Skulle ni ha deltagit i striden på hogwards??
Forum > Harry Potter > Skulle ni ha deltagit i striden på hogwards??
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Ja i den 8:onde och sista filmen så var det ju en hård strid på hogwards. Elever och lärare mot dödsätararmen. Skulle ni ha deltagit??
Jag skulle ha deltagit det gälde ju att försvara skolan. 15 jun, 2012 17:02 |
|
VattenBlå
Elev |
15 jun, 2012 17:04 |
|
emmasagman
Elev |
jag skulle absolut gjort det.
allt för hogwarts ! ♥ 15 jun, 2012 18:09 |
|
Borttagen
|
Självklart skulle jag göra det! ♥
15 jun, 2012 18:32 |
|
Borttagen
|
Ja, jag är Ernie Macmillan, en av medlemmarna i Dumbledores Armé
19 jun, 2012 21:19 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Hmm... alltså, det är verkligen så himla svårt att avgöra. Men utgår vi från min bakgrund med de föräldrarna* jag har så skulle jag förmodligen varit delaktig. Hade jag varit i yngre ålder så hade jag väl försökt med det allra minsta: leta efter plåster och förband, hade jag varit i äldre ålder och säker på mitt hanterande av trollstaven så skulle jag assisterat i striden.
*Mugglarfödda ELLER om vi leker med tanken att mina föräldrar gått på Hogwarts. Hon troligtvis i Slytherin och han i Gryffindor (For sure). Förmodligen skulle då min mor ha arbetat på Ministeriet med arbetsrelateradefrågor medan han varit verksam i något i stil med Arthur Weasleys jobb: praktiskt arbete som fokuserar på att laga saker/installera nya manicker/pilla med prylar. :''P ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 19 jun, 2012 21:32 |
|
allealicia
Elev |
19 jun, 2012 21:46 |
|
96hpevanescence
Elev |
20 jun, 2012 16:14 |
|
A.k
Elev |
Knepigt. Jag vill gärna vara med och skydda hogwarts. Om jag hade gått på Hogwarts hade jag förmodligen varit med i DA, dock så är inte våld min starka sida. Mitt bidrag skulle förmodligen att "släpa" kroppar, osv. Skräcken för Voldemort och hans dödsätare skulle nog inte göra jobbet lättare. Jag skulle nog samtidigt ha en srid, inombords. Ska jag fly och rädda mitt egna skin? Eller stanna kvar och hjälpa till, trots risken? Jag hoppas att jag väljer det sistnämnda.
"Everything should be made as simple as possible, but not simpler.” 20 jun, 2012 16:32 |
|
WillTurner
Elev |
Eftersom jag inte är myndig, så nä.
"Åh, mycket bra.... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magisk utbildning inte har slösats bort på dig, Potter. Spöken är genomskinliga." 20 jun, 2012 18:50 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen