En tanke om Fenixorden..
Forum > Harry Potter > En tanke om Fenixorden..
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sweeney
Elev |
Jo, i den femte boken, HP & Fenixorden, så vill ju Harry bevisa att Voldemort är tillbaka..
Han kan väl bara ta minnet från då voldemort kom tillbaka, he* det i vad-det-nu-än-heter-där-man-kan-se-minnen-som-jag-vill-kalla-minnesallt och typ visa för Fudge? Fudge skulle väl antagligen säga att det var ett tillgjort minne, men värt ett försök..? * He är ett annat ord för lägga, kan man säga. I alla fall där jag kommer från. Vad tycker ni? 19 jan, 2011 14:37 |
|
themarauder
Lärare |
jag har funderat på varför de aldrig använder veritaserum, dah x) !
Det finns väl antagligen väldigt strikta regler när det gäller det antar jag. Men jo - det skulle hon fudge säga /; dumbie antar väl att det inte ens är värt att försöka. =) - just like themarauder 19 jan, 2011 14:56 |
|
Piggy
Elev |
Det var faktiskt någonting jag tänkte på i fången från Azkaban också. Man kunde ju då tagit minnet från Sirius när Pettigrew sprängde gatan.
19 jan, 2011 15:29 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Piggy: Det var faktiskt någonting jag tänkte på i fången från Azkaban också. Man kunde ju då tagit minnet från Sirius när Pettigrew sprängde gatan. japp, du har en poäng 19 jan, 2011 15:34 |
|
Piggelin
Elev |
Snigelhorns minne var ju suddigt på vissa ställen man kan säkert göra falska minnen!
19 jan, 2011 15:37 |
|
Walter
Elev |
Intressant att gör ett falskt minne.
"Hm, jag vill minnas att jag kysste Draco!" *skapa minne* 19 jan, 2011 16:04 |
|
Ginny00
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Piggy: Det var faktiskt någonting jag tänkte på i fången från Azkaban också. Man kunde ju då tagit minnet från Sirius när Pettigrew sprängde gatan. japp, du har en poäng Jepp, defintivt. Håller med dig.. Men Fudge skulle väl säkert tro att Dumbledore hjälpt Harry att fiffla med det, typ. 19 jan, 2011 16:34 |
|
Latmask
Elev |
Fudge vill ju inte tro att voldemort är tillbaka, så han skulle nog inte tro på minnet.
19 jan, 2011 16:59 |
|
Katla
Elev |
Nää...Det skulle nog inte funka, men värt ett försök ändå! Dom kanske kunde få med sig många på Harrys sida iallafall...?
♏︎ 19 jan, 2011 17:29 |
|
MissParkinsson
Elev |
jadu, det skulle nog vara värt ett försök iallafall,
... 19 jan, 2011 17:33 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen