The Flower Games [SV]
Forum > Fanfiction > The Flower Games [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Titel: The Flower Games
Språk: Svenska. Typ av text: Fanfiction. Antal kapitel hittills: 6. Färdigskriven: Nej. Rating: PG-10. Vinnare: Soda Jag tänkte göra en typ "Hunger Games"/"Mugglis Games" fanfiction. Jag kommer inte bara att skriva om själva spelen utan innan spelen börjat också. Som vilken tränings siffra alla får, hur publiken reagerar när triumfvagnarna kommer in och även lite om intervjuerna. Sponsra: Vill du sponsra någon av spelarna? I så fall så får du skicka en uggla till mig. Skriv vem som ska få gåvan, vad det är och kanske ett medlande. Det går tyvärr inte att sponsra om man är med i spelen. Så vilka vill vara med? Och vilket distrikt vill ni vara med i? Distrikt Blåklint: MadEye Moody* Miss Black ![]() I Distrikt Blåklint: I Distrikt Blåklint odlas det sädesslag, och allt bröd bakas där. Det finns mycket ängar och fällt i distriktet. Distrikt Blåklocka: AlvaRawenclaw saganda I Distrikt Blåklocka: I Distrikt Blåklocka håller de på med elektricitet. Den största delen av elektriciteten i hela Flower Land kommer därifrån. De är till största del vattenkraft, men också mycket solkraft och en del vindkraft. I Distrikt Blåklocka är det mycket slättlandskap. Distrikt Blåsippa: The Noble Lion* HannaPanna ![]() I Distrikt Blåsippa: I Distrikt Blåsippa renas allt vatten till hela Flower Land. I Distrikt Blåsippa har också koll på alla vatten ledningar och liknande. Det är mycket gropigt och bergigt i Distrikt Blåsippa. Distrikt Förgätmigej: Lisen563* sanna1324567 ![]() I Distrikt Förgätmigej: I Distrikt Förgätmigej tillverkas allt tekniskt, från bilar till ficklampor. Det är det största distriktet men ändå inte det som har störst befolkning. Det är en väldigt skiftande miljö i distriktet eftersom det är så stort. Distrikt Gulsippa: Zmaragd HP-aren* I Distrikt Gulsippa: I Distrikt Gulsippa tillverkas de flesta livsmedlen, förutom bröd, kakor och sådant. I Distrikt Gulsippa har befolkningen det väldigt bra, det är sällan någon dör av hunger. Den vanligaste dödsorsaken är ålder. Det är väldigt varmt och torrt i Distrikt Gulsippa, men det är ändå ett stort och välmående distrikt tack vare Huvudstaden. Distrikt Maskros: EMELESEL Örner ![]() I Distrikt Maskros: I Distrikt Maskros bryts allt från kol till ädelmetaller. Men trots det är det ett ganska fattigt distrikt, det händer ofta att gruvor rasar in eller att någon blir mördad för något litet. Fredsväktarna är hårda och det är lätt att hitta på något om någon annan. Det är i stort sätt bara berg i distriktet. Distrikt Prästkrage: Ronald Weasley ronnyponny* ![]() I Distrikt Prästkrage: I Distrikt Prästkrage tillverkas tyg och kläder. Det finns många vackra fåglar och växter som sägs inspirera till tygernas färger. Men det är bara några få ängar kvar nu, det beror på att fabrikerna växer och industrin blir större. Det finns konstnärer i Huvudstaden som besöker distriktet och målar bilder på det som finns kvar av den vackra miljön. Distrikt Påsklilja: Solkatten* PotterHunger* ![]() I Distrikt Påsklilja: I Distrikt Påsklilja sköts alla fordon. De repareras, besiktigas och görs redo för att åka iväg på olika äventyr i Flower Land. Befolkningen blir också utbildade till chaufförer och liknande. Det finns inte mycket märkvärdigt i Distrikt Påsklilja, om man inte räknar de perfekta affischerna som föreställer olika resmål. Distrikt Syren: Lupinfan Soda ![]() I Distrikt Syren: I Distrikt Syren odlas allt frukt och grönt. Det är det distrikt med störst befolkning och det är ofta det är trångt i husen. Det är vanligt att en familj består av fem eller sex personer. Det finns många växthus och det är vanligare att något odlas där en att det odlas ute i distriktet. Vilket beror på den näringsfattiga jorden. Distrikt Viol: Twix Ekkiis* ![]() I Distrikt Viol: I Distrikt Viol sker både fiske och köttproduktion. Det finns både kust och betesmark, det är med andra ett ganska stort distrikt. De flesta djuren slaktas och styckas i distriktet och all fisk fjällas och styckas innan försäljning. Sån är lagen i alla fall, för att säkra att igen djurinfluensa sprids till de andra distrikten eller Huvudstaden. Distrikt Vallmo: LunaLovegood1 HarryPotterr ![]() I Distrikt Vallmo: I Distrikt Vallmo tillverkas möbler och andra träföremål. Distriktet får tyg och liknande importerat från andra distrikt för att möblerna redan från början ska vara bekväma, som soffor och sådant. Distriktet ligger på en halvö och marken är mycket kalkrik. Distrikt Vitsippa: Lavender3088 LauraTree ![]() I Distrikt Vitsippa: I Distrikt Vitsippa är det skogsbruk som gäller, fälla träd, göra dem till plankor eller papper. Distriktet är omgärdat av skog och man får lämna distriktet på arbetstid för att kunna jobba i skogen. Spoiler: Tryck här för att visa! * = Karriärist. * = I stort behov av något. * = Har en sponsor. Kapitel 1: Efter slåttern Kapitel 2: Träningspoängen Kapitel 3: Låt spelen börja! Kapitel 4: Sveket Kapitel 5: Fällan Kapitel 6: Fallet Förlåt allihopa men jag orkar verkligen inte skriva längre Men jag vill i alla fall skriva lite så ni får veta vem som vinner och så vidare. PotterHunger tar livet av sig på något fyndigt sätt för att hon saknar ronnyponny. Nästa dag är det oväder, det regnar och haglar och Ekkiis möter slutet i form av The Noble Lion som sedan lämnar karriäristerna och träffar på EMELESEL och LauraTree. The Noble Lion lyckades sticka ner EMELESEL som förövrigt innan det fått två sponsorgåvor: En sorts bergskristall som lagrar ljus med meddelandet Från en före detta arbetare i maskros gruvor. och ett kycklingben. Men LauraTree dödade The Noble Lion på något sätt (ingen aning om hur...). saganda dog också den dagen... Sista dagen De som är kvar är LauraTree, Solkatten och Soda. Solkatten och Soda samarbetar och tar kol på LauraTree och vänder sig sedan mot varandra. Soda lyckas med nöd och näppe döda Solkatten och hon får återvända hem till Distrikt Syren där hon blir prisad och ärad. 3 jun, 2012 17:29
Detta inlägg ändrades senast 2012-11- 5 kl. 07:59
|
|
Twix
Elev |
Är gärna med och tävlar för Distrikt Viol :'D
3 jun, 2012 17:33 |
|
Lisen563
Elev |
Förgätmigej skulle jag villja vara med i
3 jun, 2012 17:40 |
|
Borttagen
|
Jag vill gärna vara i distrikt viol. :3
3 jun, 2012 17:44 |
|
Borttagen
|
Distrikt Vitsippa häär
____________________________________ http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=19342&page=1 Vår tidning 3 jun, 2012 18:06 |
|
Lupinfan
Elev |
3 jun, 2012 18:52 |
|
Ronald Weasley
Elev |
Jag är med som Prästkrage
3 jun, 2012 19:33 |
|
Victoire Weasly
Elev |
3 jun, 2012 19:34 |
|
AlvaRawenclaw
Elev |
BLÅKLOCKA HÄR 8DDDD
speech! 4 jun, 2012 15:58 |
|
ronnyponny
Elev |
4 jun, 2012 16:22 |
Du får inte svara på den här tråden.















Mugglarportalen