: Tänk dem med sådan tur. Förvånar mig inte att min lilla skit inte uppdaterades, hahaha.Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Borttagen: Android Market existerar typ tyvärr inte längre utom på sopmobiler som min. Håller med det vore grymt! Men DÅ ska det inte bara vara till App store (har inte app store), utan också Googley Play och vanliga Android Market Min lillasyster hade en mobil som aldrig uppdaterade sig till Google efter Market. Hon fick en ny xD
4 sep, 2012 14:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Victoire Weasly: Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Borttagen: Android Market existerar typ tyvärr inte längre utom på sopmobiler som min. Håller med det vore grymt! Men DÅ ska det inte bara vara till App store (har inte app store), utan också Googley Play och vanliga Android Market Min lillasyster hade en mobil som aldrig uppdaterade sig till Google efter Market. Hon fick en ny xD Okej xD 4 sep, 2012 16:43 |
|
Borttagen
|
jag har redan skrivit en sådan här tråd men jag stöder då iden
4 sep, 2012 18:19 |
|
bullen289
Elev |
Skrivet av Borttagen: jag har redan skrivit en sådan här tråd men jag stöder då iden okej ledsen, såg inte din tråd 4 sep, 2012 18:21 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen