Vd tycker du om neville longbottom??
Forum > Harry Potter > Vd tycker du om neville longbottom??
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skulle gryffindor vara detsamma utan honom??
21 jun, 2012 15:22 |
|
EMELESEL
Elev |
Tja...vet inte. Han påverkar ju storyn rätt mycket, men jag tycker inte det är nån skillnad i själva gryffindor hemmet...
21 jun, 2012 16:11 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
Jag tycker att han är lite mer Hufflepuff än Gryffindor men Gryffindor skulle inte vara Gryffindor utan honom .
21 jun, 2012 16:16 |
|
Fairydust
Elev |
Jag gillar verkligen Neville. Speciellt mot slutet när han verkligen blir aktiv. Jag började tycka om honom på riktigt efter julbalen. Men jag tyckte om honom redan från början också. Neville är söt. Jag gillar hans utveckling. För han hade det så tufft i början och sen glänser han bara mer och mer.
Och nej, jag tror inte att gryffindor skulle vara detsamma utan honom. Men snarare är det väl så att Harry Potter-serien inte skulle vara alls detsamma utan honom. Han hade lika gärna kunnat vara i ett annat elevhem för min del. Men om han hade varit det så hade han troligtvis inte haft lika stor roll i det hela (tror jag). Kan inte riktigt förklara varför jag tror så, men så tror jag i alla fall. I don't wanna break these chains! 21 jun, 2012 16:22 |
|
Borttagen
|
Näe. Han känns som den trognaste Gryffindor-eleven av dem alla, för han hade inte direkt Harrys förutsättningar, men han mötte farorna och stod upp för sig själv men även för sina vänner.
21 jun, 2012 17:00 |
|
Borttagen
|
Jag älskar allt som har med neville att göra. Han är en riktig gryffindor elev!! Modig ända mot slutet och han har alltid råkat ut för otur i varje film.
21 jun, 2012 18:03 |
|
Quidditchspelaren
Elev |
21 jun, 2012 18:59 |
|
Borttagen
|
Neville verkar så snäll, skulle vilja bli vän med honom </3 Håller med Quidditchspelaren, Neville är en av de bättre karaktärerna i boken. Och enligt mig, en av de bästa, snällaste och finaste. ♥
Ja, ni förstår säkert min kärlek till honom. Han är väldigt modig, även om han kanske inte alltid visar det hela tiden. Och du som tyckte att han passar lite bättre i Hufflepuff: Håller med dig om att han skulle passa där också, men varför skulle sorteringshatten sortera honom till Gryffindor om han var en Hufflepuffare? 21 jun, 2012 19:11 |
|
Dream
Elev |
Neville är verkligen en karaktär som passar mig i smaken, han är en blandning av Hufflepuff och Gryffindor. Han är egentligen väldigt modig, men det är många som har stulit hans uppmärksamhet... Harry är ju den där modiga typen, som alla gillar och däför överglänser han många som kanske egentligen är väldigt modiga. Fast det förstår man, Harry är ju den stora hjälten. Men vad jag försöker säga är att Neville är modig innerst inne, men hans andra egenskaper kanske överglänser just det. Men ibland visar det sig att han är en riktigt modig människa. Han har också många andra bra egenskaper så, Neville in my ♥
21 jun, 2012 19:43 |
|
LolFeelings
Elev |
Böckerna 1-4 tyckte jag bara synd om honom, i femte boken så lade man märke till honom mer, och efter att ha läst klart sjunde boken visade det sig att han är en av de bästa karaktärerna i hela serien. Det är inte många som skulle gjort det han gjorde i Dödsrelikerna.
21 jun, 2012 20:31 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen