Monster! One Piece ff
Forum > Fanfiction > Monster! One Piece ff
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
potter_fan
Elev |
Hej detta är min andra ff. Den första heter "Inte som det verkar" och det är en Harry Potter ff! Här är lite info:
Titel: Monster! Genre: Fantasy Rating: Jag tror att alla kan läsa den. PG kanske... Handling: Lou Shirigami vaknar upp på en båt och snart märker hon att hon inte längre är i den vanliga världen. Hon hade hamnat i självaste One Piece världen. Låter det spännande? Ska jag börja? Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge 9 jul, 2012 13:54 |
|
Borttagen
|
Låter bra. Börja! Begin! Start! Eller vad man nu ska säga! XD
9 jul, 2012 14:03 |
|
potter_fan
Elev |
Okej!
Kapitel 1 Jag öppnade ögonen och stönade till av smärta. Det dunkade i huvudet och jag kunde inte känna mina ben. Jag tittade mig omkring. Det såg ut som ett litet vardagsrum, för det fanns en bokhylla, ett bord, en soffa och ett litet skrivbord. Det fanns till och med en liten bar i bortersta hörnan av rummet. Jag märkte snart att jag var på en båt, så min första tanke var att jag drömde. Flera gånger hade jag haft drömmar om att jag var på en båt på väg till paradiset. Men om det var en dröm; varför hade jag så ont då? Med stor möda lyckades jag ta mig upp, men benen sov fortfarande så jag satte mig på soffan. På bordet framför mig låg det en handspegel. Jag tog upp den och drog en suck av lättnad. Jag var fortfarande jag. Jag var fortfarande Lou Sharagi, en japansk artonåring. Men trots att jag kom från Japan tyckte många att jag såg lite indisk ut, vilket inte var så konstigt, eftersom min far kom därifrån. Det var min mor som var japan. Jag la ifrån mig spegeln och och började tänka på vad som hade hänt. Innan jag vaknade på båten hade jag varit hos en kompis. Jag hade bläddrat i en av hennes manga böcker. "One Piece" tror jag den hette. Jag testade att nypa mig hårt på olika ställen på armen, men det enda jag åstadkom var svidande märken. Då hördes en röst som lät arg och hotfull. "Vad tusan gör du här?!" Nå? Gillar ni det? Själv tyckte jag att det kunde ha blivit både längre och bättre men ni får avgöra det antar jag! Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge 9 jul, 2012 14:53 |
|
Fera Verto
Elev |
Bra skrivit
9 jul, 2012 15:43 |
|
potter_fan
Elev |
Tack!
Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge 9 jul, 2012 18:15 |
|
Borttagen
|
Wow! Äntligen en One Piece ff! Den är jättebra!
10 jul, 2012 12:23 |
|
Borttagen
|
Ny läsare! Jag älskar din ff! Kommer det mer snart?
17 jul, 2012 13:31 |
|
potter_fan
Elev |
Nu kommer det! Ledsen att det tog sån lång tid, men jag har haft lite idetorka!
Kapitel 2 Jag tittade upp. En rödhårig tjej kom gående nerför en trappa som jag inte hade lagt märke till förut. Hon såg ut att vara jämnårig med mig, kanske lite yngre. "Jo.. hm.. jag bara..", började jag, men den rödhåriga tjejen avbröt mig. "Försöker du ta mina skatter eller?!" skrek hon. "Jag.. nej!" sa jag och ställde mig upp. "Vad gör du här då?! Kommer du från Barockbruket kanske?!" Barockbruket... Varför lät det så bekant..? Då öppnades en dörr bredvid soffan och en svarthårig kille med stråhatt kom in i rummet. "Vilket oväsen! Vad är det?" frågade han. "Vi har en tjuv på båten!" sa tjejen och pekade på mig. "Men du är ju också en tjuv", sa killen. "Nu håller du tyst!" "Jag är ingen tjuv!" sa jag. "Då kanske du är en spion!" "Snälla tro mig!" sa jag och kollade bedjande på den svarthåriga killen. "Jag vet inte hur jag hamnade här och jag är inte en tjuv eller spion. Jag vill bara komma hem!" "Jag vet inte hur vi ska lyckas med det... men kan du sjunga eller spela något instrument?" Jag blev chockad av den märkliga frågan så först fick jag inte fram ordentliga ord. "Jo, jag är ganska bra på gitarr", sa jag till slut. "Bra! Då är du med i vårt gäng!" Den rödhåriga tjejen bara stirrade på honom. "VA?! En främmande tjej dyker upp på båten och du bjuder in henne till gruppen bara sådär!" "Ja! Vi har ju en kock, en läkare, en svärdsman, en navigatör, en kanonjär och en kapten. Men vi har ingen musiker! Hon där kan spela gitarr medan vi sjunger och dansar!" Tjejen såg ut som hon ville protestera men sen suckade hon och vände sig mot mig. "Jag är Nami, och det här är Ruffy", sa hon och log. "Förlåt för det som hände förut, men man kan ju inte vara nog försiktig!" "Jag förstår. Mitt namn är Lou förresten. Lou Sharagi", sa jag. Då hördes steg i trappan. En till svarthårig kille kom, men till skillnad från Ruffys, var hans lite krulligare. Han hade en lång näsa och i fickan hade han en slangbella. "Så du är Lou? Den där efterlysta piraten? Jag har hört att 80 miljoner beliner är priset på ditt huvud. Lika mycket som Krokodil." Orden ekade i mitt huvud. Efterlyst? Pirat? Beliner? Vad pratade han om? "Sluta ljuga Usopp", sa Nami. "Hur kan hon vara en efterlyst pirat?! Hon är ju inte ens härifrån!" "Jag vet", sa Usopp, "men efterlysningar ljuger sällan." "Jaja, hon ska i alla fall vara med i vårt gäng som musiker så att vi, enligt Ruffy, kan dansa!" sa Nami. "Och sjunga såklart!" tillade Ruffy glatt. Nå vad tycker ni? Själv blev jag inte helt nöjd, men jag kan nog inte göra det bättre nu. I böckerna är ju Ruffy helkul, men här verkar han lite mer seriös tycker jag. Jaja, hoppas ni gillade det i alla fall! Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge 21 jul, 2012 23:27 |
|
granger_fan
Elev |
Alldeles underbar ff! Ny läsare som bevakar denna ff forever!!!
Wit beyond measure is a man's greatest treasure Tja! Läs gärna min ff: "Mitt liv söm spöke"!!! 22 jul, 2012 22:32 |
|
Borttagen
|
Bra ff!
23 jul, 2012 20:32 |
Forum > Fanfiction > Monster! One Piece ff
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen