From Everything To You
Forum > Fanfiction > From Everything To You
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Quidditch
Elev |
Titel: From Everything To You
Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills: (12) Färdigskriven: Nej Rating: PG-10 "Emily Stanford brinner för konsten. Det är hennes allt. Även hennes pojkvän Alex, är en stor prioritet i hennes liv. Men allt förändras när hon börjar på konst-skolan i Australien. Hon tar in nya personer i sitt liv och börjar fundera över valen hon gjort tidigare. Allt blir upp och ner. Hon träffar Harry. Harry Styles." Nu har man någonting att roa sig med i sommar! ![]()
8 jun, 2012 23:48
Detta inlägg ändrades senast 2012-08- 7 kl. 13:02
|
|
Borttagen
|
Börja!
Det verkar bra! EDIT: Känn dig bevakad! 9 jun, 2012 11:22 |
|
Quidditch
Elev |
9 jun, 2012 11:40 |
|
Borttagen
|
9 jun, 2012 11:43 |
|
Quidditch
Elev |
Kapitel 1 - The End
Jag kände Alex hand hårt i min medans vi gick genom skolans korridor. Vi satte oss ner vid bänken där våran klass samlats. Jag hälsade på alla och kollade noggrant på de som satt i sina vita klänningar och svarta kostymer. Alex och jag hade följt deras exempel och också satsat på den vanliga avslutnings-klädseln. Dock visste vi båda två att sluta skolan inte var en vanligt sak som händer varje dag. Jag överraskas av ett par armar som slagits runt min hals. - Hej! Skriker Annie halvt i mitt öra. Jag vänder mig om och hoppar upp i hennes famn. Hon håller mig kvar i luften medans vi kramar varandra innan hon släpper ner mig så jag kan röra marken igen. Hon tar händerna runt mina kinder. - Vad fin du är, verkligen! Jag himlar med ögonen och ler. Hon fortsätter mot Alex och ger honom en lätt puss på kinden och en kram. Hon går runt till alla och hälsar, sedan tillbaka till mig igen. - Så hur blir det nu då, Em. Australien eller England? - Du vet att det alltid varit Australien Annie. Försök inte få mig att ändra mig igen. - Jodå, det vet jag. Men hade ju varit trevligt att ha något roligt kvar i London, right? - Sant. Jag nickar instämmande åt mig själv och Annie ger mig en lättsam smäll med handen på min kind. - Nu ska ni ut på scenen. Allihopa. Du med Sam! Mrs. Dorewood viftade åt Sam som satt och spelade på sin mobil. Annie gick fram till honom och tog sin arm i armkrok med honom. Jag följde hennes exempel och tog armkrok med Alex. NÅGRA MINUTER SENARE Vi stod utanför de två stora vin-röda dörrarna. Jag kommer ihåg när vi hade målat till det stora “S:et” som nu satt på dörrarna. “S:et” stod för scen. Det var någon gång i 8:an som vi hade målat den. Jag såg tydligt vilken del jag själv målat. Den med de orange-rosa blommorna som var i mitten av “S:et”. Och inte för att var sån, men min var den finaste, utan tvekan. - Okej allihopa, lyssna. Mrs. Dorewood’s händer flaxade i luften för att väcka uppmärksamhet. - Okej, nu gäller det allihopa, nu kör vi! Många drog in ett andetag innan Mrs. Dorewood viskade, ni går ut med era partner om 3..2..1. De vin-röda dörrarna med det färgglada “S:et” öppnades och vi möttes av ett par hundra applåder. Jag höll hårdare tag om Alex arm och han spände den för att jag skulle få ett fastare grepp. Vi gjorde som Mrs. Dorewood sagt dagen innan. Vi ställde oss längst bak på den enorma scenen och väntade in alla elever från A1, B2 och C3. Jag hade släppt taget om Alex arm och jag stod nu nervöst och klappade i takt med musiken som hördes i bakgrunden. Jag sneglade ibland på Annie som stod och klappade takten med ett leende ut mot publiken. Sam som stod brevid henne hade sin vänstra hand på hennes rygg och den högra handen hade han i sin ficka. Musiken tystnade och alla slutade klappa. Stanley, vår rektor, ställde sig på podiet och avslutnings-talet var igång. ![]()
9 jun, 2012 18:01
Detta inlägg ändrades senast 2012-06-10 kl. 22:02
|
|
Borttagen
|
Jätte bra!
När kommer det mer? 9 jun, 2012 18:16 |
|
Quidditch
Elev |
9 jun, 2012 18:18 |
|
Borttagen
|
Ok, bra! ♥
9 jun, 2012 18:21 |
|
Borttagen
|
Känn dig bevakad!
10 jun, 2012 15:25 |
|
Quidditch
Elev |
Skrivet av Borttagen: Känn dig bevakad! Så himla roligt när ni uppskattar vad jag skriver. Nytt kapitel kommer idag. Puss på er. ![]()
10 jun, 2012 15:26 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen