Musik medan ni skriver
Forum > Off Topic > Musik medan ni skriver
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Ni som brukar lyssna på musik under tiden när ni skriver en berättelse/fanfic whatever, vad för låtar brukar ni lyssna på då?
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 13 jul, 2012 22:47 |
|
AlexZz
Elev |
Ja, jag kan lyssna lite nu och då. Men ofta är det t.ex. låtar från Lordi, My Chemical Romance men på senare tid har jag skrivit på disney låtar också. ^^
. .
13 jul, 2012 22:48 |
|
Tonks_xD
Elev |
13 jul, 2012 22:48 |
|
Borttagen
|
Jag brukar lyssna på musik som gör mig glad och ger mig energi, då kommer skrivlusten som på räls!
13 jul, 2012 22:50 |
|
Borttagen
|
Jag har ofta ganska svårt att skriva med musik - däremot läser jag gärna igenom vad jag skrivit med ett passanda ljudspår i öronen. Så vad jag lyssnar på då, det beror helt på texten!
13 jul, 2012 22:53 |
|
Irah
Elev |
13 jul, 2012 22:55 |
|
Solkatten
Elev |
Någon som har tips på låtar där man kan få bra inspiration ifrån?
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 13 jul, 2012 22:56 |
|
Tonks_xD
Elev |
När jag läser vill jag helst att det bara ska vara nån melodi, utan text. Annars koncentrerar jag mig mer på låttexten än det jag ska läsa
![]()
13 jul, 2012 22:57 |
|
luckyBella
Elev |
Alltså, jag satsar på "themes". T.ex om jag skriver att det händer något spännande så lyssnar jag bland annat på "Sherlock Holmes - The End?" för att få insperation osv.
Men det beror på vad det är man skriver om förstås
13 jul, 2012 22:58 |
|
Borttagen
|
Jag lyssnar mest på instrumental musik då, annars blir jag för distraherad. Kan knappast räkna upp allt men det är bland annat klassiskt (har ingen favoritkompositör, jag har lite av varje som jag tycker är bra), Detektivbyrån, Jan Johansson, world of goo-soundtrack, soundtracks till olika filmer och lite annat smått och gott!
13 jul, 2012 23:09 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen