Intervju!
Forum > Harry Potter > Intervju!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hallå hallå! Jag heter Miran(ni hittar mig på fefo också) och jag gör ett tredjeårsprojekt där jag forskar om harry potter-fandomen i Sverige. Det betyder att jag behöver ställa en del frågor till er små(och stora) nördar ^^
Större delen av projektet kommer baseras på observationer, deltagande i fandom-relaterade aktiviteter och intervjuer med harry potter-fans. Jag blir väldigt tacksam om ni orkar svara på dessa frågor! *Personliga frågor* ______________________ Namn? (IRL-namn. Gärna för-och efternamn, men det är inte obligatoriskt.) Ålder? Kön? Stad? *Frågor om läsning* ____________________ Har du läst alla Harry Potter-böcker? Hur gammal var du första gången du läste en Harry Potter-bok? Läste du böckerna före du såg filmerna? Vad var ditt första intryck efter du läste ut den första boken i serien? (då menar jag inte nödvändigtvis De Vises Sten utan helt enkelt den första boken du läste, även om du inte gjorde det i kronologisk ordning.) Om du hade ett negativt intryck, vad fick dig att läsa vidare? Vad är det i böckerna som du tycker är fängslande? Är böckerna viktiga för dig? Har de påverkat ditt liv på något sätt? Om ja, varför? *Fandomfrågor* ________________ Är du medlem i några Harry Potter-communities? Om ja, vilka? Hur hittade du dit? Har det förändrat ditt liv ur ett socialt och kulturellt perspektiv? Vilka fandom-aktiviteter är du eller har du varit aktiv i? Har du organiserat någon fandom-aktivitet? Vad får du ut av att organisera eller delta i sådana aktiviteter? Hur mycket tid och pengar lägger du ner på aktiviteter eller andra saker som har med Harry Potter-fandomen att göra? Hur tror du Harry Potter-fandomen kommer se ut i framtiden? __________________________________________ Jag har en blogg där jag loggat lite om mitt projekt http://harrypotterfandomproject.wordpress.com/ Det är mest för min lärares skull, men kolla gärna ^^ 5 jan, 2010 20:34 |
|
Erfa
Rektor |
Så, nu svarade jag i ett PM. Jag tror knappast att alla vill läsa mina tråkiga svar.
5 jan, 2010 21:22 |
|
Eriskay
Elev |
Skrivet av Erfa: Så, nu svarade jag i ett PM. Jag tror knappast att alla vill läsa mina tråkiga svar. ... my sentiments exactly. Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube. 6 jan, 2010 10:26 |
|
parkinson123
Elev |
6 jan, 2010 22:50 |
|
Borttagen
|
Tack ni som skrivit ^^ Jag är lite för lat för att skicka separata tackmeddelanden så ni får läsa här istället om hur glad jag är över att folk orkar spendera tid på detta
7 jan, 2010 08:01 |
|
Borttagen
|
Jag ska svara när jag inte sitter på filmkväll precis hemkommen från .målandl
8 jan, 2010 19:53 |
|
Borttagen
|
Kan man svara här eller blir det för långt för folk att scrolla...? xD
8 jan, 2010 20:39 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Försökte skicka nu men vet inte om det kom fram. Har i vilket fall sparat texten för att kunna skicka om det (när jag kommit hem från båten) till dig.
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 8 jan, 2010 23:31 |
|
Borttagen
|
Tandis, samma tråd finns på fefo också. Vickan, jag fick inte texten
10 jan, 2010 02:55 |
|
Borttagen
|
Va, gör den? Jag kollar där XD
10 jan, 2010 19:55 |
Forum > Harry Potter > Intervju!
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen