En Vampyr På Hogwarts
Forum > Fanfiction > En Vampyr På Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Corriiz
Elev |
Titel: En Vampyr på Hogwarts
Språk: Svenska Handling: Mary Bloom är inte som dom andra häxorna och trollkarlarna i Hogwarts. Hon är en häxa och vampyr. När hon var liten blev hon förvandlad av en som hette Troya Perce. Det första Mary gjorde när hon blev förvandlad var att döda sin skapare. Alltså Troya. Vad kommer hända om alla i Hogwarts får reda på det? Mary blir kär i en kille. Men kan han älska Mary? Mary vet inte vem hon kan lita på. Kan hon ens lita på nån? Prololog: Ja Prololog: En tjej med blont kort hår är på väg hem. Hon har varit hoss sin vänn Hanna Clark som är hennes granne. Dom bor nära varandra.Mary är bara 6 år när det hände. Det är natt. Bilar kör förbi då och då. Mary hör nått. Det prasslar vid en konteiner(Stavning). Mary blir nyfiken. När hon kommer fram till Konteinerns slut blir hon omfamnad i ett hårt grepp. Mary försöker skrika men får inte ut ett ljud. Hon ser röda ögon. En man med svart hår. Hon blir rädd. Är det slutet? Hon kniper igen ögonen och öppnar dom igen. Hon känner nått som känns som nålar i halsen. Hon skriker. Men hon blir överöstad av ljudet från dem brummande bilarna. Allt blir svart. Mörker, bara mörker. Vart är jag? Jag kniper efter luft men luften vägrar att komma in i min mun och näsa. Jag försöker skrika men mörkret vägrar att låta mig skrika. Jag är ensam oändligt ensam. Jag känner törsten som svider i min strupe. Jag behöver mat! Jag öppnar ögonen och upptäcker att jag är i ett hus. Jag reser mig upp och ser in i en spegel. Tjejen i spegeln ser förfärlig ut hon har blodröda ögon, det värker i min hals. Jag ser på halsen och upptäcker två hål i strupen. Jag piper. Jag tittar in i spegeln igen, det röda i ögonen bleknar. Mina ögon blir mörk bruna. Jag andas inte. Jag biter i hopp mina tänder och upptäcker vassa tänder som sticker ut. Dom blir snabbt korta igen. Jag letar efter någon. Någon som skapat mig. Jag känner det som svider i min strupe. MAT! Vrålar det i min skalle. Jag hittar ett kylskåp som är fyllt av blod. Påsar med blod i. Jag griper tag i en påse och river ett hål i den. Jag låter blodet rinna ned i min mun. Blodet smakar gott. Jag vill ha mer! Men jag måste göra en sak först. Jag sliter upp en dörr och upptäcker en man med som är halvnaken. Han har ingen tröja på sig men byxor har han. Han ligger över en kvinna. Han suger ur hennes nacke. Jag ryser. Mannen tittar på mig med röda ögon. Jag fräser. Han flinar och släpper kvinnan som tydligen levde. Hon klappade sig mjukt på sin nacke och hennes blick blir suddig. Jag hoppar på mannen. ´´Vem är du!´´ Spottar jag. ´´Troya Perce till er tjänst..´´ Han bugade. Jag morrade äcklat. Jag river honom på hans ena bröst. Han stönar av smärta. mörkt blod sipprar ned från bröstet. Jag river igen och igen och igen. Han skriker inte. Han drar tag i mina armar. ´´Du är min nu och föralltid!´´ Han slickar på mitt sår som börjar att blöda igen. Jag sparkar honom med en sånn kraft som gör mig förvånad. Jag är så ung och stark. Jag känner att mina tänder blir vassa. Troya skriker när jag biter honom i strupen. Blodet är inte gott. Det smakar äckligt. Inte som det jag drack förut. Vi är samma ras. Jag lämnar den döda Troya. Jag vänder mig mot kvinnan. Hon blir rädd. Jag biter henne i strupen. Hon stönar av smärtan. Hon är en människa. Hon försöker få bort mig men jag fortsätter. Jag blir starkare av blodet. Jag försvinner från lägenheten snabbt. Kvinnan levde men hon var svårt skadad. Utan vård dör hon snart. Jag är bara 6 år och har dödat 1 man och kanske en kvinna. Jag ryser. Jag är smartare än vad jag var förut. Jag stannar i hallen och undersöker mig så att jag inte har tänderna vassa när jag går ut. Tänderna blir kortare. Ögonen mörkare. Jag ler försiktigt och lämnar huset. Vad tycker ni? Vill ni ha första kapitlet? ![]()
31 mar, 2012 16:29 |
|
Nelly1513
Elev |
Den är verkligen jättebra!
Bevakar! Bevakar! Bevakar! Langa hit med första kapitlet bara! AlexZz and I are friends 4 ever <3
31 mar, 2012 16:44 |
|
DracoIsMine
Elev |
Skrivet av Nelly1513: Den är verkligen jättebra! Bevakar! Bevakar! Bevakar! Langa hit med första kapitlet bara! Håller med!! Kan du inte typ skriva ur Draco's perspektiv. Draco kan typ tycka att Mary ser läskig ut. Det skulle vara roligt! xD You and me Teddy, you and me ♥
31 mar, 2012 16:51 |
|
Nelly1513
Elev |
Skrivet av DracoIsMine: Skrivet av Nelly1513: Den är verkligen jättebra! Bevakar! Bevakar! Bevakar! Langa hit med första kapitlet bara! Håller med!! Kan du inte typ skriva ur Draco's perspektiv. Draco kan typ tycka att Mary ser läskig ut. Det skulle vara roligt! xD Å ja! Vilken bra idé! AlexZz and I are friends 4 ever <3
31 mar, 2012 16:54 |
|
Corriiz
Elev |
Tack! DracoIsMine Och Nelly: Vi får se
1. Jag satte mig i en tom kupé, hoppades att ingen skulle komma in hära. Jag satt på Hogwartsexpressen på väg till Hogwarts. Jag var en häxa. Och..Och en vampyr. Det hade varit den dära killen Troya. Killen jag dödade. Han hade skapat mig. Jag tänkte på kvinnan som blev mitt andra offer. Jag undrade om hon hade överlevt. Plötsligt kom en kille in med kort vitt hår in med 2 killar. Ena var tjock och hade runda kinder, han hade brunt hår. Tror jag. Den andra killen var smalare och hade brunt hår han också, tror jag igen. Tåget startade. Den vit håriga killen kollade på mig då och då. ´´Hej jag är Draco´´ Killen sträckte fram handen till mig. Jag räckte fram min hand. ´´Mary Bloom´´ Sa jag högt och tydligt. ´´Jag är förstaårselev´´ Sa jag sen. Han nickade. ´´Jag med´´ Svarade han snobbigt. Jag nickade. ´´Vilket elevhem vill du börja i?´´ Frågade jag nyfiket. ´´Slytherin. Min far gick där.´´ Draco knuffade till sina vänner som instämde. ´´Detta är Goyle.´´ Den smale räckte upp handen. ´´Crabbe´´ Den andra himlade med ögonen. ´´ Jag vill inte hamna i Gryffindor iallafall..´´ Sa jag tyst. ´´Slytherin tror jag passar mig´´Sa jag och log lite. Jag kände att det värkte i min hals. Jag letade snabbt upp min vattenflaska. Jag drack ur den. Jag kände blodet som sipprade ned från min hals. Jag hade snott det från min mammas jobb, hon är doktor. En tjej med svart kort hår kom in. ´´Hej´´ Hon vinkade. Hon satte sig bredvid mig. Vi skakade hand. ´´ Jag heter Pansy Parkinson!´´ Sa hon ivrigt. ´´Jag är Mary Bloom´´ Sa jag och upptäckte att hon smygtittade på Draco. Efter ett tag kom en dam in och frågade om vi ville ha något. Jag tackade nej. En gammal tjej ropade upp namn. ´´Harry Potter?´´ En kille med svart hår och ett äär format som en blixt klev fram. Han satte på sig hatten. ´´Gryffindor!´´ Sa sorteringshatten. Efter ett tag blev Draco upproppad. ´´Slytherin!´´ Folk vid Slytherin bordet applåderade. Draco flinade kaxigt. Jag vaknade när mitt namn blev uppropat. Jag gick snabbt fram. Mcgonall satt på mig hatten. ´´Slytherin! Hoho! Det passar verkligen´´ Jag reste mig upp och log. Vänta nu? Vet hatten det nu? Tankarna for runt i mitt huvud. Mera kommer om ni vill ha mera ![]()
31 mar, 2012 17:15 |
|
Nelly1513
Elev |
31 mar, 2012 17:20 |
|
Corriiz
Elev |
2. Jag lade mig ned i sängen. Jag blundade. Jag blev plötsligt törstig. Jag grabbade åt mig vattenflaskan som slog i golvet. Allt blod spilldes ut. Jag kollade mig omkring. Drog fram min stav och sa:
´´Meypi´´ Blodet försvann. Min törst var kvar. Jag mumlade ''Bloeras'' Och jag hörde ett männskligt skrik i mina öron. Nånstans förlorade en människa blod. Bara för att fylla min törst. Vatten flaskan blev full. Jag drack i mig 3 klunkar. Tjejen som hette Pansy kom in. Hon log mot mig. ´´Hej´´ Sa jag. Pansy såg rädd ut. Jag vände mig om och väntade tills mina tände försvunnit. ´´Förlåt 1 kille gjorde en formel på mig´´ Sa jag. Pansy log. ´´Vissa killar är inte jobbiga.´´ Jag förstod att hon menade Draco. Jag log. ´´Kom vi kan väll göra nått ?´´ Sa hon glatt. Jag nickade. Mera kommer ![]()
31 mar, 2012 20:19 |
|
Nelly1513
Elev |
31 mar, 2012 20:21 |
|
Marsku
Elev |
Meeerraaa
You have been accepted in Hogwarts School of Witchcraft and Wizardy :D JOIN THE DARK FORCES! WE HAVE COOKIES! 31 mar, 2012 20:29 |
|
Corriiz
Elev |
3. ´´Draco Malfoy? Vad håller du på med!´´ Flämtade Mcgonall ilsket till Draco som hade kastat en bit papper på en annan nybörjare. ´´Inget...´´ Mumlade Draco. ´´Som sagt glöm inte eran läxa...´´ Vi började packa in våra saker.. Då kände jag törsten. Jag masserade min strupe. Mcgonall suckade. Jag gick snabbt mot min sov sal. Då kände jag lukten. Färskt blod. Jag följde efter lukten och hittade en blödande nybörjare. Han flämtade när han fick syn på mig. Förmodligen för att mina ögon hade blivit röda. Jag gick mot honom. Han reste sig upp. Blodet från hans ben rann.
´´Lamslå!´´ Väste jag och killen föll ihop. Jag böjde mig mot hans knä. Jag drack. Blodet smakate godare en vanligt. När jag var klar sa jag en formel som gjorde så dom tappade minnet. Jag torkade mig runt munnen och gick mot min sovsal. Jag kollade hela tiden ned i marken. Jag gick tungt. Mera kommer ![]()
4 apr, 2012 16:42 |
Forum > Fanfiction > En Vampyr På Hogwarts
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen