Varför inget agerande då Harry blev totalt mobbad?
Forum > Harry Potter > Varför inget agerande då Harry blev totalt mobbad?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
annawpotter
Elev |
Jo, under Harrys fjärde år då han blir uttagen till Trekampen så blir ju han egentligen väldigt psykiskt mobbad på hogwarts. Alla dessa ord och märkena som typ två tredjedelar av eleverna bär. Detta är ju verkligen mobbing så varför egentligen agerar inte en enda lärare?? Någon måste ju se märkerna eller?
![]()
15 aug, 2012 22:12 |
|
Purplerain
Elev |
......har faktiskt aldrig tänkt på det. Men, true story!
Man tänker ju ändå att Hogwarts ska vara en underbar skola där alla är lyckliga o.s.v men nej. Hogwarts är ändå inte en anti-mobbningsskola, sorgligt värre. De bryr sig ju inte alls om något sådant och har väl knappast några stränga regler om hur elever ska vara gentemot varandra. Dock har de ju elevhemspoängen som lärarna och prefekterna kan straffa med, men inget... "officiellt" eller vad man säger. Tack, nu fick jag något att tänka på. :p
Klaine ♥
15 aug, 2012 22:28 |
|
Borttagen
|
Jag har inte heller tänkt på det förut och det är som ni båda två säger. Den ända skansen är väl att dem vill uppmuntra eleverna att vara självständiga och därför lösa sina tvister själv
15 aug, 2012 22:31 |
|
Borttagen
|
Antar att folk inte gick och vissade märkena till lärarna
15 aug, 2012 22:33 |
|
Confringo
Elev |
Allt är inte perfekt, inte ens på Hogwarts.
Men tror på att det mest berodde på att alla var sura på honom, för att dom trodde att han fuskat i tävligen.
Läs gärna min ff: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22814
15 aug, 2012 22:34 |
|
Purplerain
Elev |
Skrivet av Confringo: Allt är inte perfekt, inte ens på Hogwarts. Men tror på att det mest berodde på att alla var sura på honom, för att dom trodde att han fuskat i tävligen. Var lärarna sura på honom eller va? *trög i hjärnan* xD
Klaine ♥
15 aug, 2012 22:38 |
|
Borttagen
|
Det här gav mig definetivt en tankeställare.
Jag håller med er, inte ens Hogwarts är perfekt. Fast hur skulle det bli då i boken egentligen, J.K Rowling hade nog inte tänkt att fokusera på det riktigt, utan själva tävlingen istället. 15 aug, 2012 22:41 |
|
Ginny00
Elev |
Om man trycker på knapparna kan det ju ändras till STÖD CEDRIC DIGGORY. Eleverna är inte korkade, de ändrade säkert till det när en lärare gick förbi, och just det är ju inte förbjudet, att stödja någon.
15 aug, 2012 22:41 |
|
Purplerain
Elev |
Men det handlar väl inte bara om att de hade märken, de slängde ju taskiga kommentarer också?
Klaine ♥
15 aug, 2012 22:45 |
|
Mikaela120
Elev |
Skrivet av Purplerain: Men det handlar väl inte bara om att de hade märken, de slängde ju taskiga kommentarer också? Skrivet av Purplerain: Men det handlar väl inte bara om att de hade märken, de slängde ju taskiga kommentarer också? Men det gjorde de ju inte så att lärarna såg 15 aug, 2012 22:51 |
Forum > Harry Potter > Varför inget agerande då Harry blev totalt mobbad?
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen