Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

1 september

Forum > Harry Potter > 1 september

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Som ni vet tror ajg så börjar Hogwartselever på Hogwarts den 1 september, men vad händer om den första september är en lördag till exempel? Åker dem till Hogwarts i alla fall och börjar lektionerna först på måndag igen eller kommer dem till skolan på måndagen och börjar på tisdagen...? Jag är asålig på att förklara men har tänkt på det här en lång stunde nu och det är itne så lätt att diskutera denna frågan med sig själv

27 aug, 2012 07:12

LauraTree
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Som ni vet tror ajg så börjar Hogwartselever på Hogwarts den 1 september, men vad händer om den första september är en lördag till exempel? Åker dem till Hogwarts i alla fall och börjar lektionerna först på måndag igen eller kommer dem till skolan på måndagen och börjar på tisdagen...? Jag är asålig på att förklara men har tänkt på det här en lång stunde nu och det är itne så lätt att diskutera denna frågan med sig själv
Hmm, det hade jag inte tänkt på...De kanske helt enkelt åker den andra, vad vet jag. xD

27 aug, 2012 07:17

Lisen563
Elev

Avatar


Jag har tänkt på det och vet inte riktigt.

27 aug, 2012 07:45

Luna Chang
Elev

Avatar


Eftersom tåget alltid går 1/7 11.00 tror jag inte det spelar någon roll vilken dag det är^.^ det systemet är ganska bra och enkelt om du frågar mig

Hej

27 aug, 2012 07:45

Lisen563
Elev

Avatar


Under alla harrys år var det sönda - fredag

(det var skottår så lördagen hoppades över)

27 aug, 2012 07:47

lily99
Elev

Avatar


det har jag faktiskt aldrig tänkt på

27 aug, 2012 07:56

Borttagen

Avatar


Haha jag har ALDRIG tänkt på det XD

27 aug, 2012 07:58

MystiqueRed
Elev

Avatar


Det spelar nog ingen roll, isåfall börjar väl lektionerna den följande måndagen

27 aug, 2012 09:40

Irah
Elev

Avatar


Jag har tänkt på det jätte mycket, men det slutar alltid med att jag struntar i det och börjar tänka på något annat.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc07.deviantart.net%2Ffs70%2Ff%2F2010%2F206%2F8%2F6%2FAVPS___Look_at_me_by_boabest.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_mei06euskn1qdyt3a.gif

27 aug, 2012 10:03

MissLollo
Elev

Avatar


För mig var svaret ganska självklart eftersom jag aldrig tänkt längre än såhär: tåget går ju alltid den 1september kl 11 vilken veckodag som helst. Sen kommer ju frågan om de börjar direkt på dagen efter. Vet inte om det står något om det i böckerna, men jag antar att de väntar tills måndagen isf?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F076e49bdf4b2a6065cf894ccfc8895af%2Ftumblr_n28b4fpNcl1qan42po4_r1_250.gif

27 aug, 2012 10:07

1 2

Forum > Harry Potter > 1 september

Du får inte svara på den här tråden.