Bellatrix Lestrange: Åren innan synderna
Forum > Fanfiction > Bellatrix Lestrange: Åren innan synderna
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Chokladkort
Elev |
Hej alla mugglisar! Här kommer en berättelse om Bellatrix Lestrange, som handlar om hennes liv från början till slutet.
Titel: Bellatrix Lestrange: Åren innan synderna. Språk: Svenska Antal kapitel utlagda: 2 Antal kapitel totalt: 2 Färdigskriven: Nej Författare: Chokladkort (ensam) Här är första kapitlet: Kapitel ett. Jag var annorlunda redan från början. Jag visste inte riktigt vad det var men annorlunda var jag. Jag kanske upptäckte det när jag föddes. Ingen annan i vår släkt hade fått tvillingar förut. Och ingen annan i vår släkt hade fått en flicka på tjugosju år. Alla mammas systrar, kusiner och syslingar fick pojkar. En pojke. Så jag och min bror kom till världen på ett väldigt annorlunda sätt. Och det var inte det enda som var annorlunda. Dem flesta barns ögon var blåa i några månader innan dem antog sin rätt färg. Mina blev svarta efter sex veckor. Jag hade mycket hår redan när jag föddes. Det var också svart. Och efter tre månader blev det krulligt. Jag menar alla barn får ju bebislockar under första och andra året, men mitt blev jättekrulligt. Och burrigt. Min bror var jättesöt efter två månader. Han hade fortfarande blåa ögon, mörka bebisfjun på hvudet och sa ”Dada”. Jag sa ingenting. Jag satt tyst och bara tittade. Tittade på allt. Så att jag kunde lära mig av det sen. Jag var ganska smart när jag satt där i min barnstol med spänne och åt pure på burk. I alla fall för att vara två månader. Vid ett års ålder ville jag lära mig att gå. Min bror bara satt och åt pure, men jag ville lära mig att gå. Jag ville utforska allt och alla. Då är det nog en bra början att lära sig gå. Jag ville gå från ena ändan av rummet till ren andra. Jag hade redan lärt mig att krångla mig ur barnstolen eftersom att jag hade tittat så många gånger när mamma lyfte upp min bror. Så det var vad jag gjorde. Detta var första gången jag stod upp utan mamma som höll i min hand. Jag klarade att stå upp i två sekunder. Sedan trillade jag ner på rumpan. ”Dada?”, sa min bror förvånat. Jag tittade mig också omkring. Hur hamnade jag här? Jag hävde mig upp igen. Den följande månaden gick jag omkring såhär och tränade. Jag ramlade många gånger men grät aldrig. Jag förstod inte poängen med att gråta. Det gör ju ingenting bättre. Min bror satt fortfarande bara still och klingade med sin lilla bjällra och åt sin dumma pure. Nobody can take Luna from my heart! <3
Louis William Tomlinson <3! 1D <3!
30 jun, 2012 08:45
Detta inlägg ändrades senast 2012-06-30 kl. 09:52
|
|
MissFniss
Elev |
30 jun, 2012 08:53 |
|
Chokladkort
Elev |
30 jun, 2012 08:54 |
|
MissFniss
Elev |
30 jun, 2012 09:01 |
|
Chokladkort
Elev |
Lägger upp ett kapitel till bara för att du e så snäll ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Kapitel två. Vid åldern ett år och tre månader hörde jag och förstod nästan allt som mamma sa till pappa. Dem pratade om allt möjligt. Jag såg när mamma stod och diskade med sin trollstav, jag såg när pappa bytte blöja på Freddy med hjälp av sin trollstav, ja, jag såg hur dem gjorde det mesta med hjälp av sina trollstavar. Ja, jag vet vad ni tänker… Var inte hennes föräldrar onda? Svar: Nej inte än, för Voldemort (eller ska vi säga Han-Som-Inte-Får-Nämnas) hade inte fått makten ännu, och ondska var inte lika vanligt än. Vid den här tiden kunde jag säga mamma, pappa, Freddy, lära, gå, prata, se, höra och känna. Som ni märker är inte dem sex sista orden så vanliga för bebisar vid ett år och tre månader att uttala, men jag var inte vanlig. Nu kunde jag också gå fram och tillbaka genom mitt och Freddys rum utan att trilla. Jag kunde till och med gå genom den stora salongen utan att trilla! Det hade jag lyckats med tre gånger. Varje gång kände jag ett rus genom kroppen. Jag tror det kallas glädje. Freddy kröp fortfarande och hade inet en tanke på att lära sig gå. Men han är en vanlig bebis. Men jag? Icke sa nicke… Vid ett och ett halvt års ålder kunde jag alfabetet. Jag tyckte mest om bokstaven b, men det var kanske inte så konstigt. Nu ville jag också skapa. Inte rita. Skapa. Jag sa tyg högt och ljudligt inför mamma. Nu kunde jag en massa fler ord. Freddy kunde orden mamma, pappa, mat, leka, hungrig och Bella. Men jag sa tyg. Då plockade mamma fram tyg och sax. Det är inte vanligt att man låter en ett och ett halvt åring använda en sax, men det hade jag gjort många gånger utan att skada mig ett dugg. Jag klippte fina former (som cirklar, trianglar och fyrkanter) ur tygen och klistrade dem på ett stort papper. Jag visste till och med hur man skulle använda ett limstift! Jag är som sagt ingen vanlig bebis… Nobody can take Luna from my heart! <3
Louis William Tomlinson <3! 1D <3!
30 jun, 2012 09:52 |
|
Miss Raven
Elev |
Asbra!
I am me, and not try to change it... 30 jun, 2012 09:59 |
|
Borttagen
|
Super ♥
30 jun, 2012 10:03 |
|
Trezzan
Elev |
Helt awesome! Vill läsa mer, bevakar!
Kan bli intressant och se hur det går för min älskade Bella c: ♥
30 jun, 2012 10:49 |
|
Borttagen
|
SUPER! ♥
30 jun, 2012 10:53 |
|
Chokladkort
Elev |
Åh tack för era kommentarer!! Ska skriva ett kapitel till nu!
Nobody can take Luna from my heart! <3
Louis William Tomlinson <3! 1D <3!
30 jun, 2012 11:15 |
Forum > Fanfiction > Bellatrix Lestrange: Åren innan synderna
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen