Letizia Sharm-*andetag...*
Forum > Fanfiction > Letizia Sharm-*andetag...*
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Soda
Elev |
Tänkte skriva en ff. Bli min första så förvänta er inget...
Språk: Svenska Huvperson: Huvudpersonen heter Letizia Sharm; en snart 11 årig tjej med rött, rakt, långt hår och grön, blåa ögon. Lite runt ansikte men smal kropp. Handling: Letizia blir uttagen till skolans orienteringslag just när höstterminen ska börja. Under den stora S.O.L-tävlingen springer Letizia mycket snabbare än alla andra. Hon börjar fundera om hon inte har lite magi i sig - Och mycket riktigt så händer en massa konstiga saker just när Letizia blir arg eller ledssen. Så Letizia börjar släktforska på en sida för magi-släkter och upptäcker till sin förvåning att hennes mosters kusin Allabea Sharm är en häxa. Det blir en vindlande färd mellan olika världar och tillslut hittar Letizia sin mosters kusin. Allabea vill se hur magisk Letizia är innan hon vill berätta något viktigt. Rating: Sorg, vänskap, kärlek Färdigskriven: Nej Antal kapitel: 0 Hoppas ni läser ♥
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22924&page=1#p1
8 maj, 2012 16:50
Detta inlägg ändrades senast 2012-05-10 kl. 16:04
|
|
Borttagen
|
Börja
8 maj, 2012 16:59 |
|
Clara Darkin
Elev |
8 maj, 2012 17:19 |
|
Soda
Elev |
"Letizia, kom ner är du snäll!" Allabea ropade på mig. Jag la på det sista av mascaran och gick ner. Idag skulle vi på den stora V.D.I-paraden och kolla på alla skojiga vagnar. Här i Lexador var allt så enkelt. Man behövde inte ens sova! Men jag gjorde ändå av gammal vana.
"Godmorgon gumman har du sovit?" frågade Allabea. "Jaa" gäspade jag. Jag stoppade i mig dom 2 mackorna och drack upp pumpajuicen. Sen gick jag och tog på mig jackan, dom rosa öronmuffarna och mina hemma stickade vantar. Vi gränslade våra kvastar (Silverpilar) och gav oss iväg till stan. Vad tycks?? Vill gärna ha kritik
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22924&page=1#p1
8 maj, 2012 17:24
Detta inlägg ändrades senast 2012-05- 8 kl. 17:58
|
|
Angelina
Elev |
8 maj, 2012 17:26 |
|
Soda
Elev |
tack!
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22924&page=1#p1
8 maj, 2012 17:27 |
|
Angelina
Elev |
8 maj, 2012 17:36 |
|
Soda
Elev |
8 maj, 2012 17:43 |
|
Angelina
Elev |
8 maj, 2012 17:48 |
|
Soda
Elev |
Vet int om jag hinner skriva mer ikväll för jag och mormor ska på skohuset och jag ska checka ballerinaskor, sen ska vi (Om jag kan övertala mormor) till Ica Maxi och köpa Verum drickyuogurt rabarbe och vanilj till skolan imorrn
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22924&page=1#p1
8 maj, 2012 18:00 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen