Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Bilder och videor?

Forum > Mugglarportalen > Bilder och videor?

Användare Inlägg
Ella/Ron
Elev

Avatar


Hejsan! Jag har inte varit meddlem här så länge (bara ett par månader), och jag undrar hur man lägger ut bilder och videor i forumen och profilen.
Jag fattar att man ska trycka på bild men vad menas med URL:en till bilden? Någon som kan förklara?

qqqaqqNah

9 aug, 2012 14:53

Solkatten
Elev

Avatar


Högerklicka på bilden, klicka på kopiera bild och klistra sedan in det i Bild-knappen.

När det gäller videoklipp är det bara att skriva [youtube]länken till klippet[ / youtube]. <- Utan mellanrum!

Lätt som en plätt. ♥

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

9 aug, 2012 15:05

Ella/Ron
Elev

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Högerklicka på bilden, klicka på kopiera bild och klistra sedan in det i Bild-knappen.

När det gäller videoklipp är det bara att skriva [youtube]länken till klippet[ / youtube]. <- Utan mellanrum!

Lätt som en plätt. ♥

Har försökt men kan inte klistra in i "bild-knappen". Men tack för hjälpen med videoklippen ♥

qqqaqqNah

9 aug, 2012 15:10

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Ella/Ron:
Skrivet av Solkatten:
Högerklicka på bilden, klicka på kopiera bild och klistra sedan in det i Bild-knappen.

När det gäller videoklipp är det bara att skriva [youtube]länken till klippet[ / youtube]. <- Utan mellanrum!

Lätt som en plätt. ♥

Har försökt men kan inte klistra in i "bild-knappen". Men tack för hjälpen med videoklippen ♥

Just det ja! Det går inte att klistra in bilder i profilen! xD Bara på självaste forumet och i signaturen.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

9 aug, 2012 15:19

Ella/Ron
Elev

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Skrivet av Ella/Ron:
Skrivet av Solkatten:
Högerklicka på bilden, klicka på kopiera bild och klistra sedan in det i Bild-knappen.

När det gäller videoklipp är det bara att skriva [youtube]länken till klippet[ / youtube]. <- Utan mellanrum!

Lätt som en plätt. ♥

Har försökt men kan inte klistra in i "bild-knappen". Men tack för hjälpen med videoklippen ♥

Just det ja! Det går inte att klistra in bilder i profilen! xD Bara på självaste forumet och i signaturen.

Kan inte göra det här heller

qqqaqqNah

9 aug, 2012 15:23

Solkatten
Elev

Avatar


Det är väl bara att klistra in det i Signatur-rutan? :s

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

9 aug, 2012 20:35

Ella/Ron
Elev

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Det är väl bara att klistra in det i Signatur-rutan? :s

Nej, det är jätte konstigt. Jag vänster klickar i singnatur rutan med "klistra in" går inte att trycka på den är liksom så där ljus om du fattar vad jag menar

qqqaqqNah

9 aug, 2012 20:40

Solkatten
Elev

Avatar


Aha..., men jag vet inte. Har nämligen aldrig testat...

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

9 aug, 2012 20:54

Forum > Mugglarportalen > Bilder och videor?

Du får inte svara på den här tråden.