Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vet någon?

Forum > Mugglarportalen > Vet någon?

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Vet någon här varför man får spela frågesporten bara tre gånger om dan? Skulle vilja ha svar på det

2 jul, 2012 10:59

adwantic
Elev

Avatar


Man ska inte få för mycket av det goda

nej, men jag kan tro att det är dels för att man väldigt enkelt kan få ihop pengar där, sen kan man även få ihop elevhemspoäng. Om man får köra hur många gånger man vill så lär man sig även frågorna och dess svar efter ett tag (märker att jag börjar lära mig vissa frågor nu som jag inte kunde svara rätt på från början) så genom att begränsa det kan dem göra det mer rättvist för då kan bara varje elev i varje elevhem tjäna ihop lika mycket poäng och om man har tid eller inte att sitta framför datorn spelar ingen roll

Draco Dormiens Nunquam Titillandus

2 jul, 2012 11:48

Evreka
Elev

Avatar


En gissning: Om man kunde köra och köra om frågesporten timme ut och timme in skulle man nog fortare lära sig alla svar. Då handlar det mindre om vad du faktiskt kan från HP än vad du kan från frågesporten. Jag gissar att man vill undvika det.

Roa er med HP Puzzles på: Try & Trix (Engelska)

3 jul, 2012 00:07

Borttagen

Avatar


ok

3 jul, 2012 14:57

Forum > Mugglarportalen > Vet någon?

Du får inte svara på den här tråden.