Livet Förändras
Forum > Fanfiction > Livet Förändras
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Den handlar om två flickor som heter Vasilisa (som kallas Lissa och spelas av Ginerva Weasley, mig) och Rose (som spelas av luna_rav,min bff)
De är väldigt opopulära och blir ibland mobbade. Jag själv (Lissa) drömmer om att komma till ett annat liv, och få börja om på nytt! Allt börjar med att en vacker dag får Rose spisen att börja brinna, bara sådär, och Lissa släcker den med bara tanken av vatten... PS. Jag (Lissa) skriver om mitt liv och Luna (Rose) skriver om sitt liv! Vill ni ha kapitlen? Då måste ni gilla och kommentera MER! 16 jul, 2012 14:05
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-16 kl. 14:33
|
|
Borttagen
|
Det är jag som är Rose!
16 jul, 2012 14:10 |
|
elin-15
Elev |
Fortsätt lägga ut snälla
16 jul, 2012 14:33 |
|
Borttagen
|
~Kapitel 1~
En tidig Augusti morgon vaknade jag av att min väckarklocka tjöt för fullt. Jag stängde av den och började ta på mig ett par slitna jeans och en röd långärmad tröja. - Rose vakna nu, det är skola, sa jag trött. - Jaja, snart! svarade hon sömnigt. Jag gick ner till köket där mamma stekte ägg och pappa satt och läste tidningen. - Godmorgon Vasilisa, sa mamma. - Godmorgon, måste jag gå till skolan? undrade jag. Mamma och pappa tittade på varandra med bekymrade blickar.. - Vasilisa.. Min lilla underbara Vasilisa.. började mamma. - Vasilisa, sa pappa med lite hårdare röst, det är klart att du måste gå till skolan, varför skulle du inte göra det? - Pappa du vet att ingen gillar mig! försökte jag men pappa var bestämd. - Nej du ska absolut till skolan och inget mer med det! Ät din frukost nu, skolbussen kommer snart. Jag suckade och började långsamt tugga i mig min macka... Nu kom Rose ner och började äta sin frukost. - Pappa, måste vi gå till skolan? undrade hon. - Rose det är ingen idé jag har redan försökt, svarade jag dystert. - Jaha.. sa hon sorgset. Vi åt båda upp våra mackor sen sa vi hej då till mamma och pappa och så gav vi oss av. På skolbussen fanns det olika platser, vissa för töntarna, vissa för de populära och vissa för.. Ja, oss. Jag och Rose satte oss på vår vanliga plats, längst bak vid fönstret. Jag satte mig och tittade ut.. "Ännu en hemsk dag, där man kommer bli nerkastad i smutsen av de populära.." Vill ni ha mer? Kommentera och gilla dårå!! 16 jul, 2012 14:46 |
|
elin-15
Elev |
Skrivet av Borttagen: ~Kapitel 1~ En tidig Augusti morgon vaknade jag av att min väckarklocka tjöt för fullt. Jag stängde av den och började ta på mig ett par slitna jeans och en röd långärmad tröja. - Rose vakna nu, det är skola, sa jag trött. - Jaja, snart! svarade hon sömnigt. Jag gick ner till köket där mamma stekte ägg och pappa satt och läste tidningen. - Godmorgon Vasilisa, sa mamma. - Godmorgon, måste jag gå till skolan? undrade jag. Mamma och pappa tittade på varandra med bekymrade blickar.. - Vasilisa.. Min lilla underbara Vasilisa.. började mamma. - Vasilisa, sa pappa med lite hårdare röst, det är klart att du måste gå till skolan, varför skulle du inte göra det? - Pappa du vet att ingen gillar mig! försökte jag men pappa var bestämd. - Nej du ska absolut till skolan och inget mer med det! Ät din frukost nu, skolbussen kommer snart. Jag suckade och började långsamt tugga i mig min macka... Nu kom Rose ner och började äta sin frukost. - Pappa, måste vi gå till skolan? undrade hon. - Rose det är ingen idé jag har redan försökt, svarade jag dystert. - Jaha.. sa hon sorgset. Vi åt båda upp våra mackor sen sa vi hej då till mamma och pappa och så gav vi oss av. På skolbussen fanns det olika platser, vissa för töntarna, vissa för de populära och vissa för.. Ja, oss. Jag och Rose satte oss på vår vanliga plats, längst bak vid fönstret. Jag satte mig och tittade ut.. "Ännu en hemsk dag, där man kommer bli nerkastad i smutsen av de populära.." Vill ni ha mer? Kommentera och gilla dårå!! meeeeer 16 jul, 2012 14:47 |
|
Borttagen
|
Haha Elin, jag och Luna skriver mer när fler har sett den så tipsa dina vänner!
16 jul, 2012 14:49 |
|
elin-15
Elev |
Skrivet av Borttagen: Haha Elin, jag och Luna skriver mer när fler har sett den så tipsa dina vänner! oki då 16 jul, 2012 14:51 |
|
Borttagen
|
Haru tipsat dina vänner? :o
16 jul, 2012 15:49 |
|
elin-15
Elev |
jaa
16 jul, 2012 15:54 |
|
Borttagen
|
Jaa , tack så jävla mycke
16 jul, 2012 15:56 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen