Clara Darkin - Livet som renblodig häxa
Forum > Fanfiction > Clara Darkin - Livet som renblodig häxa
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Clara Darkin
Elev |
Hej!
Ska skriva en fanfiction här, om min Clara Darkin. Blev inspererad av Emma Grangers (min kusin) Lily Potter-Livet bakom bröderna. ((Jag och Emma Granger är även goda vänner utanför Mugglis.)) Och nu har jag bestämt mig för att skriva om Clara Darkin. Jag skriver i jag-form, och jag skriver kapitel så ni vet. Skriver lite då och då, särskilt om jag får kommentarer. Hoppas ni gillar Clara Darkin - Livet som renblodig häxa. Skriver efter minst 1 kommentar. Tack, /Clara Darkin ![]()
1 maj, 2012 10:52 |
|
Emma Granger
Elev |
Skriv Kusse! Kommer bevaka!
Trött tjej <333 1 maj, 2012 10:59 |
|
Clara Darkin
Elev |
Kapitel 1: Söndagsmorgon
Jag vaknade, sträckte på mig. Det var söndag, sommarlov, men det var skönt med söndag i alla fall. Fumlade efter någon bok på nattduksbordet. Vilken som helst. Det var bara underbart att ligga i sängen och läsa en söndagsmorgon. Greppade tag om den största som låg där, en tjcok läderinbunden bok (Magins historia). Inte illa, tänkte jag och slog upp ämnet om häxbränningarna på 1300-talet. Jag tittade på mugglarklockan jag hade fått av mamma. Riktigt användbara, måste jag säga. Mugglarna har ju egentligen rätt bra prylar med tanke på att de inte har magi. Klockan var åtta. Som vanligt, tänkte jag. Jag vaknar varken sent eller tidigt på helgerna. Däremot brukar min lillebror, Alvin, gå upp minst en timme tidigare än jag (två timmar tidigare än de andra), sedan sitter han och övar på spottkulor eller räknar knallkort (inte för att han har mer än mig, för det har han inte). Det var absolut ingen idé att väcka mamma eller pappa, dem sov ju som björnar på helgerna. När dem kan, alltså, för pappa måste iväg till ministeriet ibland. Jag ögnade igenom dem två sidorna som var uppslagna efter texten om Vettlösa Wendelin, jag gillar att läsa om henne. Hon är intressant, och jag har henne på knallkort. Jag vände blad, och såg det - det är klart jag känner igen det när jag ser det, jag som har läst om det så många gånger. Under medeltiden härskade det bland ickemagiker (också kallade mugglare) en utpräglad skräck för magi, även om de ofta hade svårt att känna igen den. Vid sällsynta tillfällen lyckades de emellertid fånga en äkta häxa eller trollkarl som de brände bål, men det hade ingen som helst effekt. De tillfångatagna häxorna eller trollkarlarna utförde en enkel eldfrysningsbesvärjelse och låtsades sedan skrika och vråla av smärta medan de i själva verket upplevde en skön, kittlannde känsla. Många känner till historien om Vettlösa Wendelin, som faktiskt njöt så mycket av att bli bränd på bål att hon lät sig gripas inte mindre än fyrtiosju gånger under olika förklädnader. Jag skulle precis bläddra blad men hejdade mig mitt i rörelsen - jag hörde steg i trappan. Det måste vara pappa, tänkte jag. Hans steg lät tyngre och jag kunde höra hans andetag. Varför kom han? _________________________ Lite lång, kanske. =P Hoppas ni gillade första kapitlet! ![]()
1 maj, 2012 11:22 |
|
Emma Granger
Elev |
Bra Kusse! Inte alls för långt! För kort! Nee, Jag skoja!
Trött tjej <333 1 maj, 2012 11:28 |
|
Clara Darkin
Elev |
![]()
1 maj, 2012 11:30 |
|
Emma Granger
Elev |
Skrivet av Clara Darkin: Bra start Kusse! Så ska det låta! Älskar dig Kusiiiiin ♥♥♥ Trött tjej <333 1 maj, 2012 11:40 |
|
-Patronus-
Elev |
1 maj, 2012 11:50 |
|
Clara Darkin
Elev |
Tack! PS. Nästa gång någon kommenterar, börjar jag på kapitel 2! ![]()
1 maj, 2012 11:56 |
|
Emma Granger
Elev |
I LOVE THIS FF KUSSSSSSSSSIIIIIIIIIIIN!!!!!
Trött tjej <333 1 maj, 2012 12:46 |
|
Clara Darkin
Elev |
Skrivet av Emma Granger: I LOVE THIS FF KUSSSSSSSSSIIIIIIIIIIIN!!!!! Tack, det var väldigt snällt sagt. PS. Skriver nästa kapitel tidigast i morgon, efter att någon har kommenterat. ![]()
1 maj, 2012 14:11 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen