Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[PM] Ted And Lily [SV]

Forum > Fanfiction > [PM] Ted And Lily [SV]

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Lisen563
Elev

Avatar

+2


Titel: Ted and Lily
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel totalt : 8
Färdigskriven: nästan
Beskrivning: Ted Lupin födes den 12 april 1998. Han hade en mamma och en pappa som älskade honom, Nymphadora Tonks och Reamus Lupin. Båda två ville stanna hos honom i hela hans liv. Nu var han en snäll och vänlig person. Hans hjärta var gott. Men något, något förändrade honom för all framtid.
Efter att Ted förlorade sina föräldrar i kriget fick han bo hos sin mormor. Han fick en trygg barndom. Eftersom Harry var Teds gudfar så fick han vara hos familjen Potter ganska mycket. Varken James eller Albus ville leka så mycket med honom. Dom hade varandra istället. Han fick leka med deras kusiner.
När Ted var 6 år gammal fick Harry en dotter. Den dan förändrades allt.
_____________________________________

Jag antar att det är så här man gör för att tävla på pottermässan. Den är nästan färdigskriven. jag lägger ut en del i taget.

Låter det intressant?

13 aug, 2012 18:52

Borttagen

Avatar


Prova ;3 Vill gärna läsa fortsättningen på detta.

13 aug, 2012 19:07

Lisen563
Elev

Avatar

+3


Kapitel 1
– Kom nu Ted och lek, ropar Lily. Några av hennes kusiner, Victorie, Dominique, Roxanne, Rose och Hugo, stod och väntade. Han var definitivt äldst av alla barn på släktmiddagen.
Han var ofta bjuden på släktmiddagar hos familjen Weasley och Potters. Det var säkert för att han inte hade föräldrar. Men vem brydde sig. Han tyckte det var kul. Han fick leka med barnen. Speciellt Lily. Lily hans Lilja. När han var med henne kändes han inte så ensam.
Han log och gick mot dom. Dom gick ut ur huset för att leka på gården.
– Vad ska vi leka? Frågade Roxanne.
– mamma, pappa barn, ropade Rose.
– Det gör vi alltid, sa Hugo.
- Vi leker bröllop, sa Dominique
- Pax för att vara brud, sa Lily.
- då är jag, Domi, Rox och Rose tärnor, sa Victorie
- du får vara präst Hugo, och du brudgum Ted, sa Roxanne. Och alla gick med på det.
Ted blev uppklädd. Lily fick blommor och en vacker duk dom virade in henne i. Det var dags att börja. Alla små tjejerna var nog lite små kära i Ted. Men Ted som känt sig utanför hela livet för att han inte hade föräldrar uppskattade det. Men det hade varit Lily som gjort att han inte känt sig ensam längre.
När dom gick fram mot altaret insåg han, jag vill gå här fast på riktigt, med Lily vid hans sida. Fast sen var det ju åldersskillnaden. Det var 6 år mellan dom. Lily var bara 5 år gammal nu vad ska han göra?
Åren gick och han var helt uppslukad av kärleken till Lily. Dom två tillsammans var det han ville. Det var ganska stor ålderskillnad mellan dom men han brydde sig inte. Lily var den han ville ha.
När han sedan blev 13 och börja tänka mer så insåg han att Lily bara var ett barn på 7 år och omöjligt kunde ge honom det han ville ha av henne. Han skaffade flickvän för att bevisa för alla att han kunde klara sig utan henne. Men han bevisade bara för sig själv att han var värdelös. Han älskade henne inte. När han senare vill använda henne på det sätt han ville så vägra hon och hon blev hans första offer.
Det var slutet på den relationen. Han föll åter tillbaka till att älska Lily tankarna och att hon var för liten. Han blev bara mer och mer deprimerad. Han utsatte fler och fler tjejer. Sen blev Wesley tjejen kär i honom och dom blev tillsammans men djupt i hans hjärta fans Lily.

13 aug, 2012 19:18

Dramione99
Elev

Avatar


Åh, bra! Föredrar verkligen Tedoire egentligen, men den här va kul!

13 aug, 2012 19:21

Borttagen

Avatar


Vem är Wesley tjejen? ^^

Kör på du :3

13 aug, 2012 19:24

Lisen563
Elev

Avatar

+1


Kapitel 2 – Julmiddagen
– Skål, ropar Harry glatt.
– Skål, svarar alla i kör. Lily, 13, spiller sin dricka över sin fina klänning.
– Gå och byt, säger Ginny glatt
– Kan inte Ted följa med.
– Visst det kan jag, säger Ted. Lily och Ted går upp på Lilys rum. Ted hinner vända sig om och se Harrys ogillande blick. Men Harry säger inget.
Uppe på rummet drar Lily av sig klänningen. När hon står där i bara underkläderna inser Ted att hon inte är något barn. Hon är en Kvinna. Han vänder sig om och ser att Lily läser Romeo och Julia. Han vet vad som händer och tycker att ingen kärlek får sluta på det viset. När Lily har fått på sig klänningen sätter hon sig på sängen.
– Vad tycker du om klänningen? Säger hon.
– Jätte fin, Svarar Ted. Lily böjer sig fram mot honom. Han böjer sig fram för att kyssa henne. Dom kommer närmare och Närmare varandra.
PANG! Dörren öppnas. Harry kommer in. Ted flyttar ifrån Lily. Dom han inte rört varandra ens. Han föreställde sig vad som skulle ha hänt om han kommit in om dom hade kysst varandra. Harry harklade sig och sa,
– Ni kan inte stanna här inne hela kvällen. Han tittade på Ted med sin blick som sa ”var inte med Lily”. Ted går snabbt ut ur rummet och tänkte ”nu kom jag undan”.
Han känner en hand på sin axel. Han vänder sig om och ser att det är Harry. Ted ler ett svagt leende. Harry tittar stelt på honom innan han säger,
– Du är väll tillsammans med Victorie?
– Ja, svarar Ted.
– Vad fan gör du med Lily.
– Vad menar du, svarar Ted nervöst.
– Tror du inte jag märker, säger han argt.
– Det är inget jag lovar, viskar Ted fram.
– Du låter henne vara, förstått.
– Men…
– Inga men! Så går Harry och Ted står kvar med en ledsen blick, han hade inte väntat sig att bli utskälld innan han ens hade gjort något. Han suckar tungt och börjar gå ned till dom andra igen. När han kommer ned säger Lily
– Ska vi dansa? Men Ted ser på Harry som ger honom en sur blick. Ted skakar på huvudet och går bort och sätter sig. Lily ger honom en sur blick och sätter sig vid andra sidan av rummet.
Ted vill inte göra henne sur. Men han måste. Vad skulle Harry göra med honom annars? Han försöker komma på en lösning på problemet

14 aug, 2012 12:10

Borttagen

Avatar


Good ^^,

14 aug, 2012 12:12

Lisen563
Elev

Avatar


Ted tänker på Lily och om hon har märkt vilka känslor han har för henne. Han börjar bli förvirrad. Han älskar Lily men gör Lily det tillbaka? Lily är väldigt ung, men för ung? Skulle Harry mörda honom? Vad ska hennes bröder göra? Vad skulle hända?
Sådana tankar rörde runt i hans huvud. Han visste inte vad han skulle göra. Han ville berätta men vad skulle hon tycka om honnom då?
Han fick reda på att ett av hanns offer, Olivia, var gravid och ville behålla barnet. Han fick mer panik. vad skulle Lily tycka om honnom då?
– Ted? Vad gör vi här? Victories röst väcker honom ur hans tankar. Han viste att han inte borde tänka så, inte här!
– Jo, vi har varit tillsammans länge så jag tänkte fråga, han gör en konstpaus och går ned på knä.
– Vill du gifta dig med mig? Frågar han henne.
– Ja, säger hon. Ted tänker lättat ”hon sa ja”. Sen övergår hans tankar till Lily. Han hör inte vad Victorie säger och mumlar fram ett Ja. Sen hör han henne skrika,
– är du otrogen, jag gör slut. Tur att jag inte gifte mig med dig din jävel. Han fattar inte vad han har sagt.
När han några dagar senare kör sanning eller konsekvens på nätet med Lilys bröder och några fler får han frågan ”Vad tycker du om Lily?”. Han bestämmer sig för att inte hålla det hemligt ”Jag älskar henne” tryckte han in på tangentbordet.
Han ångrade sig genast. Alla som var med i leken tyckte att han var knäpp i huvudet. Självklart berättade dom det för Lily men Lily sa inget om det. Ted tog ett svårt beslut han skulle berätta det.
Nästa släktmiddag tog Ted med sig Lily upp på övervåningen. Han var nervös. Han var mer nervös nu en när han friade till Victorie.
– Lily?
– Ja Ted? Svarade hon.
– Jag älskar dig.
– Jag älskar dig.
– Gör du?
– Ja, det har jag alltid gjort. Sen gick dom ner tillsammans. Nu var dom ett par. Inget kunde hindra dom. Harry tittade på dom när dom kom ner hand i hand. Lily sprang bort till sin mamma och viskade nåt till henne. Ginny såg helt skräckslagen ut. Ted sa att han var tvungen att åka hem och gick.
Dan efter fick han ett Ilvråll från Harry.
– Hur kunde du utsätta vår dotter för något sånt. Hon är det enda dottern vi har. Hur tänker du? Ekade rösten.

18 aug, 2012 13:20

Ginny Weasley 01
Elev

Avatar


Når forsätter du? *Bevakar*

[img]http:/

8 sep, 2012 09:33

Lisen563
Elev

Avatar


Lesen att jag inte har uppdaterat, ska försöka göra det oftare. Det här var det första kapitlet jag skrev och det gav mig insperation till resten av fanficen.
__________________________
Ted går upp på gatan i Hogsmeade. Han kommer fram till platsen de ska mötas på. Hon har inte kommit. Tänk om hon inte kommer. Det är första gången dom möts efter att dom blev tillsammans. Tänk om hon ångrar sig. Tänk om hon inte alls gillar mig. Tänker Ted. Han spejar nerför gatan. Hon är inte där. Han frammanar några blommor med formeln ”Flores”. Han väntar en stund till. Han blir nervös. Ted vet vad han vill ha men det är första gången han försöker få det av någon jag verkligen älskar. Om hon säger nej skulle jag kunna klara av att söva henne? Eller radera minnet. Är jag tillräckligt stark. Ted vänder sig om och ser att hon kommer mot mig. Hon är mycket söt.
– Hej! Säger Ted samtidigt som jag försöker få bort tankarna på vad jag vill ska hända.
– Hej! Säger Lily. Hon är nervös men samtidigt glad.
– jag har verkligen längtat efter dig. Säger Ted.
– Jag med, ska vi gå någonstans? Frågar Lily. Samtidigt som Ted märker att det inte är så bra väder.
– Ja, visst! Vi kan gå till ett mysigt litet café som heter Madam Puddifotts kondis. Om du inte hellre vill gå någon annan stans, Säger han.
– nej det blir bra. Svarar hon.
Vi går långsamt upp för gatan. Dom pratar om olika saker. Allt från skolan till att vissa inte gillar vår relation. När de har kommit in på caféet så sätter dem sig vid ett bord. Dom pratar om olika saker. Då säger Lily,
– Men var bor du? Bor du fortfarande hos din mormor?
– Nej, jag har faktiskt en lägenhet här i Hogsmeade, Säger Ted vilket är delvis sant. Hans pappa hade en lägenhet i Hogsmeade men den använder han inte så ofta.
– Okej, kan inte jag få se den? Säger Lily med den barnsliga glimten i ögat som han älskar. Hans planer går bättre en vad han hade tänkt.
– Visst kan vi det, Säger Ted och de börjar gå. När dom kommit in i lägenheten visar Ted henne runt. Dom går in i vardagsrummet. Ted säger att han ska dricka vatten.
När han kommer tillbaka går jag fram till henne och kysser henne. Hon besvarar kyssen. Lily tittar Ted i ögonen och Ted säger,
– ska vi göra det?
– Ja, svarar hon Och dom gör det på soffan.
Efter det går dom upp till Hogwarts tillsammans. Ted kysser henne farväl.
Dan efter hamnar han i Azkaban.

22 sep, 2012 13:57

1 2 3 4 5 6

Forum > Fanfiction > [PM] Ted And Lily [SV]

Du får inte svara på den här tråden.