Hemligheten som avslöjades [SV]
Forum > Fanfiction > Hemligheten som avslöjades [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hej!
Jag och lumos1 hade tänkt skriva en FF tsm. Vi skriver vartannat kapitel och ur olika synvinklar. Jag skriver om Linn och lumos1 om Lova. Titel: Hemligheten som avslöjades Språk: Svenska Rating: G Färdigskriven: Inte på långa vägar! Handling: Två flickor, Linn och Lova, går sitt sjätte år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Det är två helt olika personer, som sammanförs av en mystisk hemlighet. Vem, eller vad, handlar hemligheten om, och vad har den med Linn och Lova att göra? ---------------------------------- Hoppas ni läser! 9 jun, 2012 12:38 |
|
Borttagen
|
Jag vill gärna läsa den här!
9 jun, 2012 13:16 |
|
Borttagen
|
lumos1: Du kan väl skriva första kapitlet?
9 jun, 2012 15:49 |
|
lumos1
Elev |
9 jun, 2012 18:31 |
|
Borttagen
|
Jaja, kan jag väl ^^
Imorron, dåe. 9 jun, 2012 22:42 |
|
lumos1
Elev |
15 jun, 2012 12:12 |
|
Borttagen
|
Här kmr det
Lite kort, men men. Och jag skrev super sent, jag vet x) ------------------------------------------ Kapitel 1 (Linn) Linn gick in på den trånga och rökfyllda perrongen 9 ¾. Hon skulle vänta på sin vän, Alicia, som hon varit med på sommarlovet. Alicia var en glad, något skvallrig, 16 åring som gick i samma elevhem som Linn, Slytherin. Just när Linn undrade när Alicia skulle komma dök hon upp, samma blonda, långa hår och klargröna ögon som tidigare. ”Linn! Jag undrade just vart du var!” ropade hon. Linn skrattade, det var Alicia i egen hög person som kom springandes mot henne på den rökfyllda perrongen. ”Hej på dig med”, sa Linn och log mot Alicia som nu var framme, flåsande och röd om kinderna. ”Ska vi sätta oss?” undrade Alicia. ”Ja, kom nu”, sa Linn och gick före mot en tom kupé. Alicia slängde sig på ena sätet och Linn satte upp sin väska på bagagehyllan. Hon hade bytt om hemma, så hon hade redan sin klädnad på sig. Alicia somnade efter bara några minuter, så Linn stirrade ut genom fönstret och drömde sig bort. Plötsligt vaknade hon till av att en vänlig röst hördes: ”Någonting från vagnen, barn?” undrade damen med godisvagnen. Linn tog fram lite av sina pengar och gick för att köpa berttie botts bönor i alla smaker och några chokladgrodor. ”En berrtie botts och fem chokladgrodor”, sa Linn. ”Här”, sa damen och gav henne det. Linn betalade och gick och satte sig. Under tiden hade Alicia vaknat till. ”Hej”, sa hon sömnigt och log. Linn gav henne en chokladgroda och hon piggnade genast till. Linn åt sitt godis medan hon tittade ut mot det gröna landskapet som svischade förbi. ”Det känns rätt konstigt, va?” frågade Alicia plötsligt. ”Vad?” ”Att vi är på väg mot vårt sjätte år”, sa hon tankfullt. Linn nickade och undrade över sin väns tankar. ”Vi är framme snart, jag går och byter om”, sa Alicia när det börjat mörkna. Precis då hördes en röst som sa att man skulle gå och byta om, bla, bla, bla… ”Är du synsk?” frågade jag och log. Alicia bara log mystiskt och gick iväg. -------------------------------------------- Ursäkta att det blev lite kort ^^ 21 jun, 2012 16:41 |
|
lumos1
Elev |
och här kommer mitt
---------------------------- kapitel 1 (Lova) Lova stod utanför ingången till perong 9 3/4 med sin mamma. "Jag är så ledsen att jag måste lämna dig här gullet, men jag har brotom till jobbet",sa hennes mamma. "Mamma jag klarar mig, det är faktiskt mitt sjätte år nu",sa Lova "Är du säker på att du klarar det?" "Ja det gör jag",sa Lova och himlade med ögonen."jag är 16 år.då behöver man inte sin mamma överallt. Hejdå!" Hon gick med snabba steg mot väggen och sedan var hon igenom.Hon hade vant sig nu. Förut väntade hon sig alltid en krasch, fast hon visste att det inte skulle bli någon. Hon gick på tåget och letade upp en tom kupe`. Strax öppnades dörren och Sigrid,Molly och Sara kom in. "Tjena Lova", sa Sigrid."Haft en bra sommar?" "Jadå.Ni då?" "sådär",sa Molly. "Toppen!",sa Sara."Vi var i Mexiko och hälsade på några kompisar till pappa." "Helt okej",sa Sigrid. De gick och satte sig och precis då öppnades dörren.Det var Damen med godis vagnen. "vill ni ha något från vagnen barn?" "4 påsar Berty Bots bönor och 8 chokladgrode kort.",sa Sigrid.Det var vad de alltid valde. Efter en stund så hörde de som vanligt professor McGonagals röst: "Nu stannar snart tåget, var vänliga byt om till klädnaderna" Molly,Lova och Sara började sätta på sig klädnaderna. "Ska du inte sätta på dig din dräkt nu Sigrid?",sa Molly. "vänta lite jag ska bara äta upp mitt godis först" 5 min senare stannade tåget.De gick ut från deras kupe`.Då utropade Sara: "Sigrid!Du har inte satt på dig din klädnad!" "Gah!!!vad ska jag göra? "Du hinner inte sätta på dig den nu, du får gå av utan den.Vi får försöka sätta på dig den på något sätt sen innan vi går in i slottet",sa Molly. De gick av tåget och gick bort till vagnarna. "Kolla, där är Linn och Alicia i vår årskurs från slytherin",viskade Sigrid. De verkade höra henne för de vände sig om och såg på dem och de bröt ut i ett skratt-anfall. "Jag undrar vad de skrattade åt?",sa Sigrid. Lova kollade på Sara och Molly och förstod att alla 3 tänkte samma sak.Sigrids klädnad. De hade tryckt den över Hennes vanliga kläder.Hon såg inte klok ut. Då började vagnarna rulla.Lova kollade mot Hogwarts. Det var där hon skulle bo för sjätte året i rad. Hon hade börjat kalla det ett andra hem. ;;
21 jun, 2012 19:26 |
|
Borttagen
|
BRA!
21 jun, 2012 19:52 |
|
lumos1
Elev |
21 jun, 2012 19:57 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen