En fjärdedels vilie [SV]
Forum > Fanfiction > En fjärdedels vilie [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
JuliaE
Elev |
Titel: En fjärdedels vilie
Rating: PG, kan förekomma PG-13 Språk: Svenska Genre: Kärlek, Drama Nu har inte jag skrivit en ff på ett bra tag, men vi får väl se hur det här går! Det kommer att handla om Louise Kingston, en tjej som ska börja på Hogwarts och hoppa in i sjätte året. Men hon är inte en vanlig häxa, hennes utseende är unikt och skulle för det mesta anses vara väldigt attraktivt. Den här ff:en handlar nämligen om en häxa, Louise då, som är en fjärdedel vilie. Det gör inte livet lika enkelt vissa gånger och man känner dig lätt kvävd av omgivningen. Men hon har även en till hemlighet, en väldigt mörk hemlighet. Prolog: "Du måste skämta?! Är du seriös!?" Utbrast han chockat, han försökte att inte le, men det ryckte i mungiporna på honom ändå. "Okej, förlåt, det är inte så chockerande att du faktiskt har vilie i dig! Du vet att det gör det svårt att vara vän med dig?" Flinade han. Den här ff:en kommer att involvera dom flesta original karaktärerna. Men dom som det egentligen kommer handla mest om är Fred, George och även Draco. Lägger ut det första kapitlet så fort någon skrivit!
(C) Läs gärna min FF!
En fjärdedels vilie [SV]
17 aug, 2012 11:45 |
|
Yenna Dream
Elev |
Låter himmla spännande! =D
Är redo att läsa! :3 Keep Calm and trust Snape! 17 aug, 2012 11:47 |
|
Bombarda
Elev |
UNDERBAAAAART!
Har saknat dina ff längtar redan ! Kärlek till alla! 17 aug, 2012 11:53 |
|
JuliaE
Elev |
Åh tack så mycket!
Här kommer kapitlet! Kapitel 1 ~ Allas blickar Jag knep ihop ögonen och suckade, jag gick mellan folkmassorna på jakt efter perrong 9 3/4. Jag hade sätt skylten nio och tio. Men inga skyltar som hade något med bråktal att göra, jag suckade ännu en gång och sjönk ner på min bagagevagn bredvid min uggla Krox som gav ifrån sig ett lågt hoande. "Jadu Krox, det här blev ju lyckat" Jag stoppade in handen i buren och strök den nästan kolsvarta ugglan över huvudet och över den vita fläcken på ryggen. "Men du Fred! Titta!" Det var någon eller några som kom närmare, jag höjde blicken och fick se två personer, tvillingar gissade jag på då dom var nästan identiska. "Men tjenare, här sitter du och snackar med din uggla, gissar att du ska till Hogwarts, annars är det en grymt stor förlust för skolan" Flinade en av dom och jag kunde inte göra annat än att le åt dom och nicka. "Bra, då kan du väl hänga med oss!" Sa den andra och jag såg lite tveksam ut, jag visste inte ens vad dom hette. "Men George!" Den ena slog till den som hade bett mig följa med i magen och vände sig sen mot mig igen och log ursäktande. "Den här kråkan här, han är lite ohyfsad eller lite över 'taj' på dig, så han glömde att presentera oss" Flinade han och knuffade till den ena i sidan. "Jag är i alla fall Fred, Fred Weasley, en av Weasley tvillingarna som du kanske inte har märkt än, då jag är den snygga av oss, och smarta, jag vet inte riktigt vad George här fick!" Flinade Fred och jag skrattade lite smått och ställde mig upp. "Vadå!? Så du menar att du är smart? Och snygg? Lögn, lögn, lögn. Jag kan lägga till att han är inte speciellt smart då han inte riktigt fattat att vi nästan har ett identiskt utseende. Men nu lämnar vi det! George Weasley" George log stort och jag nickade lite kort åt dom men fortsatte att le och halv skratta. "Haha okej, Louise Kingston, trevligt att träffas" Jag räckt fram handen mot Fred och han tittade förvånat på mig. "Ska vi skaka hand? Jag har snackat mer med dig än med dom flesta jag träffat så nog får du väl bjuda på en kram allt!" Utbrast han och jag kunde inte göra annat än att hålla med han i det här tillfället då jag inte kunde sluta le i deras sällskap. "Jahapp... Här kände man sig inte alls ensam, nej nej..." George tittade sorgset på oss men kunde inte hålla tillbaka flinet som lurade på han läppar helatiden. "Vadå? Så du trodde du skulle komma undan en kram eller?" Flinade jag och kramade om honom med han sken upp som en sol och skrattade lite lätt. "Men jaha, så vi ska missa Hogwarts expressen bara för erat flörtande, herregud, nu får det väl räcka ungdomar!" Utbrast Fred med en konst gjord 'mamma'-röst och flinade åt oss. George himlade med ögonen åt Fred och flinade lite åt han och tog sin bagagevagn och gick rakt igenom väggen. Jag tittade häpet på väggen och sen Fred. "Oj, ja juste, här är ingången, spring bara igenom" Log han och visade med handen att jag skulle gå först. Jag nickade lite kort och rynkade ögonbrynen lite smått och blundade då jag sprang igenom. Jag kände hur nåt tog emot då jag kom ut på andra sidan och hörde någons ilskna röst. "Vad fan gör du idiot?!" Utbrast personen. Mer? Ganska kort och tråkigt kapitel, men det blir längre och mer intressant senare!
(C) Läs gärna min FF!
En fjärdedels vilie [SV]
17 aug, 2012 12:36
Detta inlägg ändrades senast 2012-08-17 kl. 12:46
|
|
Borttagen
|
Ja! Jättebra! Bevakar
17 aug, 2012 12:46 |
|
Bombarda
Elev |
Hhhaha omg son jag skrattade!
Kärlek till alla! 17 aug, 2012 13:08 |
|
Borttagen
|
Haha, goodie. Bevakar :3
17 aug, 2012 13:13 |
|
mums
Elev |
17 aug, 2012 13:19 |
|
JuliaE
Elev |
Här kommer mer! Ni som läser är bäst! ♥
Kapitel 2 ~ Draco Malfoy Men rösten tystnade ner då jag tittade upp på den bleka killen med det blonda håret. Efter ett tag blev han mer röd än vit och drog lite i kragen till sin tröja. "Ursäkta, jag trodde det var någon annan..." Hans röst lät väldigt nedstämd nu, han såg ut att skämmas och jag nickade lite kort som för att säga att det var lugnt. "Draco Malfoy, är du ny?" Sa han sen snabbt och sträckte fram handen till mig och jag skakade den och log. "Ja, sjätte året nu. Louise Kingston" Min röst lät väldigt självsäker, men tanken slog mig, vart hade George och Fred tagit vägen. Fred skulle komma efter mig, men George borde vara här nu. "Oh okej, i samma årskurs som mig då! Trevligt, får hoppas på Slytherin då" Log han och nickade artigt. Jag besvarade leendet och nickade lite kort, jag hade hört om dom olika elvehemmen i bilen på väg till tågstationen. Men jag visste inte riktigt vilket av dom som skulle passa mig. "Där är du ju Louise! Vad gör d...." Hörde jag en röst jag mycket väl kände igen, Fred hade också kommit igenom väggen nu. Hans leende hade dött så fort han antingen hade sätt mig eller Draco. "Malfoy..." Sa han anklagande med hotfull ton och tittade sen på mig. "Känner ni varandra?" Frågade Draco häpet och tittade anklagande på mig och sen på Fred och höjde ena ögonbrynet. "Ja? Jag tänkte faktiskt fråga samma sak.. Louise kom..." Mumlade Fred och gav Draco en hotfull blick innan han la en skyddande arm runt mina axlar och drog med mig bort mot George och två andra personer. Båda med samma hårfärg som Fred och George, en liten tjej och en kille som såg ut att vara i min ålder. Killen stod och pratade med en annan kille med svart hår och en annan tjej med tjockt mörkbrunt hår. "Men här står ni och slöar! Som vanligt! Låt mig pretensera Louise, min ny funna vän här!" Flinade han och gjorde en liten gest mot mig som om jag var någon drottning eller nåt liknande. Jag gav Fred en menande blick och flinade åt honom och tittade sedan mot dom andra som såg väldigt chockade. "Hej, Kingston, Fred kunde inte hålla sig från att tala om mitt förnamn så" Log jag och kastade en blick mot han och sen dom andra igen. "Sjätte året då" La jag till lite snabbt. "Ååh, Trevligt, Harry Potter" Harry Potter visste jag mycket väl vem det var och log mot honom och nickade. Men jag visste hur det kändes att få mycket uppmärksamhet och jag ville inte kväva honom skakade bara hans hand och han log ännu mer. Jag hälsade på Ron som han hette och gav George en kram, men dom två tjejerna tittade bara förvånat på mig och såg ganska arg ut. George lade också märke till det och puttade till den röd håriga flickan i ryggen lite löst. "Ginny, Ginny Weasley" Kom det kort ut från hennes mun och tittade knappt på mig och såg helt oberörd ut, hon försökte få Harrys uppmärksamhet, men hon lyckades inte så värst bra. Draco Malfoy Jag kunde inte låta bli att titta efter dom även fast det kändes som lågt, men hon var speciell. Men varför skulle hon, som skulle kunna bli vän med vem som helst vilja vara vän med dom där donkarna? Jag himlade bara med ögonen lite åt mig själv och beslöt mig för att leta reda på Louise senare i skolan, jag kunde inte släppa henne. Om kärlek vid första ögonkastet verkligen existerade, så hade det inträffat nu, just den stunden hon körde in i min bagagevagn. Mer?
(C) Läs gärna min FF!
En fjärdedels vilie [SV]
17 aug, 2012 13:51
Detta inlägg ändrades senast 2012-08-17 kl. 14:14
|
|
Borttagen
|
Jätte bra. ;3
Stackars Ginny och Hermonie ;c 17 aug, 2012 13:55 |
Forum > Fanfiction > En fjärdedels vilie [SV]
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen