Bläckhjärta
Forum > Fanfiction > Bläckhjärta
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Corriiz
Elev |
Titel: Bläckhjärta
Fanfiction.net: A story came to live heter den då.. Handling:När Nora får boken Harry Potter och de vises sten av Maya så börjar hon läsa den. Det Nora inte visste var att hon var den sista levande Trolltunga. Varje gång hon läser en bok högt eller en mening så kommer något eller någon ut ur boken. OCh hur blir det när hon läser ut en person som ska tvinga henne att läsa ut den-som-inte-får-nämnas-vid-namn?Ska Nora kunna rädda världen eller kommer jorden bli tom på 'mugglare'? Ska jag börja?? ![]()
16 aug, 2012 15:25
Detta inlägg ändrades senast 2013-04- 3 kl. 09:36
|
|
EvilCupcake
Elev |
Starta daaa!
Jag vill testa olika rollspel. Jag kan rolla vad som helst...! Maila mig :D 16 aug, 2012 16:33 |
|
Corriiz
Elev |
Kapitel 1: Boken
Jag tittade omkring efter en speciell bok att läsa. Jag hade kollat.. Livet enligt Rosa, men den hade hon redan läst. Och den var inte vidare bra. ”Nora är du här igen?” Hade bibliotikarien frågat mig när jag kommit in igenom bibblans dörrar. ”Jag har läst böckerna nu..” Sa Jag och lämnade in böckerna. ”Åhh… Ta en ny då…” Hade hon sagt. Jag såg en grupp människor runt en person. Det var Maya som dom omringade. Jag blev nyfiken och undrade vad dom gjorde. Jaggick bakom en bokhylla hon flyttade en bok och såg dom. Dom stod runt en bok. Maya’s glasögon var snea. ”Ofta du gillar dom böckerna!! Inget i boken är fan sant!” Sa Thimmy och slet en bok ut Maya’s famn. Eftersom att Maya var så kort så nåde hon inte upp till boken. ”Ge mig deeen!”Snyftade Maya. Jag tyckte synd om henne. Men det skulle bara bli värre om jag kom och hjälpte Maya. Thimmy flinade och tog Maya’s glas ögon och trampade på dom. Dom sprang iväg och kastade boken på golvet. Jag gick fram. ”Hur är det Maya?” Frågade jag osäkert. ”Vem är det??” Frågade Maya och tittade upp. ”Nora.. Jag går i din klass.” Jag tog upp hennes bok. Harry Potter Och De Vises Sten. ”Mina glasögon!!” Flämtade Maya. ”Dom är trasiga” Snyftade hon. ”Vill du komma hem till mig?” Frågade Jag. Maya nickade. Jag hjälpte henne upp. Vi satte oss på bussen och åkte mot mig. ”Vad handlar din bok om Maya?” Frågade jag. Jag var nyfiken på namnet. ”Det handlar om en trollkarl som heter Harry Potter, Han går i en trollkarlsskola som heter Hogwarts..” Sa Maya. Jag nickade. ”Ok..” Sa jag sen. ”Du borde läsa den!” Sa Maya. Maya såg inte så bra nu. ”Jag har aldrig läst fantasi böcker” Sa jag tveksamt. ”DU får gärna låna den! Jag har en till hemma.. Nej! Du kan få den!” Sa Maya. ”Åhh.. Tack!” Sa Jag. ![]()
16 aug, 2012 16:35 |
|
EvilCupcake
Elev |
Mooooore!
Jag vill testa olika rollspel. Jag kan rolla vad som helst...! Maila mig :D 16 aug, 2012 16:36 |
|
Corriiz
Elev |
17 aug, 2012 23:03 |
|
LauraTree
Elev |
ÅH, JAG ÄLSKAR BLÄCKHJÄRTA OCH DU SKREV JÄTTEBRA!!
Det här kommer bli ett mästerverk! Genial idé! 17 aug, 2012 23:25 |
|
PotterHunger
Elev |
Det här verkar väldigt bra! ^^
Läs min profil för info... 18 aug, 2012 00:32 |
|
Corriiz
Elev |
1 sep, 2012 13:49 |
|
Borttagen
|
Värkar bra...
1 sep, 2012 13:50 |
|
EvilCupcake
Elev |
Come on!
Jag vill testa olika rollspel. Jag kan rolla vad som helst...! Maila mig :D 3 sep, 2012 17:09 |
Forum > Fanfiction > Bläckhjärta
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen