Polyjuiceelexir...
Forum > Harry Potter > Polyjuiceelexir...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Matizze
Elev |
Jag låg och halvsov igår natt( ja, det var den tid som man slött stirrar upp i taket och tankarna flyger fritt), och jag slogs av en tanke som fick mig att ligga vaken ett bra tag. Nämligen:
Använder man inte folks DNA för att göra polyjuiceelexir? Men i så fall fungerar det väl inte på enäggstvillingar? Jag menar, enäggstvillingar har väl typ samma DNA? Jag kan vara helt ute och cykla, men jag måste verkligen få ett svar på mina frågor! ![]()
10 mar, 2012 09:59 |
|
Margaret
Elev |
Man använder ju ett hårstrå i vilket det finns DNA. Men enäggstvillingar är ju ofta så pass lika att dukade kunna ha ett hårstrå från den ena och låtsas vara den andra när man förvandlats.
![]()
10 mar, 2012 10:22 |
|
Matizze
Elev |
^ Okej, men borde det inte hända samma sak som med Hermione i så fall? Jag menar, visst, tvillingar är lika, men det finns vissa olikheter. Borde inte polyjuiceelexiret bli... "förvirrat"?
![]()
10 mar, 2012 10:31 |
|
Borttagen
|
Hermione är ensambarn. Hon har ingen tvilling.
10 mar, 2012 13:12 |
|
Matizze
Elev |
Skrivet av Borttagen: Hermione är ensambarn. Hon har ingen tvilling. Nej, jag tror att du förstod mig fel. Jag menade att hon använde katthår, som( rätta mig om jag har fel) har en helt annan DNA-vävnad än människor. Polyjuiceelexiret blev då "förvirrat", vilket det väl borde bli om man använder en tvillings DNA också? ![]()
10 mar, 2012 14:59 |
|
JosefinFini
Elev |
10 mar, 2012 15:03 |
|
Nymphadora_<3
Elev |
ingen har samma DNA som någon anann. alla har olika tror ja
10 mar, 2012 15:34 |
|
Matizze
Elev |
Skrivet av Nymphadora_<3: ingen har samma DNA som någon anann. alla har olika tror ja Nope, tvillingar har faktiskt samma DNA. I alla fall om de är enäggstvillingar ![]()
10 mar, 2012 15:36 |
|
Nymphadora_<3
Elev |
Skrivet av Matizze: Skrivet av Nymphadora_<3: ingen har samma DNA som någon anann. alla har olika tror ja Nope, tvillingar har faktiskt samma DNA. I alla fall om de är enäggstvillingar är inte det jätte konstigt 10 mar, 2012 15:37 |
Forum > Harry Potter > Polyjuiceelexir...
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen