Du och jag mot världen - Draco ♥ Emelie.
Forum > Fanfiction > Du och jag mot världen - Draco ♥ Emelie.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Corriiz
Elev |
Titel: Du och jag mot världen - Draco ♥ Emelie.
Språk: Svenska Kapitel: Snart klar med första Handlar om: Draco och Emelie(Egen karaktär) blir snabbt kära i varandra. Men Emelie har en hemlighet hon inte kan berätta. Tänker hon hon avslöja det för att få vara med Draco för all framtid? Draco's vänner upptäcker snabbt att det är nått mellan Draco och Emelie. Så det börjar med rykten. Men deras kärlek tar inte slut där. År: 5 året. Emelie blir inbjuden till hogwarts av Dumbledore. Men hon är lika gammal som dom i år 5. Hon använder sin magi för att få vara med Draco. Tema: Våld, kärlek och hat. Nån som gillar idén? ![]()
17 mar, 2012 15:53 |
|
DracoIsMine
Elev |
17 mar, 2012 16:10 |
|
Corriiz
Elev |
Kapitel 1- Nytt år
ѕσмєтнιηg'ѕ cнαηgє му ℓιƒє ♥-∂яαcσ Jag tittade på alla nya elever som strax skulle bli indelade i lagen: Hufflepuff, Rawenclaw, Gryffindor och dom bästa Slytherin. Jag log elakt mot en första års elev som skulle börja i vårat lag. ´´Mimmi Lert?´´ Oj oj oj! Vilket namn. Vincent Crabbe, kallas crabbe flinade åt tjejen som kom in hoss Hufflepuffarna. ´´Emelie Linco?´´ En tjej med blont lång hår gick fram till den irriterande hatten. Hon tittade mot oss i Slytherin. Hon var betydligt längre än de flesta av nybörjarna. Hennes blick träffade min. Vi tittade på varandra en stund innan jag tittade ner. ´´Hmm.. Jaa.. Slytherin!´´ Sa hatten. Emelie gick mot vårt bord. Hon satte sig försiktigt bredvid Pansy Parkinson och log lite. Pansy tittade på henne innan hon vände på huvudet förolämpat. ´´Vilken lång tjej´´ Viskade Goyle i mitt öra. Jag nickade. Emelie tittade på mig och jag gjorde detsamma(Tittade på henne). Tydligen märkte Pansy det för hon sparkade mig på smalbenet. Jag flämtade. Jag visste inte vad det var som bubblade i min mage. Inte ilska, inte hat och vrede. Nått jag inte kände till. Mera kommer! ![]()
17 mar, 2012 16:28 |
|
DracoIsMine
Elev |
17 mar, 2012 16:47 |
|
Corriiz
Elev |
Kapitel 2 - Pinsamt
ωнαтѕ нαρρєη∂ ωнιт мє؟!-ємєℓιє Jag satt tyst i matsalen brevid nån från år 5 som tydligen hette Pansy, hon var väldigt kaxig. Mittemot henne satt nån som kallades Crabbe och bredvid honom satt Goyle och mittemot mig satt... Draco, Draco Malfoy. Dom som hade bytt ut mina godaste bönor mot kräk smak och snor smak. Jag tittade försiktigt på den blond håriga Draco. Jag vet inte varför det kittlade i magen av att se honom. Då och då tittade han på mig. Vi åt lammstek med potatismos. En kille som hette Mille satt sig bredvid Draco. Och Draco tittade på honom med en farlig blick som fick Mille att flytta på sig. Det är konstigt men jag gillar hans farliga blick. För mig var den inte ett dugg läskig. ´´Får jag be om er tystnad?´´ Sa Professor Dumbledore och log lite. Alla tystnade. ´´Idag har vi fått en ny lärare som hette Gilbert Linco, han ska lära i trollkonst och lite musik..´´ Hjälp mig! Tänkte jag. Min pappa! VÄRLDENS PINSAMASTE!? ´´Hoho! Jaa det är jag...´´ Sa min pappa och kliade sig i håret.. Han fick syn på mig. ´´Okej.. Nu vill jag att min dotter ska komma upp här..!´´ VAA!!?? Jag tittade ner i maten. ´´Emelie? Kom nu!´´ Sa Gilbert. Jag reste mig upp och gick nervöst upp.. När jag kom upp till Gilbert så upptäckte jag att alla tittade på mig. ´´Vad ska jag göra?´´ Viskade jag till Gilbert. ´´Ehumm.. Jo så bara så ni vet så är hon lika gammal som er i år 5. Hon blev inbjuden lite sent...... Min dotter är en av dom bästa på att sjunga!´´ Sa Han och gjorde en gest mot mig. ´´Vad..?´´ Sa jag irriterande. ´´Hon ska sjunga nu..´´ Jag tittade mot lärarna som log mot mig. ´´Vaa? Vad ska jag sju-unga?´´ Stammade jag. ´´Din egna låt´´ Gilbert blinkade. Så jag började sjunga på min aldelles egna låt. När jag var klar började alla elever klappa händerna. Jag nigde. Jag gick snabbt ner till min plats. Pansy tittade på mig med en elak blick. ´´Oj oj...´´ Sa Pansy. Jag tittade irriterat på henne. De flesta i min grupp skrattade tyst. Jag tittade ner på mina händer. GUD VAD JAG VILL GRÅTA! Mer kommer! ![]()
17 mar, 2012 17:15 |
|
Professor McGonagall
Elev |
Bra!
mer Hufflepuff Regerar!!! Läs gärna min Fanfiction"Nu och för alltid" http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12482&page=1#p615954 17 mar, 2012 17:23 |
|
Pumpkin99
Elev |
17 mar, 2012 17:24 |
|
Corriiz
Elev |
Kapitel 3 - Lektionen med Gilbert Linco.
ωну αяє ιт'ѕ ƒєєℓιηg ℓιкє тнαт؟- ∂яαcσ ´´Heej´´ Sa Pansy och höll i min arm. Jag såg på henne. ´´Hej..´´ Sa jag och tittade mot Emelie som snabbt gick in på damernas toalett. ´´Asså den där Emelie har en skruv lös ju!´´ Sa Pansy och tittade elakt på Emelie. Jag höll inte med henne. Jag gick in till våran lektion med Gilbert, Emelie's pappa. Jag sa förstås hejdå till Pansy. Jag satt mig bredvid Crabbe. Smutskallen Hermonie Granger gick och satt sig längst fram. Emelie kom in och satt sig bredvid henne lite försiktigt. Hermonie tittade på henne och log stolt. ´´Godag elever.´´ Gilbert satt sig längst fram med en bok. ´´Idag ska vi... Ja... ?´´ Sa Gilbert och pekade på Smutskallen. ´´Jo.. Det är Hermonie Granger. Men ska du inte ropa upp os först?´´ ´´Joo men jag.. Nej nej.. Det behövs inte..´´ Sa han och log. ´´Vi delas in i grupper okej.´´ Jag måste bli med Crabbe och Goyle. Tänkte jag bestämt. ´´Hermonie och... Elisebeth´´ Sa han och höjde ögonbrynen när hann fick syn på mig crabbe och goyle som viskade. ´´Hmm.. Luna och Bo´´ ´´Crabbe och Emma´´ Crabbe gjorde en sur min och lämnade bordet. ´´Goyle och Grense´´ Goyle suckade och klappade mig på axeln. ´´Draco och... Emelie´´ Vaa? Emelie flyttade bak till mig. ´´Hej´´ Sa hon tyst. Mera kommer ![]()
17 mar, 2012 18:02 |
|
Professor McGonagall
Elev |
Jättebraa!
Hufflepuff Regerar!!! Läs gärna min Fanfiction"Nu och för alltid" http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12482&page=1#p615954 17 mar, 2012 18:04 |
|
DracoIsMine
Elev |
18 mar, 2012 10:02 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen