HOGWARTS - Skolan för tonåringar. [SV]
Forum > Fanfiction > HOGWARTS - Skolan för tonåringar. [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Titel: HOGWARTS - Skolan för tonåringar.[SV]
Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills: Inget, kommer om ni är intresserade. Färdigskriven: Nej Rating: PG 13 - för säkerhets skull men är inte säker. Beskriving: Du tror väl inte att Hogwarts, skolan för häxor och trollkarlar i tonåren verkligen är som J.K Rowling och alla andra har målat upp? Tror du inte det uppstår bråk, kärlek och fester på en skola med tonårigar? Då tror du fel. Här visar jag upp Hogwarts rätta sida, där brustna hjärtan, alkohol och kärlek är vardagsmat för eleverna. Vad tror ni? DATORER KAN FÖREKOMMA, har inte bestämt mig än. 23 aug, 2012 20:17 |
|
Borttagen
|
skriva skriv skriva det verkar awzome och jättebra
23 aug, 2012 20:33 |
|
Borttagen
|
BEVAKAR HELT KLART!
23 aug, 2012 20:37 |
|
LunaLovegood1
Elev |
23 aug, 2012 20:40 |
|
Borttagen
|
Ni får ett litet kapitel nu, förvänta er ingen spänning eller så, det är bara lite info, och är antagligen väldigt kort. Skriv gärna vad ni tycker om kapitlet och längden.
--- Tåget rullade ut från stationen där det stod massor människor. Harry, Ron, Hermonie, Fred, George och Ginny trängdes vid kupé fönstret för att vinka av Mr. och Mrs. Weasley. När de inte längre såg perrongen gick Hermonie och Ron till prefekt vagnen, medans Harry, Ginny, Fred och George satte sig ner och var snabbt inne i en diskussion om årets quidditch lag till Gryffindor. Oliver Wood, som varit lagkapten till Gryffindor, har gått ut skolan och de satt alla djupt engagerade i ett samtal om vem som skulle bli lagets nästa kapten, när Ron och Hermonie kom tillbaka till kupén. När tåget saktade ner på Hogsmeades tågstation var alla i kupén ombytta och på Hermonies och Rons klädnader blänkte de nya prefektmärkena. ”Justja, Harry kan du gissa vem som är prefekt för Slytherin?” Utbrast Hermonie, men fortsatte utan att vänta på svar. ”MALFOY! Jag kan inte fatta vad Dumbledore tänkte på när han utnämnde Malfoy till prefekt! Han kommer missanvända sina tillfogenheter!” Hermonie var tydligt väldigt upprörd över detta och alla fem försökte lugna ner henne, när de tillslut var uppe i Stora salen var hon något lugnare men fortfarande väldigt upprörd. Men det var tydligt att hon inte lyssnade när de nya eleverna placerades. Hon kollade inte ens upp när professor Dumbledore höll sitt traditionella, korta tal innan maten serverades. När alla elever hade ätit färdigt hade hon i alla fall lugnat ner sig tillräckligt för att lyssna på professor Dumbledore’s längre tal. ”Välkomna hit, till er förstaårs elever och välkommen tillbaka till er andra. I år har några traditionella ändringar tillsatts, som till exempel finns det trådlöst internet till de som vill. De flesta ändringar kommer ni märka så småningom. God natt på er.” Harry och Ginny gick efter ledet av förstaårs elever som skockades bakom Hermonie och Ron. De fortssatte sin diskussion om vilken eller vilka som skulle ta över Olivers plats. Men de behövde inte fundera länge för Angelina var snabbt framme vid Harry och förklarade att hon var den nye lagkaptenen och att de skulle hålla en uttagning för vaktarplatsen om två veckor, sen försvann hon igen, antagligen för att leta reda på de andra i laget. Jag bryr mig inte om vad som händer i böckerna, detta är min fic, och den följer INTE böckerna. 23 aug, 2012 21:31 |
|
GinnyForever
Elev |
Kör på, den verkar riktigt bra! Gör den som du vill, böckerna är inte som regler, mer som... Riktlinjer.
23 aug, 2012 22:58 |
|
Borttagen
|
verkat rik,tig jättebra
24 aug, 2012 17:57 |
|
Borttagen
|
Kul att ni tycker om den men innan jag börjar på nästa kapitel vill jag veta vad ni tycker om att läsa för längder och sånt på kapitel i fic's.
Personligen tycker jag att det är roligare att läsa låånga och detaljerade kapitel, men eftersom det inte är jag som ska läsa, tänkte jag rådfråga er som faktiskt läser xd Nå vad tror ni? 24 aug, 2012 18:04 |
|
Borttagen
|
långa, detaljerade kapitel faktiskt
24 aug, 2012 18:08 |
|
Borttagen
|
Jag gillar långa. Så att man kan läsa länge
Långa och detaljerade, men inte alltför detaljerade. 24 aug, 2012 19:55 |
Forum > Fanfiction > HOGWARTS - Skolan för tonåringar. [SV]
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen