Natarza Lestrange börjar på hogwarts
Forum > Fanfiction > Natarza Lestrange börjar på hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Namn: Natarza Lestrange börjar på Hogwarts
rating: G Språk: Svenska. Handling: Natarza Lestrange ( Bellatrix Lestranges dotter) Ska börja sitt första år på hogwarts. Hon börjar där ett år senare än Ginny Weasley. Givetvis så har Natarza samma tankar som sin mamma om mugglarfödda och blodsförädare eller hon låtsats i alla fall inför sin mamma. En dag vid lunchen i stora salen så får hon bra kontakt med en mugglarfödd kille från elevhemmet Ravenclaw. . Handlingen som jag har beskrivit kanske inte låter så bra men jag har svårt att skriva vad nått ska handla om så det kanske blir lite annorlunda än vad ni tänkt er bara så ni vet Kapitel 1 - Kom upp nu Natarza du har inte pakat än och du har bara 2 timmar på dig innan hogwarts expressen går ropar Bellatrix nerifrån köket. - Jag kommer ropar Natarza tillbaka. Motvilligt så går hon upp. natarza ska börja sitt första år på Hogwarts och hon har både längtat och inte längtat. Varför ska jag gå på just Hogwarts av alla troldomsskolaor så måste jag gå på just Hogwart. Och Dumbeldore är ju ingen bra rektor fäör Hogwarts heller tänker Natarza medan hon klär på sig. När hon har klätt på sig så går hon ner till sin mamma Bellarix Lestrange. Hennes pappa har varit död sen 3 år tillbaka. När hon har kommit ner så sätter hon sig ner vid köksbordet. - Kom ihåg att du måste hamna i slytherin säger Belllatrix. - Ja jag vet och det kommer jag att göra också med tanke på vilken bra mamma jag har så har jag säkert ärvt det säger Natarza. - Helt rätt säger Bellatrix. - Mm.. Vet säger Natarza. - Du får inte bli vän med en smutskalle och inte nån avskyvärd Weasley säger Bellatrix. - Hur skulle jag ens komma på tanken? Frågar Natarza. - Jo, Ginny är ju bara ett år äldre än dig säger Bellatrix. - Men jag ska inte bli vän med en jävla Weasley dom är ju dumma i huvudet , speciellt Ron som hänger med den där potter och smutskallen Granger säger Natarza argt. - Så ska det låta även på Hogwarts säger Bellatrix. - Självklart, men jag är klar nu och måste gå upp och packa säger Natarza. - Självklart säger Bellatrix. Natarza går up på sitt rum och suckar varför kan inte hon få va vän med den hon vill och va kär i den hon vill tänker hon. Hon går runt i sitt rum och letar upp allt hon måste ha med sig för sitt första år på hogwarts. Hon hittar inte allt på en gång med efter 3 minuter så är hon klar. - Är du färdig än? vi måste vara där snart Säger Bellatrix. - jadå jag kommer nu säger Natraza och kommet ner med sin koffet och sin bur med sin uggla Salzar i. - Om du håller in min arm så kan vi tranfansera oss ditt i ett hörn av en gränd så upptäcker ingen oss och du hinner vi säger Bellatrix. - Okej säger Natarza. - Håll in min arm och din grejer då säger Bellatrix. Natraza tar tag i sina grjer och sin mammas arm. På bara några sekunder är dom framme i en öde gränd i närheten av stationen. När dom kommer in på själva stationen så letar dom efter spärr väggen där det står en 9 och 10 ovanför. När dom väl har kommit fram ditt så går både Natraza och Bellatrix igenom den. Innanför så står Hogwartsexpressen. Draco Malfoy står och utanför tåget och säger hej då till sina föräldrar. Dom vänder si om och får syn på Bellatrix. -Nej men så det är dags för din dotter Natarza att börja på Hogwarts säger Mrs Malfoy. - Ja, Nu får slytherin ännu en bra elev att vara stolt över säger Bellatrix. - Mamma tåget går snart jag måste gå på det nu säger Natarza. - Ja givetvis, Hej då! Sköt om dig säger Bellatrix och kramar sin dotter. - Hej då säger Natarza - Syns vid jul säger Bellatrix. - Ja, det gör vi säger Natraza och går upp på tåget. Sin packning får hon hjäp med va Draco som erbjuder sig frivilligt. Hon får även sitta i hans kupé på vägen till hogwarts. Ps. Kanske inte vart så bra men visste inte riktigt hur jag skulle börja 7 maj, 2012 15:48
Detta inlägg ändrades senast 2013-01- 4 kl. 12:09
|
|
Borttagen
|
Jättebra!!!
