Osynlighetsmanteln
Forum > Harry Potter > Osynlighetsmanteln
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ikka
Elev |
Jag har en fråga som jag grubblat på jätte länge nu.
I sjätte filmen blir ju Harry förhäxad av Draco när han har osynlighetsmanteln på. Det ska väl inte gå att bli förhäxad när man har på sig den, eller hur? Är det ett fel av filmmakarna eller har jag missat någon detalj i böckerna? ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
3 jan, 2011 13:24 |
|
Ninni
Elev |
Knäppt...
Tyck inte synd om de döda, Harry. Tyck synd om dem som lever, och framförallt om dem som lever utan kärlek. 3 jan, 2011 13:30 |
|
Oskan
Elev |
Varför skulle det inte gå att bli det? Det är ju bara en osynlighetsmantel, inte en skyddsmantel
"May the force be equal to mass times acceleration" 3 jan, 2011 13:49 |
|
Borttagen
|
Håller med Ninni, knäppt
3 jan, 2011 15:29 |
|
ikka
Elev |
Skrivet av Oskan: Varför skulle det inte gå att bli det? Det är ju bara en osynlighetsmantel, inte en skyddsmantel Men det är ju Dödens osynlighetsmantel, inte bara vilken som helst. "The Cloak of Invisibility is especially powerful. It is resistant to jinxes, hexes, and other spells which would normally damage or otherwise render a normal Invisibility cloak ineffective. For example, just before the Battle of Hogwarts in 1998, while Harry, Ron, and Hermione were huddled under it, a Death Eaters' Summoning Charm had no effect on removing the Cloak of Invisibility. It has also remained completely effective throughout its long existence, many times that of other cloaks, which lose their power over time. " ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
3 jan, 2011 15:54 |
|
Ginny00
Elev |
Mitt Google Översätt suger, men det hjälpte lite grann att förstå vad du skriver.
Ja, det är ju konstigt. Håller med dig. Men jag har för mig att den inte kan dölja ljud, och Harry kanske andades för häftigt eller hostade eller så? Fast då måste man ju fundera på hur Draco kunde veta att det var just Harry.. 3 jan, 2011 16:33 |
|
Staz
Elev |
Men den skyddar väl bara mot förtrollningar som skadar själva manteln, inte bäraren?
WILL<3 3 jan, 2011 18:43 |
|
ikka
Elev |
^Hm, kanske det. Läste nog lite slarvigt. Det skulle ju kunna vara en tillräcklig förklaring för att jag inte ska behöva ligga sömnlös i natt iaf.
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
3 jan, 2011 21:29 |
|
Solkatten
Elev |
Fast hur kan Draco se Harry?
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 9 nov, 2011 13:26 |
|
Starvinsky
Elev |
Ja, det är lite konstigt.
So it's now or never, isn't it? 9 nov, 2011 13:59 |
Forum > Harry Potter > Osynlighetsmanteln
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen