Förslag - Sälja privat
Forum > Mugglarportalen > Förslag - Sälja privat
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
expelliarmus
Elev |
Många säljer saker på marknaden till personer som har kommit överrens om detta. Man brukar oftast skriva att föremålet är reserverat, men tyvärr så hinner andra köpa sakerna ibland. På en hemsida jag var medlem på förut så kunde man sälja saker öppet, eller välja att skriva in ett namn, så att bara den användaren kunde se annonsen! Borde det inte gå att göra något liknande på Mugglarportalen!?
3 jun, 2012 11:14 |
|
Borttagen
|
Jo, det tycker jag också!
3 jun, 2012 11:32 |
|
LauraTree
Elev |
Superbra förslag! Jag har råkat ut för att nån har hunnit köpa före två gånger
3 jun, 2012 11:34 |
|
Hermia
Elev |
Ja, en jättebra idé, har ofta oroat mig för att någon ska hinna före personen jag gjort ett avtal med
Once a MADling, always a MADling 3 jun, 2012 11:38 |
|
Luna Chang
Elev |
Jättbra idé, det blir lättare att sälja till en speciell person då
Hej 3 jun, 2012 11:58 |
|
EMELESEL
Elev |
Bra förslag! Tycker att det skulle vara väldigt bra, sjukt irriterande att andra köper saker när man skrivit tydligt att det är reserverat till en person. =)
3 jun, 2012 12:01 |
|
Pixie
Elev |
Skrivet av EMELESEL: Bra förslag! Tycker att det skulle vara väldigt bra, sjukt irriterande att andra köper saker när man skrivit tydligt att det är reserverat till en person. =) och ibland ser man inte vad det står, utan bara ååh, 1 sikel, jag köper och så står det kanske RESERVERAD TILL ***** men man klickar och där i står det bara en sikel, köpköpköp och aa, fattar ni? man får ju lite dåligt samvete om man råkar köpa en sak som är reserverad...
3 jun, 2012 12:05 |
|
EMELESEL
Elev |
Skrivet av Pixie: Skrivet av EMELESEL: Bra förslag! Tycker att det skulle vara väldigt bra, sjukt irriterande att andra köper saker när man skrivit tydligt att det är reserverat till en person. =) och ibland ser man inte vad det står, utan bara ååh, 1 sikel, jag köper och så står det kanske RESERVERAD TILL ***** men man klickar och där i står det bara en sikel, köpköpköp och aa, fattar ni? man får ju lite dåligt samvete om man råkar köpa en sak som är reserverad... Jomen visst. Men ibland så blockerar folk en för att de inte vill att man ska mejla de och be att få tillbaka grejerna, eller å vägrar dom, inte lika kul. =) 3 jun, 2012 12:07 |
|
Annispop
Elev |
3 jun, 2012 15:10 |
|
Sirius_Musta
Elev |
Har nog aldrig råkat ut för att någon annan köpt det jag tänkt sälja eller köpa. Men tycker ditt förslag är jätte bra! Jag menar, då försvinner ju ändå risken att någon annan köper. Då kan köpen funka smidigt till 100%.
3 jun, 2012 23:46 |
Forum > Mugglarportalen > Förslag - Sälja privat
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen