Elise Lupin [SV]
Forum > Fanfiction > Elise Lupin [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Clara Darkin
Elev |
Titel: Elise Lupin
Språk: Svenska Rating: PG-10 Kapitel hittills: 0,5 kanske. Färdigskriven: Nej. Handling: Elise Dora Lupin, eller Smith, som hon tror att hon heter, är Ted Lupins ökända syster. Hon föddes efter Teddy, strax innan hennes föräldrar dog. Hon är lik sin mamma till utseendet, och hon är en animagus precis som Teddy och hennes mamma. En trollkarl hittade Elise och lämnade henne till ett mugglarbarnhem, under namnet "Smith". Men hon får brevet, och åker till Hogwarts, hon tror på att hon är en häxa. På Hogwarts träffar hon Ted Lupin, hennes bror, fast hon vet inte om det. Hon blir svagt förälskad i honom, som en bror. Inte så konstigt. Minerva McGonagall, vet om Elise's rätta namn. Det gör inte hennes bror... Den här är baserad på mitt och Ballong's rollspel, där jag rollar Elise. tack till dig, Ballong, din char Delilah Rubyan (Black) kommer också få vara med! Hoppas ni läser, jag börjar efter minst en kommentar, men gärna fler. 83 :3 c: ![]()
10 jun, 2012 12:41 |
|
Borttagen
|
Åh vad spännande ! Blir roligt att se hur du skriver om Delilah ^^
10 jun, 2012 17:07 |
|
Emma Granger
Elev |
B-Börja
Trött tjej <333 16 jun, 2012 07:41 |
|
allealicia
Elev |
16 jun, 2012 09:35 |
|
Zmaragd
Elev |
16 jun, 2012 13:36 |
|
Borttagen
|
Låter jättebra! Börja
4 aug, 2012 13:13 |
|
Clara Darkin
Elev |
Kapitel 1: Bort från barnhemmet.
Elise sköt fram varuvagnen bland alla mugglare som vimlade omkring på King's Cross. De verkade vara stressade, påväg till jobbet, hade pressen att hinna med tåget. Elise tittade lugnt upp på klockan som hängde på väggen, för hon visste att hon hade gott om tid. Hon kände sig underligt, men ytterst härligt, fri sen hon klev ut över barnhemmets tröskel. Hon tänkte avundsjukt på alla andra elever, som hade föräldrar som också var häxor och trollkarlar, som skickade post varje dag och kysste de adjö när de skulle kliva på tåget. Men Elise visste inte vilka hennes föräldrar var. Hon visste inte ens om de var mugglare eller inte, men hon hade en motvillig känsla av att de var mugglare, eftersom hon bodde på ett mugglarbarnhem. Hon stannade med blicken höjd mot skyltarna - perrong 9, och perrong 10. Skulle perrong 9¾ finnas någonstans däremellan? Hon bet sig fundersamt i läppen. I samma ögon blick kom två skrattande, pigga pojkar rusade med vagnarna framför sig. Den ena blickade åt den andra och rusade rakt fram mot spärrväggen. Elise hejdade gjorde en motvillig rörelse, som för att hejda pojken för att krocka in i väggen. Men det som hände hände så snabbt, så att Elise hann inte ens bli chockerad - när pojken hade försvunnit, in i spärrväggen lika lätt som om det hade varit luft. Den andre pojken kom plötsligt springande direkt efter och försvann samma väg. Elise hade förstått att det skulle krävas något sånt här, magiskt, overkligt sätt för att komma in till perrong 9¾. För hon var säker på att de var trollkarlar, ingen icke-magisk person skulle ha kunnat göra så. Hon slöt ögonen. Ugglan med hennes brev fladdrade förbi i hennes minne. Hon var en häxa. Hon var annorlunda, hon kunde utföra magi. En sådan sak som att hon var annorlunda, så annorlunda att hon kunde utföra magi, var värt att tro på. Det gav ett sånt självförtroende, att hon visste, att hon kunde tro på det. Vad som helst som kunde rädda henne från barnhemmet. En internatskola. Hogwarts. För trolldom. Hon slog upp ögonen. Det var snart dags. Elise tvekade lite. Tänk om inte hon kunde? Hon visste ju inte hur man utförde några trollkonster, men hon hade ju inte lärt sig att ta sig igenom? Hon tog ett fastare grepp, blundade och sköt vagnen före när hon sprang. Hon var en häxa. Om de kunde så kunde hon. Det gick så fort. När hon öppnade ögonen trodde hon att hon fortfarande var kvar på King's Cross station, men när hon såg skylten med "9¾" brusade hon upp. Hon förflyttade blicken igen. Ett stort, mörkrött ånglok stod där, och alla började kliva på det. Elises hjärta bultade snabbare. Hon tog upp kofferten med darrande ben, och gick fram mot tågets dörrar - det verkade ta en evighet att komma fram - och klev sakta, med tusen fjärilar i magen, på Hogwartsexpressen. ![]()
15 aug, 2012 20:11 |
|
Emma Granger
Elev |
Jätte bra! Skriv mer!
Du skriver som en drottning min vän Trött tjej <333 16 aug, 2012 07:31 |
|
Borttagen
|
Super bra!!!!!
Ny läsare !!!!!!!! 16 aug, 2012 08:31 |
|
Hermia
Elev |
Ny läsare *bevakar*
Jättebra ff Once a MADling, always a MADling 16 aug, 2012 08:41 |
Forum > Fanfiction > Elise Lupin [SV]
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen