Vad ska man lägga magipoäng på?
Forum > Mugglarportalen > Vad ska man lägga magipoäng på?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lea Lovegood
Elev |
Vet inte om det finns en sånhär tråd men om det gör det kan väll någon låsa den?
Men i alla fall. Vad är det bäst att lägga Magipoängen på för att liksom, få så bra som möjligt så att säga Någon som har något tips?
Förlåt för att jag suger.
31 jul, 2012 10:30 |
|
Borttagen
|
Jag undrar typ samma sak :s Vill få bra träffar, hur ska jag göra?
31 jul, 2012 11:51 |
|
LolFeelings
Elev |
Trollstavsrörelse ger en inte nya formler, men i så fall ger den bättre träffar.
Trollformeluttal ger nya formler, dock så är det inte så bra om man bara häller på poäng på det. Magisk kraft är viktigt, om du till exempel ska använda "Diffindo" kostar den 5 i magisk kraft, och det är därför man inte ska ösa på med poäng på trollformeluttal, för man behöver magisk kraft för att kunna göra något. HP är väl ändå ganska viktigt, annars så förlorar du på en gång. Reducto fick man väl på lvl 3 (?), Diffindo på lvl 8 och Incendio på lvl 10, om jag inte minns fel?
31 jul, 2012 11:58 |
|
Borttagen
|
Skrivet av LolFeelings: Trollstavsrörelse ger en inte nya formler, men i så fall ger den bättre träffar. Trollformeluttal ger nya formler, dock så är det inte så bra om man bara häller på poäng på det. Magisk kraft är viktigt, om du till exempel ska använda "Diffindo" kostar den 5 i magisk kraft, och det är därför man inte ska ösa på med poäng på trollformeluttal, för man behöver magisk kraft för att kunna göra något. HP är väl ändå ganska viktigt, annars så förlorar du på en gång. Reducto fick man väl på lvl 3 (?), Diffindo på lvl 8 och Incendio på lvl 10, om jag inte minns fel? Tack! 31 jul, 2012 12:01 |
|
celina
Elev |
31 jul, 2012 13:33 |
|
Lea Lovegood
Elev |
31 jul, 2012 22:43 |
|
Evreka
Elev |
Jättebra genomgång, LolFeelings!
Skrivet av LolFeelings: Det kanske beror på vad man har för värden på de fyra olika delarna, men jag fick Diffindo på level 7 och (Reducto på level 3). (Har bara nått till Level 8 än så länge.)Reducto fick man väl på lvl 3 (?), Diffindo på lvl 8 och Incendio på lvl 10, om jag inte minns fel? Roa er med HP Puzzles på: Try & Trix (Engelska) 1 aug, 2012 00:26 |
|
LolFeelings
Elev |
1 aug, 2012 09:37 |
|
Miss D Malfoy
Elev |
Man träffar bättre ju högre magipoäng man har, har jag förstått det som, jag har lika mycket på båda
Livrädd för att leva. Dödsrädd för att dö. 1 aug, 2012 09:53 |
|
Borttagen
|
tackar!!
1 aug, 2012 14:58 |
Forum > Mugglarportalen > Vad ska man lägga magipoäng på?
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen