The Hogwarts games (ett lite annorlunda TMG)
Forum > Fanfiction > The Hogwarts games (ett lite annorlunda TMG)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dragonflies
Elev |
Titel: The Hogwarts Games
Språk: Svenska Typ av text: Mugglisgame Antal kapitel hittills: 2 Färdigskriven: Nej Rating: PG-12/13 Kan bli rätt våldsam. Läs inte om du är känslig Beskrivning: Detta är alltså ett mugglis games, bara det att det utspelar sig i trollkarlsvärlden. Låt mig förklara: (spoilervarning om du inte har läst alla HP-böckerna) Det andra trollkarlskriget har utspelat sig och vinnaren var inte, som vi alla hoppats, Harry Potter, utan lord Voldemort. Voldemorts första tanke var ju, som vi alla vet, att alla elever på Hogwarts skulle gå i Slytherin. Sen insåg han att Slytherins sällskapsrum var på tok för litet, och så blev det med den idén. I alla fall, Voldemort har tagit över Hogwarts och infört att vart tredjeår kommer det så kallade Hogwarts Games att hållas. Ni vet vad Hunger games och Mugglis games går ut på hoppas jag, för jag leker inte förklara Varje elevhem bidrar med sex elever vardera. Två från årskurs fem, två från årskurs sex och två från årskurs sju. (först hade han tänkt att hans kära slytherinare skulle slippa vara med, men när han insåg att alla slytherinelever inte var elaka, ondskefulla potentiella dödsätare fick de också vara med i spelen.) Spelen kommer, som ni kanske redan räknat ut, fungera som ett vanligt hungerspel/ mugglisgame fast med den lilla skillnaden att sakerna, varelserna och framförallt deltagarna inne på arenan är magiska. Det enda de får med sig in på arenan är sin trollstav, och det finns bara en regel: Den som överlever vinner. Nån som är intresserad? FULLT! Deltagarna: Slytherin Åk 5: DracoMalfoy1 Åk 5: Random Slytherinelev Åk 6: Incendio k Åk 6: EllenMai* k Åk 7: LucyMalfoy * Åk 7: LupinMarauder * Hufflepuff Åk 5: MissWentz * Åk 5: Tonks_xD * Åk 6: cikki * Åk 6: Fera Verto Åk 7: mine Åk 7: Pixi * Ravenclaw Åk 5: Mikaela120 * Åk 5: Twix Åk 6: Luna Chang Åk 6: Lavender3088 k Åk 7: miss-somebody * Åk 7: Skilla Ravenclaw * Gryffindor Åk 5: HarryPotterr Åk 5: Corriiz Åk 6: Hermia * k Åk 6: AlexZz k Åk 7: Hope Potter * Åk 7: Måntass Om det finns en * bredvid ditt namn så betyder det att jag har fått en mall från dig. Om du vet att du har skickat en mall men ändå inte har en * vid ditt namn så är det bara att säga till mig så ändrar jag på det. ett k vid namnet betyder att man är karriärist. Ni får gärna skriva lite om hurdan er karaktär är. Saker ni kan ta med är taktik, favoritämne, bästa trollformel, om ni vill samarbeta med någon särskild o.s.v. Ni behöver inte skriva något, men om inte ni gör det så kommer jag att hitta på själv, och då kanske karaktären inte alls blir som ni tänkt er. Här finns en mall som ni kan använda er av om ni vill Spoiler: Tryck här för att visa! Ni behöver ju förstås inte fylla i alla fälten om ni inte känner för det Om ni inte är med i spelen eller har varit med men dött så får ni gärna sponsra! Om ni vill sponsra så skickar ni en uggla till mig. (skriv inte i tråden, då blir det ingen överraskning!) Skriv vad ni vill ge, vem ni vill ge till och om ni vill vara anonyma eller inte. Om ni vill skicka ett litet meddelande med gåvan så går det jättebra. Om det skulle bli för många som vill sponsra som kommer jag att välja ut några gåvor som kommer med. En gåva har större chans att bli vald om: 1. Du som sponsrar inte har gett någon gåva innan 2. Du vill ge till någon som inte har fått något innan 3. Din gåva är speciell och fantasifull och kan tillföra något till historien. Det är bara att anmäla sig! Mer information kommer när jag orkar skriva Glatt Hogwartsspel, och må oddsen alltid vara er gynnsamma! De döda: Spoiler: Tryck här för att visa! De som fortfarande lever: Spoiler: Tryck här för att visa! Dag 1 Del 1 - s. 7 Dag 1 Del 2 - s. 9 Dag 1 Del 3 - s. 10 27 jul, 2012 13:10
Detta inlägg ändrades senast 2012-11-11 kl. 18:25
|
|
MissWentz
Elev |
27 jul, 2012 13:11 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Jag vill joina Slytherin årskurs 7
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 27 jul, 2012 13:12 |
|
Dragonflies
Elev |
27 jul, 2012 13:15 |
|
MissWentz
Elev |
27 jul, 2012 13:16 |
|
Dragonflies
Elev |
Okej! Jag kommer ändå Lotta vilka som dör så man har ingen fördel för tt man är äldre
27 jul, 2012 13:32 |
|
MissWentz
Elev |
Skrivet av Dragonflies: Okej! Jag kommer ändå Lotta vilka som dör så man har ingen fördel för tt man är äldre Vad bra. ^^ ![]()
27 jul, 2012 13:36 |
|
Borttagen
|
Slytherin åk. 5 , tack!
28 jul, 2012 18:22 |
|
Dragonflies
Elev |
Skrivet av Borttagen: Slytherin åk. 5 , tack! Nu har jag skrivit upp dig 29 jul, 2012 20:10 |
|
Borttagen
|
tack
29 jul, 2012 20:14 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen