Mitt nya liv
Forum > Fanfiction > Mitt nya liv
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
T3DDY
Elev |
Titel: Mitt nya liv
Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills: 5 Färdigskriven: Nej Rating: PG-10? Inte bra på att veta xD Beskrivning: Lucy Green är elva år. Hennes liv är rätt så trist, inget spännande händer ju?! Men så kommer det en dag en man från något ”Trolldomsministerium” och förändrar hennes liv totalt, åt det bättre hållet. Just det, det utspelar sig under Harry Potters sjätte år. När Luna börjar Hogwarts, alltså Harry Potters andra år. Fast Hemligheternas kammare öppnas aldrig, tror jag iaf inte XD Ska jag börja? Lista över kapitel: Kapitel 1 Kapitel 2 Kapitel 3 Kapitel 4 Kapitel 5
7 aug, 2012 20:34
Detta inlägg ändrades senast 2012-08-17 kl. 08:23
|
|
Borttagen
|
Låter bra, börja
7 aug, 2012 21:20 |
|
T3DDY
Elev |
Kapitel 1: Mannen från Trolldomsminesteriet
Jag stod och kollade mig själv i spegeln uppe i mitt rum. Det mörkbruna håret hängde en bit nedanför axlarna och var alldeles platt. Mitt ansikte var fyllt av fräknar. Ögonen var klargröna och det var oftast för de som jag fick komplimanger. Jag var ”normallång” och smal. Jag log mot sig själv i spegeln och lade mig i min säng och funderade på allt möjligt. En knackning hördes och jag satte sig upp i sängen med en suck. Det var säkert mamma, pappa knackade aldrig, tänkte jag. ”Kom in, mamma.” Mycket riktigt steg min mamma in i rummet, nästan identisk med mig, men vuxen. ”Lucy, en man är här, och han vill träffa dig också”, sa hon. Jag hoppade förvånat ner från sängen. ”Kom då”, sa jag otåligt när mammas blick dröjde sig vid den obäddade sängen. ”Ja, jag kommer, men Lucy, klockan är elva och du har inte bäddat sängen eller ätit frukost.” Jag ryckte på axlarna, ”Jag gör det sen.” De gick ner för trappan, mitt rum var på övervåningen i den stora villan. ”Hej”, sa han och log, ”Mitt namn är Will Lewis, och jag kommer från Trolldomsminesteriet. Efter som båda dina föräldrar är mugglare – icke magiska personer – så har jag kommit. Det är nämligen så att du är inskriven på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom.” Jag bara gapade. Var det sant? Att jag, som hade levt elva år här, där ingenting hände, skulle få börja på någon magisk skola? Det var det tydligen. Mr. Lewis började prata om hur jag skulle ta sig till Diagongränden, där jag tydligen skulle köpa alla mina böcker och grejer, och hur jag skulle ta mig in på perrong 9 ¾. Därifrån skulle Hogwartsexpressen avgå, det skulle ta mig till Hogwarts. När han var klar log jag brett. ”Så då behöver jag inte längre sitta här hemma och mögla.” Mr. Lewis skrattade, ”Nej, du kommer säkert finna det mycket roligt på Hogwarts. Kritik?
7 aug, 2012 21:22 |
|
Hope"
Elev |
Åh va bra! Fortsätt
9 aug, 2012 19:09 |
|
LauraTree
Elev |
Jättebra! Fortsätt!!
9 aug, 2012 19:13 |
|
cikki
Elev |
Den verkar bra!
9 aug, 2012 20:30 |
|
T3DDY
Elev |
Tack
Kapitel 2: Diagongränden ”Mamma!” Mamma vaknade med ett ryck. ”Vad är det Lucy?” frågade hon sömnigt. Jag suckar djupt. Minne som en guldfisk, det är vad hon har, tänker jag argt. ”Diagongränden. Jag ska ju köpa mina grejer idag!” ”Förlåt mig Lucy, jag höll på att glömma det. Men kom nu så går vi ner och gör frukost, annars kommer vi ju aldrig iväg”, säger mamma med ett litet leende. Jag ler tillbaka. ”Just vad jag försökte få dig att förstå.” ”Gå du ner, Lucy, jag ska bara ta på mig kläder.” Jag nickar och går ut ur rummet. Jag stänger dörren och går ner. Fascinerande att pappa kan sova när jag och mamma pratar, tänker jag. Jag går fram till kylskåpet och plockar fram ett paket yoghurt och smör. Sen tar jag en macka och flingor från ett skåp. Jag brer smör på mackan och häller upp yoghurt i en skål. Jag häller lite flingor i skålen och går och sätter mig vid köksbordet av ek. Jag har just ätit upp yoghurten när mamma kommer ner. ”Jaha, du har redan börjat äta, så bra”, säger hon glatt men förvånat. Jag nickar med munnen full av macka. ”Gaah.” När jag har ätit upp skrattar jag, ”Det är svårt att säga ’ja’ med macka i munnen.” Mamma skrattar och nickar. Vi bodde lägligt nog inte så långt bort från Den läckande kitteln, så vi kunde gå dit. Några timmar senare (Mamma och pappa skulle ju också äta frukost) var vi i Diagongränden. Mr. Lewis hade berättat att en avlägsen släkting hade lämnar guld åt nästa magiska person i släkten, och det var jag. Därför hade jag ganska mycket pengar. Först gick vi till Gringotts trollkarlsbank. Jag stannade för att läsa det som stod vid porten. Det var något om att man inte skulle stjäla, typ. När vi hade hämtat ut pengar som skulle räcka för det här året gick vi till Madam Malkins klädnader för alla tillfällen. Där fick jag köpa klädnader. Oväntat med tanke på namnet på butiken va? Sen gick vi till Flourish & Blotts. Där kunde jag köpa alla mina böcker jag skulle behöva. ”Mamma och pappa, visst sa ni att jag fick köpa ett djur?” frågar jag och ler hoppfullt. De nickar glatt. Jag jublar inombords. Jag har aldrig haft ett djur. Så då går vi till djuraffären. Jag kollar först på katter och paddor. Usch, en padda vill jag då inte ha. Katter är ju mysiga… Det fanns en katt som var hur mysig som helst. Om jag inte bestämde mig för en uggla ville jag ha honom. Men innan jag bestämde mig så gick vi till Eyelops ugglemarknad. Jag såg en vacker uggla, men jag ville nog ändå ha katten. Så jag sa det till mamma och pappa och vi gick tillbaka för att köpa honom. En kvart senare kom jag, nöjd, ut med en nöjd katt. Jag hade fått lite råd om hur jag skulle sköta honom, men han kunde jaga själv och så. Sen behövde jag ju också en trollstav, så vi gick till Ollivanders. Jag kom ut 20 minuter senare, med en trollstav. Jag tyckte nog att mr. Ollivander var lite… märklig. Jag låg i sängen och funderade. Det var 28 augusti, Hogwartsexpressen skulle åka 1 september. Alltså 3 dagar. Nu hade jag allt jag behövde och var redo.
9 aug, 2012 20:36
Detta inlägg ändrades senast 2012-08- 9 kl. 20:38
|
|
Borttagen
|
good
9 aug, 2012 20:37 |
|
Hope"
Elev |
awzum
9 aug, 2012 20:43 |
|
cikki
Elev |
Jättebra!
9 aug, 2012 20:46 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen