Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ginnys 6:e år

Forum > Fanfiction > Ginnys 6:e år

Användare Inlägg
kitto
Elev

Avatar


En berättelse som handlar om Ginny när hon går sitt 6:e år. Hogwarts har blivit modernare och en chatt-sida har blivit oerhört populär. Ingen vet vem som skapade sidan men nu använder alla på hela skolan denna sida.

Användare på chatten:
•Ginny•Lil Ginny•

•Hermione•Hermy!•

•Ron•Rooon•

•Harry•Potter snygg•

•Luna•Luna♥•

•Draco•Dracool•

•Dean•The Dean•

•Parvati•Parvatiii•

•Padma•Paddie•

•Fred•Fredi•

•George•Georgi•

•Lavender•Love-Brown•

•Pansy•P♥NSY•

Fler kan tillkomma.





1. Kom tillbaka!

Ginny sitter mittemot Parvati som bara pratar och pratar. Eftersom hennes babbel endast innehöll vad hon skulle göra när hon slutat skolan så vart Ginny väldigt uttråkad.
"Jag måste nog gå nu." Förklarar Ginny och reser sig. Hon går bort mot Luna som sitter och bara stirrar.
"Hej Luna!" Säger hon glatt. Luna vänder sig om.
"Hej Ginny!" Svarar hon med sitt drömmande uttryck i ansiktet. Hon reser sig och de går ut ur Stora Salen.
"Så...Vad ska du göra idag då?" Frågar Ginny.
"Jag ska hjälpa pappa med en rapport om en svärm snorkackor som har rymt." Svarar hon och nickar övertygande.
"Jaha. Men du har tid att gå in på chatten eller?" Frågar Ginny. Luna nickar bara och försvinner sen in i sitt sällskapsrum. Ginny går ensam en bit innan hon kommer fram till Tjocka damen.
"Fågel-apa." Säger Ginny snabbt och porträttet svänger åt sidan så att hon kan kliva in i sällskapsrummet. Hon sätter sig i en fåtölj och slog upp sin laptop. Hon går in på chatten.
Vänner online:
•Hermy!•
•The Dean•
•Paddie•
•Georgi•
•Fredi•
•Dracool•


Ginny klickar på starta chatt med •Hermy!•

•Hermy!•
Hej Ginny!

•Lil Ginny•
Hej Hermy!

•Hermy!•
Vad hittar du på då?

•Lil Ginny•
Inte så mkt.

•Hermy!•
Sj ska jag nog plugga lite på läxan vi fick av Snape.

•Lil Ginny•
Jag har redan gjort klart den.

•Hermy!•
Redan? Vi fick den ju igår eftermiddag.

•Lil Ginny•
Jag var snabb

•Hermy!•
Ska vi bjuda in någon mer?

•Lil Ginny•
Vem?

•Hermy!•
Draco?

•Lil Ginny•
Sure

- •Hermy!• har bjudit in •Dracool• till chatten -

•Dracool•
Hej tjejer!

•Lil Ginny•
Hej!

•Hermy!•
Hej


Ginnys inkorg ändrades från 0 till 1.

•Lil Ginny•
Vänta. Jag ska bara kolla mejlen.

- •Lil Ginny• har lämnat chatten -

Ginny öppnar mejlet.
Kom tillbaka!

Kom tillbaka? Vad ska det betyda? Kom tillbaka! Anonym. Ginny går tillbaka till chatten med Draco och Hermione.

•Hermy!•
Vad va det?

•Lil Ginny•
Kom tillbaka! Anonym(?)

•Dracool•
Knäppt.

•Hermy!
Jag måste plugga nu. Sorry.

- •Hermy!• har lämnat chatten -

5 aug, 2012 10:07

Miss Black
Elev

Avatar


16 aug, 2012 11:15

Ginny Weasley 01
Elev

Avatar


skriv mer bevakar

[img]http:/

9 sep, 2012 11:01

Filifjonkan
Elev

Avatar


BRA!!!

evak forever.

9 sep, 2012 13:04

Ginny Weasley 01
Elev

Avatar


Skriv mer Snälla? ^^

[img]http:/

9 sep, 2012 19:12

kitto
Elev

Avatar


2. "Skaffa ett liv"

•Dracool•
...

•Lil Ginny•
Ja, jag kanske ska gå nu

•Dracool•
Nej!

•Lil Ginny•
Vadå "Nej"?

•Dracool•
Om du går har jag inget göra.

•Lil Ginny•
Skaffa ett liv då.


Hur kunde hon skriva så!? Nej! Fanns det ingen delete- eller cancel-knapp någonstans. Nej. Meddelandet var skickat. "Sluta impuls-skriva sådär Ginny!" sa hon till sig själv. Nu skulle ju aldrig Draco prata med henne mer. Tänk om hon hade förstört hela hans liv? Nej, så illa kan det väll inte bli av ett liten meddelande skickat på Internet? Ginnys tankar brottades mot varandra. Vanligtvis så vinner ju dom goda alltid men den här gången var dom onda för många. Typiskt. "Dumma Ginny!". Hon stängde ner chatten, ville inte se vad Draco svarade, och gick ut ur sällskapsrummet. Hon gick mot Slytherin's och knackade på dörren. En fruktansvärt lång söt kille med blått hår öppnade dörren. Ginny tittade upp mot hans ansiklte och svalde.
"Hej..." säger hon med osäker röst.
"Tja." svarar den söta killen.
"Är Draco här?"
"Nej, han gick nyss. Tror han skulle till biblioteket."
"Okej. Tack för hjälpen." Ginny tänkte precis gå men killen stoppade henne.
"Här!" Han stoppade en lapp i handen på henne.
"Ring mig." sa han och satte handen som en telefon vid huvudet innan han stängde dörren. "Inte mer kill-problem! Men han var ju rätt söt ändå... Nej, han kommer bara bli en kompis!" skriker goda och onda tankar i Ginnys huvud. Hon går mot biblioteket men möter Draco i koridoren.
"Hej." sa hon med ett snett leende. Draco sa inget. "Snälla..." börjar hon men blir avbruten av honom.
"Flytta på dig." sa han och gjorde att försök till att tränga sig förbi henne.
"Men jag menade inte så!" protesterar Ginny.

4 nov, 2012 17:14

Forum > Fanfiction > Ginnys 6:e år

Du får inte svara på den här tråden.