Ljudbok
Forum > Harry Potter > Ljudbok
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Confringo
Elev |
Hej
Är det någon mer än jag som hellre läser Harry Potter som ljudbok (eller ja, då lyssnar man) än som bok. Jag brukar lyssna rätt ofta på böckerna i ljudboksform som läses upp av Krister Henriksson. Tycker han ger mycket mer känsla av det hela än att jag läser allt i mitt huvud.
Läs gärna min ff: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22814
15 aug, 2012 20:28 |
|
Fairydust
Elev |
Jag har aldrig lyssnat på på HP i ljudboks-format så jag vet inte hur det är. Jag har lyssnar på ytterst få ljud-böcker i mitt liv faktiskt. Jag föredrar att läsa själv, i min egen takt.
I don't wanna break these chains! 15 aug, 2012 21:36 |
|
Borttagen
|
Krister Henriksson har en härlig röst, men jag skulle aldrig kunna lyssna på HP-ljudböckerna eftersom han uttalar "Hermione" härmijåne.
15 aug, 2012 21:37 |
|
Borttagen
|
Jag älskar att lyssna på ljudböcker, både Harry Potter och annat! Och att läsa vanliga böcker också, det beror på situationen. Jag brukar lyssna på ljudböcker när jag reser, går på promenad, städar, försöker sova (och är för trött i ögonen för att läsa vanliga böcker, eller om andra sover i samma rum och jag inte vill störa med en tänd lampa), diskar, lagar mat osv. Och man kan bära runt på flera stycken i iPoden utan att det tar massa extra fysisk plats. Det finns nästan ingen bättre uppfinning än ljudböcker i mitt tycke.
När det kommer till Harry Potter har jag faktiskt aldrig lyssnat på de svenska ljudböckerna men jag har lyssnat på de engelska upplästa av Stephen Fry och just nu lyssnar jag på de tyska (i studiesyfte, men det är ju samtidigt nöje), är på tredje boken nu. Älskar det ♥ 15 aug, 2012 21:44 |
|
LunaLove<3
Elev |
Skrivet av Fairydust: Samma här Jag har aldrig lyssnat på på HP i ljudboks-format så jag vet inte hur det är. Jag har lyssnar på ytterst få ljud-böcker i mitt liv faktiskt. Jag föredrar att läsa själv, i min egen takt.
15 aug, 2012 21:49 |
|
Borttagen
|
Jag lyssnade på dom första gången och nu läser jag dom !!!!!!!!
16 aug, 2012 08:21 |
|
Borttagen
|
bär jag var mindre lyssnade jag alltid på ljud böcker jag bodde mitt i mot en sportbar
16 aug, 2012 08:34 |
|
Irah
Elev |
16 aug, 2012 12:08 |
|
inovember
Elev |
16 aug, 2012 12:47 |
|
lusianna
Elev |
aldrig gort det men det är säkert bra men jag tror jag hällre läser
Lusianna 16 aug, 2012 13:16 |
Forum > Harry Potter > Ljudbok
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen