Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vem är du av Marodörerna?

Forum > Harry Potter > Vem är du av Marodörerna?

1 2 3 ... 18 19 20
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+2


...om du utgår ifrån kompisgänget du hänger/hängde med i skolan?

Jag är tveklöst Lupin. Jag gjorde inte mycket väsen av mig utan befann mig gärna i bakgrunden av de som ville väsnas och spela tuffast. Jag var allmänt snäll och skötsam, och hade ärvt en ganska hög moral. Jag deltog aldrig i mobbning men kanske gjorde jag inte tillräckligt för att stoppa det.

Jag flydde ofta från mina problem och brister istället för att möta dem (som tex. Lupin gjorde efter att Tonks hade blivit gravid).

Jag led dock inte av någon svår sjukdom, tack och lov. Jag förblev mig själv varje fullmåne!

Vet inte varför jag skriver det här i imperfekt, för såhär ser det fortfarande ut. Möjligtvis har jag gått lite mer åt Sirius håll, men jag är i stort sett samma person. Vore väl konstig om man inte var det..?

16 jun, 2012 20:23

Borttagen

Avatar


Jag skulle vilja vara Lupin, men jag vet inte om det går riktigt....

Jag är duktig i skolan, men jag är inte lika lugn som han... Det känns som om det lutar mer mot Sirius hållet.
För av James och Sirius känns ju James som den större mobbaren. Men jag är absolut ingen mobbare. Fast ändå. Jag är egentligen inte någon.

Att vara olika marodörer är ju precis som elevhemen, man är mindre i ett elevhem ochmer i ett annat, men man är iaf lite i varje!


Men om jag måste säga någon så blir det nog Sirius.

16 jun, 2012 20:33

bluebirdflies
Elev

Avatar


Jag är Remus. Punkt.
Lika lugn men samtidigt duktig

draco dormiens nunquam titillandus~~ Hogwarts will always be there to welcome you home <3

16 jun, 2012 23:23

LauraTree
Elev

Avatar


Jag skulle säga att jag definitivt liknar Lupin mest, han är även den karaktär i hela boken jag känner att jag har flest likheter med.

Dels är han lugn och ambitiös, något som stämmer in på mig. Men han har även ett sug efter äventyr, liksom jag.
Att han häpnar över att hans vänner verkligen accepterar honom som den han är passar väl ganska bra ihop med mig. Ur mitt perspektiv är det snarare så att de accepterar mina föräldrar (en skilsmässa finns med i sammanhanget).

Som vuxen förlorar sina allra viktigaste delar i sitt liv, och jag antar att han även drömmer och längtar tillbaka till när allt var som bäst. Även här har vi liheter, även om Lupin förlorade något mycket viktigare än vad jag gjorde.

Självklart står jag också på den goda sidan, och jag är relativt säker på att jag också skulle deltagit i striden.

Han försvarar allt och alla förutom sig själv, precis som jag brukar få höra att jag gör.

Dessutom finner han glädje i att undervisa, vilket jag definitivt gör.

Hans svaghet att fly från sina problem (som i sjuan) äger jag tyvärr också, och jag brukar helst vilja hålla min sorg för mig själv.

Om jag hade varit en varulv är jag övertygad om att jag också hade sett på mig själv som för farlig, något jag vet är fel men inte kan hjälpa. Dock hade även jag glatt mig enormt mycket åt att få en son!


16 jun, 2012 23:42

Borttagen

Avatar


En blandning mellan Remus och Sirius tror jag. Duktig och så men kanske inte jätte lugn hela tiden

16 jun, 2012 23:45

Solkatten
Elev

Avatar


Lupin helt klart.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

17 jun, 2012 00:11

onlyoliviaa
Elev

Avatar


Jag är nog James fakriskt trots att han är den jag gillar minst av marodörerna (om man inte räknar med Peter, och av någon anledning räknar folk sällan med Peter)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F33e64c97ff7e46416d6ac36dc26b0f45%2Ftumblr_mgol3nKZoC1r064hio1_400.gif

17 jun, 2012 00:20

Queen Boo
Elev

Avatar


Sirius
han är söt rolig och bäst, precis som jag

jag är jättecoolig älska mig plz

17 jun, 2012 09:47

Ginny!!!!
Elev

Avatar


Jag har ingen aning. Jag läser och pluggar mycket, som Lupin, men jag är inte så tillbakadragen. Däremot mobbar jag inte andra och sticker inte ut så mycket som Sirius eller James. Men jag är inte som Pettigrew heller...
Svårt att säga helt enkelt.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fstatic.tumblr.com%2Fe2604d4e654e52abbd9785f560c429be%2F15mvbna%2FUNumtsf3f%2Ftumblr_static_klaine_proposal.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F74d9acb871a5dcb72ab146464895c579%2Ftumblr_msgmobrRjg1r4ep8so3_250.gif

17 jun, 2012 10:57

gurrapotter
Elev

Avatar


Lupin

17 jun, 2012 11:06

1 2 3 ... 18 19 20

Forum > Harry Potter > Vem är du av Marodörerna?

Du får inte svara på den här tråden.