*ny läsare* Glöm inte komma tecken 7 maj, 2012 17:00 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jättebra!!! *ny läsare* Glöm inte komma tecken tack, ska komma ihåg komma tecken nästa gång. 7 maj, 2012 17:01 |
|
Majis
Elev |
Denna verkar bra!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 7 maj, 2012 17:09 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Majis: Denna verkar bra! tack Nu när jag ändå sitter vid datorn så passar jag på att skriva nästa kapitel. Kapitel 2 Natarza skjuter up dörren till Dracos kupé. Crabbe och Goyle sitter redan där och väntar på Draco. - Hej, Vet du vart Draco är?, Frågar Goyle. - Nej, mumlar Natarza. Kupé dörren skjuts upp igen och in kommer Draco. - Draco, ska hon verkligen sitta här?, Frågar Crabbe. - Ja, det ska hon det är Bellatrix dotter, svarar Draco utan att tveka. - Va? Är det, Frågar Goyle chockat. - Ja, det är det, säger Draco och sätter sig ner brevid Natarza. Dom åker en lång bit under tystnad. - Undrar när vagnen kommer, jag är ut svulten, säger Goyle. - Är det, det ända du kan tänka på?, mat?, frågar Natarza. - Ja, han är sån, säger Draco. Sen öppnas kupé dörren och tanten med vagnen är där. - Något från vagnen?, frågar hon. Crabbe och Goyle reser sig genst up och köper massor av chokladgrodor. När Crabbe och Goyle har satt sig, så reser sig Natarza upp. - 3 chokladgrdor, säger hon. När Natarza har betalat och fått sina chokladgrodor bestämmer hon sig för att gå och klä på sig sin skolklädnand. - Draco, jag går och klär på mig skolklädnaden, säger Natarza. - Visst, gör du det om du vill men man brukar klä på sig den i sin kupé, säger Draco. - Ja, men jag går till nån kupé där det bara är tjejer, säger Natarza. Natarza går i tågkoridornen och kommer till slut fram till en kupé, där det bara sitter två flickor, den ena har mörkt hår och den andra ljust. Natarza öppnar kupé dörren. - Hej, kan jag får sitta här?, frågar hon. - Javisst, säger den ljushåriga tjejen - Det är nog bäst att vi byter om, säger den mörkhåriga tjejen. Dom börjar byta om till sina skolklädnader, närdom väl är påklädda så sätter dom sig ner. - Vad heter ni då?, frågar Natarza. - Katie Leonardosson, säger den mörkhåriga tjejen. - Och jag heter Sarah Edwardsson, säger den ljushåriga tjejen. - Du då?, frågar Sarah. - Natraza, säger Natarza som inte vill avslöja sitt efternamn allt för tidigt. - Natarza vad?, frågar Katie. Då slits kupé dörren up, det Draco som står där utanför. - Natarza, vi är framme nu, säger han och går iväg. Natarza, Katie och Sarah går ur kupén och sen ur tåget. Ho vet ju att några andra tar hand om bagaget. - Första årselever, hitåt, ropar Hagrid. Dom går fram till samlingen av första årselever. - Nu ska, som alla andra första årselever få åka båt in till slottet, säger Hagrid. - Så nu, får ni följa med mig till båtarna, inte mer än 3 i varje båt, säger Hagrid också börjar dom gå till båtarna. När dom är framme vid båtarna väljer Natarza att åka med Katie och Sarah. Dom går i båten och börja ro in tät efter Hagrid. När dom äntligen är framme och har kommit in i slottet så får dom vänta utanför stora salen. När professor McGonagall äntligen kommer ut ur stora slen och säger att dom kan komma in, så börjar Natarza bli nervös. Tänk om alla kommer att hata mig och va rädd för mig när dom är mitt efternamn, tänker hon. Alla vet ju vem min mamma är, jag vill bara slippa få mitt efternamn uppropat, enda chansen är väl att dom har slutat ropa up efternamn, men den chansen är lika med noll, tänker hon under tiden dom går genom stora salen. När dom är framme vid slutet av alla bord, så säger McGonagall åt dom att stanna. - Jag kommer nu, ropa upp era namn och när ni hör ert namn ska ni komma up här. Och sätt er på pallen och då sätter jag hatten på ert huvud och den säger nått av elevhemmens namn och det är det elevhemmet ni hamnar i, säger McGongall. Efter att ha ropat up en hell del namn så ropar hon up, Katie Leonardosson, Katie går up coh sätter sig på pallen, hon hamnar i Ravenclaw!, säger hatten efter att McGongall stt på den. Sen blir det Sarah Edwardsson. Det får bli, Huffelpuff, säger hatten. - Natarza Lestrange, säger McGonagall. Natarza går försiktigt up, medans hon ör viskning som " Den Lestrange, Blellatrix dotter, eller?". Hon sätter sig försiktigt på pallen, McGongall sätter på hatten på Natarzas huvud, nästan direkt säger hatten slytherin. Slytherin bordet applåderar våldsamt, Natarza klär av sig hatten och går och sätter sig vi slytherin bordet, hon möter Snapes blick han kollar gillande på henne. All kollar på henne under tiden hon sätter sig. När alla har sorterats klart så ställer sig Dumbeldore upp, för att hålla sitt tal. - Välkomna till ett nytt år på hogwarts, ska väl börja med att säga att vi har en ny lärare i försvar mot svartkonster, och han heter Remus Lupin. Lupin ställer sig upp, alla applåderar. - Det var inte allt, vi har även en ny läare i skötsel av magiska djur, och det är ingen mindre än Rubeus Hagrid. Ett våldsamt bifall kommer, fast ingen vid slytherin bordet applåderar. - Sen vill ajg bara påminna om att ingen får vara i den förbjudna skogen, och då menar jag ingen, säger Dumbeldore och kolar mot Weasley tvillingarna. Efter det så kommer maten fram, Natarza tar åt sig mat fort för hon är vrålhunrig. När dom har fått i sig tillräckligt med mat och efterätt, så visar prefekterna förtsta årseleverna till deras uppehålls rum sovsalar, när prefekterna har tagit up alla regler så får dom gå och lägga sig. När Natarza kommer up i sin sovsal, så ligger deras bagage där. Så Natarza går fram till sin säng och börjar klä av sig. - Hej, jag heter Nicole Emanuelsson, är du Bellatrixs, dotter?, frågar Nicole. - Ja, det är jag säger Natarza. - Okej, godnatt, säger Nicole och kryper ner under täcket. - Godnatt, säger Natarza och kryper ner under täcket 7 maj, 2012 18:29
Detta inlägg ändrades senast 2012-05- 8 kl. 19:25
|
|
Majis
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Majis: Denna verkar bra! tack Vad bra!!! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 7 maj, 2012 18:45 |
|
onlyoliviaa
Elev |
Bra story ♥ Men tänk somsagt på kommatecken efter att någon pratat och att det är stor bokstav på namn och lite stavning. Du får också gärna ha med lite mer beskrivningar
7 maj, 2012 21:27 |
|
Borttagen
|
bra! mer!
7 maj, 2012 21:27 |
|
Majis
Elev |
Bra, men lite slarvfel vid stavningen, men det gör ju alla!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 7 maj, 2012 22:10 |
|
LauraTree
Elev |
Bra
7 maj, 2012 23:27 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen