Skicka brev från 'hogwarts'?
Forum > Harry Potter > Skicka brev från 'hogwarts'?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Emil
Elev |
Kom på en idé om att skicka ett brev till en kompis, om en inbjudan till Hogwarts.
Ett sådant brev harry potter fick från hogwarts i första filmen. Nu vill jag att brevet ska vara så lik som möjligt som den är i Harry Potter filmen, och texten bör vara som i Harry Potter också, fast kan gärna vara lite humor inblandat med det. Någon som har idéer om vad jag behöver för att fixa mig ett brev som i Harry Potter? Här hittade jag en bild på innerhållet av texten i brevet, vet inte om det är korrekt dock, då jag googlade: http://www.smithmag.net/community/img/docs/55256.jpg och här är en annan http://www.curiousgood.com/blog/wp-content/uploads/2007/09/potter-letter-done.jpg Den där stämpeln som är i mitten på brevet, vart kan jag få tag på en sådan sak? - 29 dec, 2010 11:09 |
|
Oskan
Elev |
Har det brevet på riktigt!
Dock bara inbjudan och inte inköpningslistan! "May the force be equal to mass times acceleration" 29 dec, 2010 12:10 |
|
Li
Biträdande rektor |
Jag skickade ett Hogwarts-brev till en kompis när vi gick på högstadiet
Dock gjorde jag mitt på datorn och så, så riktigt fancy kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig med without something there is no nothing 29 dec, 2010 12:18 |
|
Lumos
Elev |
Vilken rolig idee! Det ska nog jag också prova ^^
Om man försöker vara någon annan kan man inte bli bättre än en kopia. Om man är sig själv kan man bli ett orginal. 29 dec, 2010 12:28 |
|
hetast.se
Elev |
jag skulle vilja fått en sånt på skoj när jag var tio
it's olivia style 29 dec, 2010 16:01 |
|
Borttagen
|
Jag vill få ett innan jag hinner fylla tolv!
29 dec, 2010 19:00 |
|
R.e.b.e.c.k.a
Elev |
Skulle vara rätt skoj faktiskt
Vet dock inte hur du ska fixa det ^^ I solemnly swear that I am up to no good 2 jan, 2011 04:16 |
|
parkinson123
Elev |
Gud.... brevet! som man har suttit och väntat på sin 11 årsdag.... så fick man inte brevet... snacka om att jag blev besviken.... och nu när jag är tretton år vill jag gärna överraska någon mindre
![]()
2 jan, 2011 10:19 |
|
Borttagen
|
Skrivet av parkinson123: Gud.... brevet! som man har suttit och väntat på sin 11 årsdag.... så fick man inte brevet... snacka om att jag blev besviken.... och nu när jag är tretton år vill jag gärna överraska någon mindre Jag kände också en enorm besvikelse, men sedan läste jag någonstans att Hogwarts inte tar emot utbytesstudenter som bor i andra land... Så man vet aldrig... 28 jan, 2011 10:46 |
|
Beata
Elev |
28 jan, 2011 16:19 |
Forum > Harry Potter > Skicka brev från 'hogwarts'?
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen