Skulle allt vara detsamma?
Forum > Harry Potter > Skulle allt vara detsamma?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Som rubriken lyder, skulle allt vara detsamma om Harry Potter inte skulle ha gjorts som filmer. JAg menar, skulle vi ha läst böckerna i alla fall, skulle det ha blivit lika känt med bara böckerna? Skulle det vara bättre utan filmerna för då skulle allt vara i original och man skulle ju inte vara irriterad på filmskaparnas knäppa idéer (ibland då alltså, inte hela tiden) och man skulle inte gräma sig åt hur någon av skådespelarna ser fel ut, eftersom den itne ser ut som den man tänkte sig i från böckerna.
VAd säger ni, skulle det vara bättre med bara Harry Potter böckerna eller var det ett genidrag med att skapa filmerna? 3 aug, 2012 14:14 |
|
Borttagen
|
Jag tror inte jag hade läst böckerna om inte.filmerna.fanns. Jag älskar filmerna. Jag är verkligen glad att de gjordes ♥
3 aug, 2012 14:27 |
|
Borttagen
|
Filmerna är väldigt bra för J.K Rowling. Det mesta blir stort tack vare filmer.
3 aug, 2012 14:28 |
|
ginnyw123
Elev |
Som personen över sa, det blev större genom filmerna och det skulle nog inte vara lika många som gillar HP eller har läst böckerna, så filmerna var bra!
3 aug, 2012 14:39 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Oj. Många bra frågor. Eftersom filmerna bygger på böckerna så skulle man nog inte ha gjort filmer om det om inte själva böckerna vore bra. Tack vare filmerna blev nog böckerna mer kända, men samtidigt tycker jag att det är lite synd att "förstöra" riktigt bra böcker med halvbra filmer. (Ta inte illa upp ni som gillar filmerna bättre. Det här är min åsikt och jag ville inte förolämpa någon).
I would have died! I would have died rather than betray my friends 3 aug, 2012 14:47 |
|
Luna Chang
Elev |
Jag skulle ha läst böckerna eftersom jag läste böckerna för att dom var tjocka och jag hade en riktig läs period när jag började
Hej 3 aug, 2012 14:48 |
|
Tamburlaine
Elev |
Jag började läsa böckerna innan filmerna lagades, så de har nog inte bidragit till att jag hittade den här mageawesome serien ♥ men så som ovanför, tycker jag inte speciellt mycket om filmerna och hade hellre väntat på bättre filmer : / visst har HP fått nya fans tackvare filmerna, men ... jaa, avslutar där för att inte vara en bajskorv : D
3 aug, 2012 14:50 |
|
Hydra
Elev |
Jag hade nog aldrig börjat läsa böckerna om filmerna inte hade kommit ut.
3 aug, 2012 15:22 |
|
Miss Black
Elev |
Jag skulle ha varit en helt annan person. Jag var 4,5 när jag såg den första Hp filmen. Jag tyckte den var underbar! Så otroligt bra den var! Lite läskig ibland, men helt amazing!
Om jag inte sett den då, för det var den stunden då mitt fantasy intresse startade, hade jag inte varit den Miss Black jag är idag. Jag skulle kanske läst Fantasy, men jag hade nog inte varit lika präglad på Harry Potter. Min bokblogg
24 aug, 2012 16:46 |
|
MystiqueRed
Elev |
Hmmm... det är lite svårt att analysera sig själv för att se om man skulle läst dem iaf.. men jo, jag är ett fantasy fan så jag skulle nog läst allihop
24 aug, 2012 16:47 |
Forum > Harry Potter > Skulle allt vara detsamma?
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen