Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Varför blev det så fel.

Forum > Fanfiction > Varför blev det så fel.

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Första kapitlet.

Lite Spoiler varning.


Den handlar om livet efter Hogwarts.Om Ginny Harry och deras lilla början på en familj.och att mörka tider håller på att ta sig tillbaka.Igen?

Jag kommer att ha förkortningar på allas namn.
Så att det blir lite lättare

Hp=Harry Potter
Rw=Ron Weasly
Gpw= Ginny Potter,Weasly
Jsp=James Sirius Potter (Första barnet)

Drömmen vid havet.


Det har gott 5 år sen jag såg Hogwarst sist.
Jag står och kollar min underbara flickvän och våran fantastiska son,James Sirius potter.
Vi står på en vacker strand och studerar vårat andra hus.
Vårat senaste köp som vi nu skulle flytta in i.
Det är byggt av tegel.Och har en massa växter som slingrar sig upp på husets väggar.I fönstret sitter våran uggla kvack som James kallar henne.Det var meningen att den skulle heta Hedwig efter min första uggla.Men efter att James kallade henne kvack så började hon lyssna till namnet kvack.♥

Gpw-Ron,Harry tar ni in dom sista lådorna.

Hp-Ron kom och hjälp mig.

Rw-Visst.

Hp-Du jag har tänkt på en sak.Jag tänker fria till Ginny.

Rw-Va sa du.

Hp-Jag tänker fria till Ginny hon är mitt liv och jag älskar henne över allt annat i världen.

Rw-Det var på tiden.

-------------------
Hoppas att första kapitlet inte är helt värdelöst.Det spännande har inte börjat än eller?

1 sep, 2012 20:34

Detta inlägg ändrades senast 2012-09- 1 kl. 22:03
Antal ändringar: 2

Bombarda
Elev

Avatar


super! bevakar♥

Kärlek till alla!

1 sep, 2012 20:38

Borttagen

Avatar


Skrivet av Bombarda:
super! bevakar♥


Tack !

1 sep, 2012 20:40

Bombarda
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Bombarda:
super! bevakar♥


Tack !


Sen bara ett litet tips bara. Inte alls så jätte viktigt, men det blir bara enklare att läsa då.

Gpw- Ron,Harry tar ni in dom sista lådorna.

istället för:

Gpw-Ron,Harry tar ni in dom sista lådorna.

Kärlek till alla!

1 sep, 2012 20:45

Borttagen

Avatar


Skrivet av Bombarda:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Bombarda:
super! bevakar♥


Tack !


Sen bara ett litet tips bara. Inte alls så jätte viktigt, men det blir bara enklare att läsa då.

Gpw- Ron,Harry tar ni in dom sista lådorna.

istället för:

Gpw-Ron,Harry tar ni in dom sista lådorna.


Haha tack ^^

1 sep, 2012 20:46

Bombarda
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Bombarda:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Bombarda:
super! bevakar♥


Tack !


Sen bara ett litet tips bara. Inte alls så jätte viktigt, men det blir bara enklare att läsa då.

Gpw- Ron,Harry tar ni in dom sista lådorna.

istället för:

Gpw-Ron,Harry tar ni in dom sista lådorna.


Haha tack ^^


hahha bara för att vara lite jobbiigt xD♥

Kärlek till alla!

1 sep, 2012 20:47

Borttagen

Avatar


Mw=Molly Weasley

Kapitel två.

Ett år senare.

Dagen har kommit.Dagen då jag och Ginny ska gifta oss.
Förberedelserna har varit tuffa och Molly har bevakat vårat arbete som en Hippogoriff som vaktar sin värdefulla mat.Det är blommor och ljus som svävar över bordet där vi ska äta efter
ceremonin.

Gpw-Allting är perfekt.precis som jag har föreställt mig det.

Hp-Vilken tur för jag Ron och George har slitit hårt dom senaste veckorna.

Gpw-Fast det spelar ingen roll hur det ser ut så länge jag har dig.

Hp-Så länge vi har varandra.

Mw- Ginny älskling kommer du.

Gpw-Bäst att jag ger mig iväg innan mamma kommer och drar bort mig.Tänk att jag lät slemgrodan vara min tärna.

Hp-Som du avskydde henne.Jag är glad att James och Anneli är komisar.((Bill och Fleurs dotter)).

Gpw-Vi ses sen.Jag är tjejen i vit klänning och rött hår.

Hp-Haha det kommer bli svårt att hitta dig.
Jag pussade henne i pannan och gick mot Hagrid som ropade på mig.
Såklart var alla våra vänner från Hogwarts där.

Sermonin började och jag står på den lilla senen som Artur vänligen byggt efter många timmars bönande till molly.

Min vakcra Ginny går i en vit klänning med långt släp och broderier.Hon har tiaran som även Flure hade på sitt bröllop.

Prästen-Harry potter tager du Ginny weasly till din fru att älska i nöd och lust.

Hp-Ja

Prästen -Ginny Weasly tager du Harry potter till din man att älska i nöd och lust.

Gp-Ja.

Prästen-Du kan nu kyssa bruden.

Jag böjer mig ner och kysser min brud.
Jag hör hur alla apploderar.

Plötsligt kommer en blixt vid James.
Som sitter så vänligt ner.
Jag tar upp James håller Ginny i handen hon har redan tagit upp sin trollstav.
Både jag Ginny och alla andra gäster förstår vad som händer.

Allting börjar om där vi var för 6 år sen.


---------------------------------
Det kanske är lite fjantigt nu men det spännade har bara börjat ♥Haha jag vet inte om dom har några prästar men nu har dom en.
Längre kapitel kommer snart

1 sep, 2012 22:00

Bombarda
Elev

Avatar


Spännande

Kärlek till alla!

1 sep, 2012 22:19

Borttagen

Avatar


Skrivet av Bombarda:
Spännande


Hoho!

1 sep, 2012 22:26

Borttagen

Avatar


jättebra! *bevakar*

2 sep, 2012 00:12

1 2 3 4 5

Forum > Fanfiction > Varför blev det så fel.

Du får inte svara på den här tråden.