Sirius Black and the Secret Keeper
Forum > Harry Potter > Sirius Black and the Secret Keeper
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
hyperion
Elev |
http://www.itallbegins.com/
"Sirius Black and the Secret Keeper" is an expansion of JK Rowling's backstory in the Harry Potter Book Series & Universe set during the first wizarding war. "Our aim is to bring an amazing backstory to life focusing on Sirius Black, which has always been my favorite character in JK Rowling's Harry Potter Series. I've read the books and seen the movies like 50 times each. A Harry Potter prequel fan-made series has never been done before. My own journey in bringing the story to life has been pretty insane, from people telling me I am nuts to smacking my head and getting amnesia for 4 months during post production, but this is my tribute to Harry Potter, JK Rowling, and the fans. I hope the fans enjoy, share, and back my own original project. I plan on releasing more episodes and creating a whole story arc." Det ser alltså ut att vara en webbserie som kommer utspela sig före Harry Potter och som cirkulerar runt Sirius Black! Tror detta kan bli riktigt, jädra awesome! Första avsnittet kommer streamas på sidan den 14/7 klockan 6pm US Pacific Time! Det vill säga inatt för oss, klockan tre! Teaser Trailer; ![]()
14 jul, 2012 20:45 |
|
Alsun
Elev |
14 jul, 2012 21:13 |
|
tigi
Elev |
Jag såg och skrattade typ hela! Absolut inte min kopp te, alldeles för mycket film-inspirerat. Kändes överdramatiskt, för mycket våld (alltså, wizards slåss med trollstavar och de gånger de inte gör det är det typ OMG, det är i alla fall den inställningen man får från böckerna, och pureblood-fanatiker slåss absolut inte som mugglare för att de tycker att det är typ under dom), och eftersom jag hatar Helena Bonham Carters tolkning av Bellatrix så fick jag krupp på skådespelerskan som försökte vara precis som HBC... Och Barty Crouch Jrs tics är väl också en sådan där filmgrej som inte är bokcanon?
Dessutom så var det fruktansvärt ocanon i första avnsittet. Sirius säger i Order of the phoenix att han inte såg Belltrix mellan att han var 15 och det att han såg henne föras in i Azakaban, alltså efter James och Lilys död. Jag tror att han skulle ha nämnt om han nu battlat henne på en creepy äng nånstans. Ba nej. För en canon nazi som mig så gjorde det mig bara irriterad. OCH DET VÄRSTA, Sirius var inte het nog. Skandal!
15 jul, 2012 03:33 |
|
Borttagen
|
Skrivet av tigi: Jag såg och skrattade typ hela! Absolut inte min kopp te, alldeles för mycket film-inspirerat. Kändes överdramatiskt, för mycket våld (alltså, wizards slåss med trollstavar och de gånger de inte gör det är det typ OMG, det är i alla fall den inställningen man får från böckerna, och pureblood-fanatiker slåss absolut inte som mugglare för att de tycker att det är typ under dom), och eftersom jag hatar Helena Bonham Carters tolkning av Bellatrix så fick jag krupp på skådespelerskan som försökte vara precis som HBC... Och Barty Crouch Jrs tics är väl också en sådan där filmgrej som inte är bokcanon? Dessutom så var det fruktansvärt ocanon i första avnsittet. Sirius säger i Order of the phoenix att han inte såg Belltrix mellan att han var 15 och det att han såg henne föras in i Azakaban, alltså efter James och Lilys död. Jag tror att han skulle ha nämnt om han nu battlat henne på en creepy äng nånstans. Ba nej. För en canon nazi som mig så gjorde det mig bara irriterad. OCH DET VÄRSTA, Sirius var inte het nog. Skandal! Är detta så Himla Kul nu då? 15 jul, 2012 06:35 |
|
Borttagen
|
Jag missade första avsnittet 14/7, kan jag se det fortfarande?
Edit: Nu hittade jag det, det var awesome♥ 15 jul, 2012 08:39 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag missade första avsnittet 14/7, kan jag se det fortfarande? Edit: Nu hittade jag det, det var awesome♥ Vad ba då. 15 jul, 2012 09:18 |
|
Deathless
Elev |
Hade helt missat detta vart typ: WTH?! :'D när jag såg detta på facebook ska se första avsnittet nu om videon vill ladda!
15 jul, 2012 10:32 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Deathless: Hade helt missat detta vart typ: WTH?! :'D när jag såg detta på facebook ska se första avsnittet nu om videon vill ladda! Ja det var bra detta då. 15 jul, 2012 10:41 |
|
Irah
Elev |
Så första avsnittet nu och jag måste hålla med tigi. Kommer säkert se andra avsnittet, men det kändes inte rätt. För mycket våld.
15 jul, 2012 10:51 |
|
Borttagen
|
15 jul, 2012 10:51 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen