Hufflepuff
Forum > Mugglarportalen > Hufflepuff
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ersla det stora HP fanet!
Elev |
hej! jag är en gryffindorare med ett lejon i hjärtat. men om ni har läst hp-böckerna, så vet ju ni att hufflepuff inte får så mycket uppmärksamhet... (om man inte räknar med Cedrick....
Hufflepuff Cedric Diggory borde vara en Gryffindor så modig som han är! ♥ 24 mar, 2012 20:55 |
|
Oskan
Elev |
Hufflepuff är faktiskt det näst största elevhemmet på Mugglis
Källa: http://www.mugglarportalen.se/#stats.php "May the force be equal to mass times acceleration" 25 mar, 2012 14:03 |
|
Ersla det stora HP fanet!
Elev |
Skrivet av Oskan: Hufflepuff är faktiskt det näst största elevhemmet på Mugglis Källa: http://www.mugglarportalen.se/#stats.php kanske det! men dom ligger jämt sist och i böckerna så går det inte så värst bra för dom heller! Cedric Diggory borde vara en Gryffindor så modig som han är! ♥ 28 mar, 2012 19:08 |
|
Oskan
Elev |
Skrivet av Ersla det stora HP fanet!: Skrivet av Oskan: Hufflepuff är faktiskt det näst största elevhemmet på Mugglis Källa: http://www.mugglarportalen.se/#stats.php kanske det! men dom ligger jämt sist och i böckerna så går det inte så värst bra för dom heller! De har faktiskt vunnit elevhemspockalen näst mest gånger, en gång färre än Gryffindor Går dåligt för? Allt handlar väl om perspektiv, elevhemspokalen är berömmelse är inte allt. Det är fina och lojala människor, sanna och trogna. Att vara en hufflepuffare är nog egentligen det allra finaste, då vänskap, enligt mig, är över allt annat. Vad har man då för nytta av att vara slug, modig eller vis? "May the force be equal to mass times acceleration" 28 mar, 2012 19:46 |
|
Borttagen
|
Jag håller med ett stort glas för Huffelpaff
30 mar, 2012 18:38 |
|
Borttagen
|
Jag gillar dem också!Jag tycker inte om att Ron säger att dem alla är ett gäng fårskallar.
3 apr, 2012 17:30 |
|
EMELESEL
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag gillar dem också!Jag tycker inte om att Ron säger att dem alla är ett gäng fårskallar. Det är väl Hagrid som säger? "Alla säger att dom i Hufflepuff är en hop fårskallar, men hellre Hufflepuff än Slytherin". Om vi nu ska snacka fördommar så tycker jag att Slytherin får ännu sämre "rykte" av böckerna är Hufflepuff. 3 apr, 2012 20:51 |
|
Borttagen
|
På mugglis är vi väl inte så små men i böckerna däremot så är vi inte så omtalade om men det gör inget för vi är stora om hjärtat, vi är vänliga och finns när vi behövs. Vem behöver vara känd för att vara stor för mig är Hufflepuffare de som finns när de behövs.
Men kan också hålla med om att vi nämns lite dåligt i böckerna. 4 apr, 2012 00:00 |
|
Borttagen
|
Skrivet av EMELESEL: Håller med Skrivet av Borttagen: Jag gillar dem också!Jag tycker inte om att Ron säger att dem alla är ett gäng fårskallar. Det är väl Hagrid som säger? "Alla säger att dom i Hufflepuff är en hop fårskallar, men hellre Hufflepuff än Slytherin". Om vi nu ska snacka fördommar så tycker jag att Slytherin får ännu sämre "rykte" av böckerna är Hufflepuff. 4 apr, 2012 07:43 |
|
Ersla det stora HP fanet!
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av EMELESEL: Håller med Skrivet av Borttagen: Jag gillar dem också!Jag tycker inte om att Ron säger att dem alla är ett gäng fårskallar. Det är väl Hagrid som säger? "Alla säger att dom i Hufflepuff är en hop fårskallar, men hellre Hufflepuff än Slytherin". Om vi nu ska snacka fördommar så tycker jag att Slytherin får ännu sämre "rykte" av böckerna är Hufflepuff. ja det är sant! Draco blir ju schysst sen som vuxen! eller hur!? Och Horace Snigelhorn han är ju skit cool! och jttte snäll!!!l! visst han gjorde ett misstag genom att säga till Tom Dolder (voldemort) vad horrokruxer är! men alla gör misstag! Cedric Diggory borde vara en Gryffindor så modig som han är! ♥ 5 apr, 2012 11:59 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen